Wymieniłem termostat i nadal alfa nie dogrzana :(

22 Sie 2011, 06:57

Piotrauto w temacie napisałeś, ze alfa nie dogrzana a z tego co pamiętam to miałeś volvo - zmieniłeś auto na lepsze i w dodatku z takimi samymi objawami jak w volviaku.
Weź rozbierz licznik i popchnij lekko wskazówke do góry i będziesz miał idealną temp.
A po wymianie termostatu wskazówka stoi w miejscu czy nadal opada jak jedziesz z wiekszą prędkością?
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sie 2011, 15:19

1/ jak sie zagrzeje to rura od termostatu do chlodnicy parzy a chlodnica jest letnia/ ciepla, ponizej 90st jak wskazówka jest np w 1/4 czy w 1/3 to ta gruba rura za termostatem jest letnia/ciepla

2/ dlaczego bardzo ciezko go odpowietrzyć?

3/ nie jechalem powyzej 120 jeszcze ale do 120 wskazówka ani 1mm nie spada ale ideanie w polowie to nie jest
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

31 Sie 2011, 20:00

Ciężko go odpowietrzyć bo to wynalazek fiata. Sprawdź czy nie masz odpowietrznika przed nagrzewnicą i na chłodnicy. Jeśli układ działa poprawnie to chłodnica powinna być gorąca, tzn mieć odp. temp pracy silnika i wtedy dopiero się włącza wentylator. A to, że na lpg będzie słabiej ogrzewanie działać, zależy od tego jak reduktor jest w układ wpięty.
LukVanDud
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Honda Accord CE7, 1.8i 115KM

01 Wrz 2011, 14:44

ale dlaczego ma na lpg ogrzewanie gorzej dzialac? co ma piernik do wiatraka?

Chłodnica powinna byc gorąca? bez jaj, ale to wtedy bylo by pewnie źle? jak silnik sie rozgrzewa do gruba rura od termostatu do chlodnicy jest letnia, ciepla jak ma prawie 1/2 to juz ta gruba rura parzy i to mocno
ale jak mam spr czy ciepla jest chlodnica? mówie ze 1 chlodnica tkz skraplacz od klimy jest cieply ale tak ma byc?
a went od chlodnicy wlacza mi sie np w gorący dzien jak auto stoi powyzej kilku minut to wyje ten went parenascie sekund co jakąs minute, dwie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Wrz 2011, 18:01

No normalne, że chłodnica ma być gorąca. Układ chłodzenia to obieg zamknięty, więc skoro góra jest gorąca to dół przy normalnej, nominalnej pracy też powinien. Jeśli tak nie jest to albo termostat walnięty albo ukł. zapowietrzony.
LukVanDud
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Honda Accord CE7, 1.8i 115KM

02 Wrz 2011, 14:41

ale jak mam go odpowietrzyc jak niema odpowietrzników bo on sie sam ma odpowietrzyc

a termostat wsadzilem nowy i wg mnie ogrzewanie dziala tak samo jak na starym i wskazówka tak samo stoi
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

03 Wrz 2011, 13:50

Skoro ma się sam odpowietrzyć -to niech się odpowietrza.
Jak jest układ zapowietrzony to słychać bulgotanie w nagrzewnicy podczas dodawania gazu.
Skoro wskazówka jest w tej samej pozycji co przed wymianą termostatu to możesz mieć uszkodzony czujnik temp.
Podaj rocznik i model tego auta!
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Wrz 2011, 09:30

a jakby czyjnik byl walniety to musze go wymieniac? on tylko odpowiada za tą wskzówke? na starym termostacie powyzej 120km/h temp spadala do 1/4 na nowym nie widze zeby spadala jak bije rekordy predkosci
a zawsze po wyłączeniu silnika slysze syk z ukladu chlodzenia a jak odkrece zbiorniczek to tak syczy jak napój gazowany i o jakies 2-3 poziom cieczy wzrasta tak ze na nagrzanym ma na maxa to jak odkrece korek mam 3cm ponad max, na zimnym mam zawsze w polowie miedzy min a max
vw passat b5 1,8 97
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

04 Wrz 2011, 14:55

to jakie auto jest zapowietrzone alfa czy passat ? :mrgreen:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

05 Wrz 2011, 14:16

passat a kto pisal ze alfa?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

05 Wrz 2011, 14:28

piotrauto napisał(a):a kto pisal ze alfa?


A poznajesz swój charakter pisma :mrgreen: :

piotrauto napisał(a):wymieniłem termostat i nadal alfa nie dogrzana :(
Post» 8 Sierpień 2011, 16:38
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2011, 16:40

Ja też już nie wiem o jakie auto chodzi.
Passat B5 ma podaną temp. na liczniku i ma być 90*C nie mniej - tu masz licznik.
[link do oferty na Allegro wygasł]
I co dalej :?:
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Wrz 2011, 17:56

to musial sie wkrasc błąd o passata chodzi a nie o 156 przepraszam
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

09 Wrz 2011, 23:34

ale jaja :lol: :lol: :lol: to po co temat z alfa? :?: :?: :?: :mrgreen:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

10 Wrz 2011, 14:07

dobra, a jaka to różnica?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931