Wynajem w kontrze do leasingu

10 Paź 2023, 21:24

Leasing samochodów to jedna z najpopularniejszych form finansowania pojazdów w Polsce. Z drugiej strony rośnie zainteresowanie wynajmem średnioterminowym i długoterminowym, zwanym też autem na abonament. Statystyki pokazują, że blisko co czwarta firma jest zainteresowana ofertą wynajmu, wśród najmniejszych przedsiębiorstw, które planują pozyskać samochody w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Przyjrzyjmy się, co odróżnia wynajem od leasingu.

Auto na abonament – czym jest?

Auto na abonament polega na wynajmie nowego auta. W przypadku wynajmu średnioterminowego jest to zazwyczaj rok, a w przypadku długoterminowego 3-5 lat. Po zakończeniu umowy, auto wraca do firmy wynajmującej, która zajmuje się jego ewentualną odsprzedażą. W przypadku marki Qarson w skład miesięcznej opłaty abonamentowej wchodzi:
- fabrycznie nowe auto, na gwarancji producenta,
- rejestracja pojazdu,
- nowe opony letnie,
- pakiet 10 000 kilometrów,
- serwis, przeglądy i naprawy gwarancyjne.

Na etapie prostej konfiguracji można dodatkowo dobrać opony całoroczne, pakiet kilometrów od 12 500 do 25 000, ubezpieczenie Qarson (Assistance w cenie, auto zastępcze w cenie), pakiet szkodowy Safe (zniesienie opłaty 500 zł brutto przy każdej szkodzie powstałej z winy użytkownika), dostawę auta do punktu partnerskiego lub pod dom. Zamówienie odbywa się całkowicie zdalnie, bez wychodzenia z domu. Qarson posiada auta z segmentu aut miejskich (np. Citroen C3, Toyota Aygo X), SUV/crossover (np. Renault Arkana, Peugeot 408 ), kompaktowych (np. Ford Focus, Peugeot 308) czy premium (np. BMW X2, Audi A3).

Wynajem średnioterminowy kontra leasing

Gdzie tkwi różnica? Dotyczy ona głównie kosztów dotyczących wysokości miesięcznych opłat oraz możliwości ewentualnego odkupu użytkowanego auta. Opłaty miesięczne za wynajem są zwykle niższe niż w przypadku rat leasingowych za ten sam model. Jak to możliwe? Wykupienie auta nie jest obowiązkowe przy leasingu, jednak rata leasingu jest naliczana od wartości auta. Z kolei opłata abonamentowa wyliczana jest jedynie od wartości rocznego użytkowania auta, a nie jego pełnej wartości. Druga podstawowa różnica to zakończenie umowy – w przypadku abonamentu nie można wykupić auta, powraca ono do firmy wynajmującej. Oferta leasingowa posiada już taką opcję wykupu. W skrócie, wynajem różni się od leasingu wysokością raty oraz możliwością wykupu auta po zakończeniu umowy.

Zalety auta na abonament

Auto na abonament to możliwość dopasowania oferty do swoich indywidualnych potrzeb i aktualnej sytuacji firmy. Można wybierać spośród najnowocześniejszych modeli i segmentów samochodów fabrycznie nowych samochodów, na gwarancji producenta. Nie trzeba martwić się o koszty serwisów, napraw czy przeglądów, ponieważ są one zawarte w miesięcznej opłacie abonamentowej. To daje duże poczucie bezpieczeństwa, komfort podczas codziennej jazdy oraz pozwala zaoszczędzić czas i przerzucić go na inne zadania związane z rozwojem firmy.
W przypadku Qarson dodatkowe ubezpieczenie to Assistance w cenie oraz ubezpieczenie z samochodem zastępczym w cenie. To oznacza, że w razie awarii czy konieczności naprawy, doradca Qarson zadba o zapewnienie auta zastępczego. Minimalizuje to więc niedogodności dla klienta oraz oszczędza jego czas na samodzielne załatwianie wszelkich formalności.
Wielu przedsiębiorców doceni również świadomość stałych kosztów, które pozwolą jeszcze lepiej zaplanować budżet firmowy.

Auto na abonament – pewność kosztów i oszczędność czasu

Badania przeprowadzone przez IBRiS pokazują, że stała rata przez cały okres wynajmu (55%) oraz jej niski poziom (41%) są głównymi przewagami wynajmu długoterminowego nad innymi formami finansowania samochodu*. Potencjał do dalszej ekspansji na polskim rynku jest wciąż bardzo duży, zwłaszcza w sektorze małych i średnich firm. W wielu krajach zachodnioeuropejskich wynajem jest jedną z głównych form finansowania.

Auto na abonament to korzystne rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców i dla firm. Stanowi ciekawą alternatywę dla znanego już leasingu. Qarson oferuje m.in.: fabrycznie nowe samochody, elastyczność w wyborze usług, brak zbędnych formalności logistyczno-administracyjnych oraz kompleksową opiekę doradców.

źródło: artykuł sponsorowany; * Badanie przeprowadzone przez IBRiS wśród przedstawicieli małych, mikro i jednoosobowych działalności gospodarczych, na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

11 Paź 2023, 05:51

Redakcja napisał(a):źródło: artykuł sponsorowany;

I ani słowa o całkowitych kosztach, gdzie leasing całościowo wychodzi duuuużo taniej. Kilka razy podchodziłem do wynajmu i leasing zawsze okazywał się mocno tańszy.
W 2019r liczyłem astrę i w 3 lata uzbierałoby się ponad 30 tys różnicy na korzyść leasingu. A samo auto wtedy było w cenie około 70 tys.
Teraz, gdy samochody drożeją na potęgę, ta różnica będzie jeszcze większa.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna