Wysoka kompresja Almera N16

29 Sie 2016, 10:43

Witam Panie i Panów,

Co sądzicie o takich wynikach pomiarów kompresji w QG18DE?


1 - 14,5 kg/cm2

2 - 14,5 kg/cm2

3 - 14,5 kg/cm2

4 - 13,8 kg/cm2


Pomiar na gorąco.


Dodatkowo robiłem pomiar na zimno:

1 - 14,2 kg/cm2

2 - 14,9 kg/cm2

3 - 15,0 kg/cm2

4 - 13,5 kg/cm2


wg instrukcji maksimum dla tego silnika to 13.5 kg/cm2 (minimum to 11.5 kg/cm2).

Silnik bierze olej. Na autostradzie przy obrotach rzędu 4.000 spala min 1L / 1000km.

W mieście spala więcej. Czasami rano, po nocy, jak jest chłodniej puszcza niebieskiego dymka (przez minutę i przestaje) - wygląda na walnięte uszczelniacze zaworowe.

Cylindry suche, świece lekko okopcone na czarno, ale suche (robię głównie krótkie odcinki po mieście).

Zaglądałem endoskopem do cylindrów - wyglądają dobrze - widoczne są wszędzie jeszcze ślady fabrycznego honowania.

Na górze tłoków dość duży nagar - czarna skorupa.

Silnik jest na gwarancji, więc mogę go jeszcze wymienić.

Ogólnie chodzi super. Od wymiany przejechałem na nim prawie 7.000km, a w tym 3.000 tyś po europejskich autostradach.

Silnik ma około 100.000 km przebiegu, pochodzi z anglika. Jeżdżę na Mobil 1 Peak Life 5W-50.

Uszczelniacze zawsze mogę zrobić, czy bez demontażu głowicy czy całą głowicę.

Nie w tym rzecz. Pytanie czy taki zawyżony pomiar kompresji nie sugeruje, że silnik uszczelnia się olejem i to jednak pierścienie niedomagają?

Czy to może nagar powoduje zawyżoną kompresję?

Poniżej widok świec, przy pomiarze na zimno i po rozgrzaniu silnika.

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ADFepQsYk-x0aTk&id=D360F1D44D91BB1D%215791&cid=D360F1D44D91BB1D

Co byście zrobili? Może wypłukać ten silnik?

Przez uszczelniacze raczej tyle oleju nie wciąga?

Pozdrawiam
switchu
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003