WYMIANA ŻARÓWEK OŚWIETLAJĄCE ZEGARY W NISSAN ALMERA SLX

17 Wrz 2012, 20:35

Witam, planuję wymianę żarówek oświetlających zegary w nissanie almera slx 1.6 1999r. na kolor CZERWONY.

Jestem w tym zielony i dopiero zaczynam zabawy z samochodem, ale jakoś udało mi się wyjąć "liczniki"..

Tak wygląda przód :

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

a tak tył:

A tak żarówka :

No właśnie tu jest problem.. Na żarówkach napisane jest tylko Toshiba V-2. Nic mi to nie mówi i nie mogę znaleźć żadnych zamienników itp.. Potrzebuję dobrze świecących i tanich żarówek, oczywiście pasujących.. Poza tym są tam też inne żaróweczki oświetlające np. rezerwe itp.. ich mam rozumiem nie zmieniac?
Pomocy..
DanDun
Nowicjusz

Prawo jazdy: 16 07 2012
Auto: Nissan almera slx
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Wrz 2012, 22:58

Szczerze odradzam podświetlania zegarów na czerwono. Może fajnie będzie wyglądało, ale na dłuższej trasie będzie męczył taki kolor. Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę żarówek to musisz kupić żarówki z takim samym cokołem (tym plastikiem). 12V DC. Nie musi być firmy Toshiba.
[link do oferty na Allegro wygasł]
tutaj masz coś podobnego.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Wrz 2012, 23:09

Myślę że mogły by pasować BX8, 4d 12V 1,3W firmy OSRAM to chyba zamiennik tych oryginalnych [link do oferty na Allegro wygasł]
Możesz wymontować taką żaróweczkę, podjechać do ASO Nissana i zapytać czy mają takie zamienniki, lub niech ci powiedzą jakie kupić. W liczniku są chyba dwa rodzaje żaróweczek dłuższe i krótsze, ale cokół jest jeden dla wszystkich.
ArteK
Forum Samochodowe

Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda