![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/gdzie-w-europie-obowiazuja-winiety-na-autostrady-t40381.jpg)
Samochody startujące w Rajdzie Dakar podzielone są na dwie klasy:
- T1 – klasa konstruktorów. Samochody konstruowane od podstaw specjalnie na potrzeby rajdu. W efekcie mają niewiele wspólnego z seryjnie produkowanymi odpowiednikami.
- T2 – samochody bazujące na seryjnych modelach. Zakres modyfikacji możliwych do przeprowadzenia jest ściśle określony regulaminem. O sukcesie lub porażce decydują przede wszystkim (poza umiejętnościami kierowcy) fabryczna technologia i niezawodność seryjnej konstrukcji.
W tegorocznej edycji Rajdu Dakar, załogi jadące Toyotami w tej klasie, dysponowały zmodyfikowanymi Land Cruiserami V8 oraz Land Cruiserami 120. Aż osiem załóg – z dziewięciu, które dojechały do mety rajdu – to zespoły jadące Toyotami:
1. TOYOTA - MITSUHASHI (JPN) / GUEHENNEC (FRA)
2. NISSAN - CHAVIGNY (FRA) / ALCARAZ (FRA)
3. TOYOTA - MOGNIER (FRA) / GENOVINI (FRA)
4. TOYOTA - ALHERAIZ (UAE) / ALKENDI (UAE)
5. TOYOTA - WAUTERS (BEL) / DE LEEUW (BEL)
6. TOYOTA - TERADA (JPN) / TANAKA (JPN)
7. TOYOTA - RAUD (FRA) / LEFEBVRE (FRA)
8. TOYOTA - GIRARD (FRA) / SIMONIN (FRA)
9. TOYOTA - BASSO (FRA) / GAUDELET (FRA)
Klasyfikacja grupy T2 pokazuje jak niezawodnymi i dopracowanymi konstrukcjami są fabryczne wersje Land Cruiserów, które stanowiły bazę dla powyższych wersji.
źródło: toyota.pl