Wymiana uszczelniacza przy czujniku wałka rozrządu

24 Wrz 2018, 20:48

Witam, mam problem z cieknącym olejem.
Olej pojawia się na.. wysuniętej ściance obudowy, prawdopodobnie leci to z czujnika wałka rozrządu. Silnik 1.8T AEB.

I teraz mam pytanie- o ile wymiana samego czujnika to dwie śruby i wtyczka to jak sprawa wygląda przy wymianie tego zimmeringa, który siedzi za tym czujnikiem?
Z tego co wiem to po zdjęciu czujnika, ukazuje się jedna śruba z taką blaszką.
Byłem dzisiaj u majstra się zapytać i powiedział, że jest to dużo roboty, że trzeba regulować. I tutaj moje pierwsze pytanie- Czy na serio trzeba coś regulować? Z tego co ja wiem, że nie trzeba tam nic regulować, bo blaszka wchodzi tylko w jeden sposób. Majster powiedział to w taki sposób, jakbym miał szykować minimium 300 zł.
Także w skrócie:
Czy trzeba coś regulować po zamontowaniu nowego zimmeringu?
Czy bez obaw mogę odkręcić tą srubę większa, która jest w tej ,,blaszce"?
W jaki sposób jest tam zamontowany ten zimmering?

Takie ,,dziwne" te pytanie, ale uczę się dopiero, ogarniam tylko hamulcei serwis olejowy :)

Za wszelaką pomóc baaaaardzo dziękuje :)
OlofB
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Opel C
Silnik: 1.0 58 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaka jest polska motoryzacja czyli "Made in Poland"
    W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom - ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. ...
    Dlaczego warto szukać taniego ubezpieczenia OC?
    Galopujące stopy procentowe, a wraz z nimi drastycznie rosnące koszty życia sprawiają, że szukamy oszczędności na wielu polach. Czy ubezpieczenie samochodu powinno być jednym z nich, czy niekoniecznie? Sprawdźmy! Czy tanie ...