REKLAMA
Witam Panie i Panów,
Co sądzicie o takich wynikach pomiarów kompresji w QG18DE?
1 - 14,5 kg/cm2
2 - 14,5 kg/cm2
3 - 14,5 kg/cm2
4 - 13,8 kg/cm2
Pomiar na gorąco.
Dodatkowo robiłem pomiar na zimno:
1 - 14,2 kg/cm2
2 - 14,9 kg/cm2
3 - 15,0 kg/cm2
4 - 13,5 kg/cm2
wg instrukcji maksimum dla tego silnika to 13.5 kg/cm2 (minimum to 11.5 kg/cm2).
Silnik bierze olej. Na autostradzie przy obrotach rzędu 4.000 spala min 1L / 1000km.
W mieście spala więcej. Czasami rano, po nocy, jak jest chłodniej puszcza niebieskiego dymka (przez minutę i przestaje) - wygląda na walnięte uszczelniacze zaworowe.
Cylindry suche, świece lekko okopcone na czarno, ale suche (robię głównie krótkie odcinki po mieście).
Zaglądałem endoskopem do cylindrów - wyglądają dobrze - widoczne są wszędzie jeszcze ślady fabrycznego honowania.
Na górze tłoków dość duży nagar - czarna skorupa.
Silnik jest na gwarancji, więc mogę go jeszcze wymienić.
Ogólnie chodzi super. Od wymiany przejechałem na nim prawie 7.000km, a w tym 3.000 tyś po europejskich autostradach.
Silnik ma około 100.000 km przebiegu, pochodzi z anglika. Jeżdżę na Mobil 1 Peak Life 5W-50.
Uszczelniacze zawsze mogę zrobić, czy bez demontażu głowicy czy całą głowicę.
Nie w tym rzecz. Pytanie czy taki zawyżony pomiar kompresji nie sugeruje, że silnik uszczelnia się olejem i to jednak pierścienie niedomagają?
Czy to może nagar powoduje zawyżoną kompresję?
Poniżej widok świec, przy pomiarze na zimno i po rozgrzaniu silnika.
https://onedrive.live.com/?authkey=%21ADFepQsYk-x0aTk&id=D360F1D44D91BB1D%215791&cid=D360F1D44D91BB1D
Co byście zrobili? Może wypłukać ten silnik?
Przez uszczelniacze raczej tyle oleju nie wciąga?
Pozdrawiam