Wymiana szyby bocznej.

22 Mar 2017, 10:28

Madritos napisał(a):Którą brać ?
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 9976.html#
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 39975.html
Ta pierwsza chyba w lepszym stanie, czy obojętne i brać tańszą ?

Ale Ty masz dylemat :D Na zdjęciu i tak nie zobaczysz jaki jest autentyczny stan. Skąd wiesz że przyślą tą a nie inną :lol: Podchodzisz do tego jakby miała kosztować 2 tyś.
Madritos napisał(a):Łatwy jest dostęp do tej uszczelki, poradzi sobie z tym "Janusz mechanik" :lol:

Wprawdzie to prosty motor ale przy wymianie UPG należy dokonać pomiaru wystawania tulei ponad płaszczyznę bloku. Jeśli zmierzona wartość jest za mała lub ujemna należy rozebrać silnik , wymontować tuleje i je ustawić podkładkami na żądany wymiar. Ponadto po założeniu głowicy należy wykonać wstępną regulację naprężenia popychaczy hydraulicznych. Tutaj to jest dopiero jazda :mrgreen: Niby taka prosta czynność a żle zrozumiana , żle interpretowana. Co niektórzy na siłę ustawiają szczelinomierzem luzy na zaworach :mrgreen:
Spytaj ,, Janusza mechanika '' czy sobie poradzi , czy wie o co chodzi.
Jednak zanim się zdecydujesz na wymianę ustalmy czy jest taka potrzeba w Twoim przypadku.
Madritos napisał(a):A tak przy okazji miał ktoś może problem z kontrolką płynu chłodniczego w swojej fabii ?

Jakiej natury jest ten problem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2017, 15:26

bonifacy napisał(a):Madritos napisał(a):
A tak przy okazji miał ktoś może problem z kontrolką płynu chłodniczego w swojej fabii ?
bonifacy napisał(a):Jakiej natury jest ten problem ?

Po prostu gdy zapalam auto kontrolka nie gaśnie i piszczy (czasem zgaśnie). Płyn oczywiście uzupełniony.
Madritos
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2015
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2017, 17:04

Madritos napisał(a): Płyn oczywiście uzupełniony.
Płyn jak i zbiorniczek czysty , bez oleistych wtrąceń lub rdzawego osadu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2017, 19:27

bonifacy napisał(a):Płyn jak i zbiorniczek czysty , bez oleistych wtrąceń lub rdzawego osadu ?

Jak to sprawdzić ?
Ostatnio wszystko było w porządku raz dobrze raz żle.
Madritos
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2015
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Mar 2017, 20:50

Mówiąc jasno chodziło mu o to czy płyn w zbiorniczku jest czysty, czy jest brązowy osad na ściankach zbiorniczka i czy nie nie widać tam tłustych plam oleju.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Mar 2017, 21:29

Kao napisał(a):Mówiąc jasno chodziło mu o to czy płyn w zbiorniczku jest czysty, czy jest brązowy osad na ściankach zbiorniczka i czy nie nie widać tam tłustych plam oleju.

Zgadza się o to mi chodziło. Pomiar poziomu płynu i jego sygnalizacja odbywa się nie na zasadzie włącz / wyłącz a na pomiarze oporności między dwoma prętami zanurzonymi w płynie. Nominalna rezystancja dla zgaszonej kontrolki zawiera się w granicach ok 30-50 Kiloom ( sprawdzone ) Przy brudnym / zaoliwionym płynie opór wzrasta i skutkuje zapaleniem kontrolki. Poza tym nie bez znaczenia jest stan złącza elektrycznego zbiorniczka i stan tej słynnej dla fabii I ( wygoglujesz ) wiązki kabli na lewej podłużnicy. :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja
    To były już ostatnie w tym roku zmagania ALT na Torze Poznań. Druga, a zarazem ostatnia w tym roku impreza z cyklu ALT odbyła się w niedzielę 4 października o godzinie 12:00. Po odprawie oraz badaniu technicznym zawodnicy ...