Wymieniłem termostat i nadal alfa nie dogrzana :(

08 Sie 2011, 17:38

od zakupu mialem temp ok 4/10 wskaźnika idealnej polowy nie bylo nigdy a went. chlodnicy wlaczał sie tylko w upaly i w korku!
a zimą auto slabo grzało no i powyzej 120 nawet w upaly temp spadała do 2/10
wymienilem termostat na nowy, a stary byl ori z 99r no i widze ze nadal wskazówka stoi tam gdzie stala czyli idealnie polowy niema czyli co?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

12 Sie 2011, 14:49

Panowie wyjaśni mi ktos tą sprawe z termostatem? Wymieniłem na nowy bo stary pewnie przepuszczał (słabe ogrzewanie kabiny, temp spadała powyzej 120km/h w górę do 1/4). Teraz co prawda ogrzewanie jest dużo lepsze (przy ustawieniu na max grzanie to powietrze jest b. ciepłe a nie letnie) ale wg mnie troszke dluzej przelacza sie na lpg. Przedtem jak wskazówka byla na 30st to sie przełączało a teraz ok 40st, dlaczego? No i wskazówka prawie idealnie pośrodku znajduje sie po jakis 2-3km, na starym troszke wcześniej no i wskazówka stoi tak samo jak na starym termostacie tz prawie w środku tak jakby nie 90st a 80-85st no i nie spada jak jade szybciej czy włączam na maxa ogrzewanie. Ale podejrzewam ze spalanie lpg zmaleje ale wzrośnie spalanie pb wiec dla mnie wyjdzie na minus. Przedtem jak zostawilem auto na pare godzin 2-4h na sloncu to zawsze po odpaleniu te 30st bylo plynu chłodzacego i po 1-2s przełączało sie na lpg a teraz musze przejechać aż 500-1000m co jest?
Aha i piszecie ze jak jest sprawny termostat to dopóki wskazówka nie będzie w polowie to nie mają byc cieple węże a ja spr na tym nowym termostacie wzkasówka byla na 1/4-1/3 a węże byly letnie, ciepłe te co idą od silnika do chlodnicy, wiec termostat ten nowy jest ferelny? A jak silnik jest nagrzany do temp roboczej to te węże są bardzo gorące. /dzięki czekam na pomoc bo sie nawet zastanawiam czy nie zamontować stary termostat

A odnośnie jeszcze zbiorniczka wyrównawczego to mam wlać tak zeby bylo na zimnym na kresce min a na cieplyn silniku na maxa? bo teraz tak jest jak wlalem na zimnym pod maxa to jak sie silnik zagrzal to ta ciecz sporo przekraczała kreske max.
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

12 Sie 2011, 15:14

cieczy nie może był więcej niż max na zimnym silniku a na ciepłym może być więcej i to już że tak powiem nie obchodzi cię ile będzie.zrób na zimnym na max a jak będzie ciepły to już auto będzie miało tyle plynu ile będzie chciało że tak powiem.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2011, 16:38

aktualnie na zimnym jest troszke nad min a na cieplym idealnie max czyli dolac? ale po co? jak doleje to auto bedzie sie dluzej rozgrzewać i ogrzewanie bedzie slabiej dzialac?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Sie 2011, 20:51

piotrauto napisał(a):aktualnie na zimnym jest troszke nad min a na cieplym idealnie max czyli dolac? ale po co? jak doleje to auto bedzie sie dluzej rozgrzewać i ogrzewanie bedzie slabiej dzialac?



ten silinik jest bardzo ciezko odpowiedziec z tego co kojarze : :evil:
1.auto jak ma gaz nie ma super ogrzewania
2. na zimnym silniku ma byc na max w zbiorniczku
do sprawdzenia wszystkie przewody + chlodnica jak sie auto zagrzeje maja byc gorace ,jesli ktorys przewod (waz)chlodny lub chlodnica na "dole" jest zimna to nadal jest powietrze w ukladzie albo cos z termostatem ;]


zycze powodzenia ;)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

15 Sie 2011, 18:37

1/ a dlaczego jak auto ma gaz to ogrzewanie slabiej dziala?

2/ nadal nie kapuje dlaczego mam dolac plynu jak na zimnym jest nad min a na gorącym silniku idealnie max

3/ jak sie rozgrzeje to wszystkie przewody parzą i są gorące! po 2-3km jazdy!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nietypowe auto do driftu
    Dodatkową różnorodność do świata sportów motorowych wprowadzają auta do driftu. Konstrukcyjnie bliżej im do samochodów wyścigowych niż rajdówek. W końcu zawody driftingowe organizowane są na gładkiej ...

19 Sie 2011, 10:04

piotrauto napisał(a):1/ a dlaczego jak auto ma gaz to ogrzewanie slabiej dziala?

2/ nadal nie kapuje dlaczego mam dolac plynu jak na zimnym jest nad min a na gorącym silniku idealnie max

3/ jak sie rozgrzeje to wszystkie przewody parzą i są gorące! po 2-3km jazdy!





1 panie a którędy plyn plynie jak sie ma instalcje gazowa? :mrgreen:
2 jak zimny dolej na max ;]
3 uklad dalej jest zapowietrzony na to wyglada :|


zapodaj foto całego silnika to moze podpowiem Ci jak tego skubanca odpowietrzyc :wink:
a fiacie brawa tez mialem takie jazdy.. i znalazłem sposob :)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

19 Sie 2011, 14:01

1/ przez reduktor tak? a co ma do tego ze mając lpg ogrzewanie mam slabsze bo nie czaje

2/ ale po co? to jak cieply bedzie to bedzie przekraczal duzo za max, aktualnie na zimnym mam 1/4 troszke nad min a na cieplym idealnie max lub prawie i widze ze silnik sie nie grzeje i nawet went. nie startuje przy temp powyzej 30st na dworze temp caly czas troszke nizej niz polowe skali, i to auto tego plynu nie spala to po co mam wlewac wiecej? co to mi da? pewnie dluzej sie bedzie rozgrzewac i slabiej grzac bo bedzie wiecej plynu w ukladzie?!

3/ czemu zapowietrzony? dlaczego tak sądzisz? to jak mam go odpowietrzyc? jakie są objawy ze zapowietrzony? żadnych korków do odp. nie ma nawet mechanik mówił ze sam sie odpowietrza, i tak tez pisze w instrukcji obslugi
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

19 Sie 2011, 17:17

nie będzie dłużej się rozgrzewal gdyż od tego jest termostat który steruje tym żeby fura szybko się nagrzala bez patrzenia na to ile ma litrów plynu w układzie i tak po uruchomieniu rozgrzewa przykładowo pół litra plynu i jak jest ciepły to dopiero puszcza go do całej reszty plynu.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Sie 2011, 17:28

piotrauto napisał(a):k sie rozgrzeje to wszystkie przewody parzą i są gorące! po 2-3km jazdy!


dlatego sadze ze zapowietrzony jest... :|


zbiorniczek u Ciebie jest z chlodnica czy osobno?:)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

20 Sie 2011, 14:53

1/ seba145 ale musowo mam wlac tego plynu? aktualnie mówie ze nie grzeje sie silnik to po co? przy temp roboczej jest na max a przed odpaleniem na 1/4 troche nad min

2/ a co nie mają byc gorące? jak wskazówka jest na 1/3 to są cieple a jak wskoczy na prwie 1/2 to juz są gorące ze parzą to chyba tak powinno byc a co powinny byc zimne?

3/ zbiorniczek jest w komorze silnika i jest wąż co idzie do chlodnicy wiec osobno? a co to ma do tego?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

20 Sie 2011, 16:06

dolej zawsze miec lepiej wiecej niz mniej.bedziesz mial spokoj z dolewaniem na jakis czas.ja mam na zimnym silniku rowno max i jest wszystko dobrze.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sie 2011, 17:56

1/ w CC? tam nie ma chłodzenia powietrzem tak jak w maluchu?

2/ no tak ale to jest uklad zamknięty wiec tego plynu auto nie wciąga dobrze pisze?

3/ zreszta wymienilem na nowy termostat i nadal nie moge uzyskac 1/2 idealnie wskaźnika czyli 90st dlaczego? termostat ma 92st otwarcie a zawsze wskazówka stoi troszke ponizej 1/2
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

21 Sie 2011, 10:53

w CC już jest chlodzony płynem i nawet wchodzi 4litry :)
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sie 2011, 18:59

jak sie zagrzeje wszystkie weze plynu chodzacego +cała chłodnica goraca jest ? :?:
podstawa dobrze odpowietrzyc ten uklad a jest go bardzo ciezko!!! :evil: :twisted:




powodzenia ! :wink:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza