Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy

21 Cze 2008, 17:28

Zna ktoś jakiś patent na w miarę bezbolesną wymianę uszczelniaczy bez demontażu głowicy??
Samochód Toyota Corolla e9 1,3 12V (12 zaworów to trochę roboty, ale zawsze mniej niż przy 16), chociaż sposoby wymiany moga byc uniwersalne do wszystkich silników.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
lewy84
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Kraków
  • 22 Cze 2008, 03:29

    Z tego co się orientuję to nie znam takiego aparata co by się podjoł tej roboty, ale do wariatów świat należy :roll: . Żeby zdjąć zabezpieczenia zawór musi być dociśnięty do gniazda zaworowego. Może ustawiając tłok na samej górze mógłby go przytrzymać. Niestety dla tej sytuacji w benzynowych silnikach zdaża się bezkolizyjność a nawet kolizyjne silniki benzynowe nie mają aż tak małej komory spalania. Diesel ma tłok przy samych zaworach, przeważnie. Jeżeli jesteś zdecydowany z tymi uszczelniaczami to może warto spróbować, jak się nie uda założyć spowrotem, zostaje demontaż głowicy. Często zawory są pod kątem względem tłoka, uważaj żeby nie uszkodzić. Daj znać jak poszło.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    22 Cze 2008, 11:47

    Można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy.W japonczykach są bardzo dobre uszczelniacze.Jesteś pewien że trzeba je wymienić?
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    22 Cze 2008, 21:08

    da sie wymienič uszczelniacze bez zciagania glowicy,musisz wykombinowač adapter ktory wkrecisz zamiast šwiecy i przez niego napompujesz do cylindra powietrze cišnienie niepušci zaworu do cylindra
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Skoda Scala z jakim silnikiem?
      Zupełnie nowy, kompaktowy model w portfolio ŠKODY dostosowuje swoją moc i charakter do indywidualnych potrzeb kierowców. SCALA dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. ...