Wysoka temperatura - POMOCY!!!

03 Wrz 2008, 13:32

Opel Astra 2.0 gsi 92r Problem polega na tym ze silnik nagrzewa sie do 100stopni i dopiero zalacza sie wiatrak na ok 15 sek poczym temperatura spada do 92ok i zaczyna znow rosnac ii tak w kolko.Czy niejest to trosze za wysoka temperatura i czy morzna ustawic wiatrak tak zeby sie zalaczal troszke wczesniej ,dodam tylko ze ostattnio pekla mi taka rorka plastikowa od chlodzenia czy to normalne ze tam jest takie cisnienie wezy praktycznie nie idzie dotknac sa tak gorace i nabite.
Ostatnio edytowany przez walerianczyk 03 Wrz 2008, 18:41, edytowano w sumie 2 razy
walerianczyk
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: poznan
  • 03 Wrz 2008, 16:51

    Wentylator powinien włączyć sie przy temperaturze około 92 stopnie i wyłączyć przy 87 stopni.Wymień czujnik temp. włączający wentylator.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Wrz 2008, 17:24

    Wymienilem czujnik temeratury i wentylatora.
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    03 Wrz 2008, 18:04

    A termostat ma cos wspolnego z tym?
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    04 Wrz 2008, 09:44

    Skoro oba czujniki są wymienione i nadal jest to samo,to być może jest zapowietrzony układ chłodzenia.Węże powinny być gorące i lekko twarde,ale nie tak,że nie można ich ścisnąć ręką.Spróbuj odpowietrzyć układ.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Wrz 2008, 12:15

    A jak to sie robi?
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Jak jeżdżąc skracamy sobie drogę - jazda na skróty
      Jazda wyznaczonym torem wydaje się kierowcom jedną z oczywistych zasad ruchu drogowego. Tymczasem wielokrotnie można zaobserwować niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach.

    04 Wrz 2008, 19:45

    Jak płyn chłodzący będzie zimny lub lekko ciepły(nie może być gorący),odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego,uruchom silnik i czekaj na postoju aż załaczy się wentylator.Następnie poczekaj aż się wyłaczy i wyłącz silnik.Jak ostygnie zakręć korek w zbiorniczku.Może pomoże.A jak nie,to będziemy kombinować dalej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Wrz 2008, 10:43

    Sluchaj zrobilem tak jak mi kazales i przy 90s zaczelo mi wywalac plyn ze zbiorniczka wyrownawczego ok 1 litr sie wylal zanim go zdarzylem zgasic.
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    05 Wrz 2008, 12:30

    Hmmm,ciekawa sprawa.Nasuwa mi się na myśl pompa chłodząca.Być moze nie działa i nie wymusza obiegu przez chłodnicę.Bo z tego można wnioskować,ż płyn się poprostu zagotował.Spróbuj też wymontować termostat i nagrzać silnik bez niego.Ale jeżeli termostat by się uszkodził,to chłodnica nie byłaby gorąca.Była by ciepła,ale byłaby znacząca różnica w temperaturze między wężami przed termostatem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Wrz 2008, 13:32

    Jesli masz namysli pompe od wody to jakis miesiac temu ja wymienilem razem z rorzadem jak mi wywazlil ten plyn to nawet werzy nie moglem dotknac wsomie to chlodnica niebyla zbyt ciepla reke moglem trzymac
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    05 Wrz 2008, 15:50

    A przed wymianą rozrządu i pompy było wszystko ok?
    Jeżeli chłodnica nie jest gorąca,a przewody tak,to wymontuj termostat i spróbuj zagrzać silnik.Zobaczysz,czy nadal będzie wywalało płyn ze zbiorniczka.Jeżeli nie,to jest przyczyna.A jeżeli problem nie ustąpi,to trzeba będzie sprawdzić chłodnicę,czy się czymś nie przytkała.
    Czym był zalewany układ chłodzenia - cały czas płynem,czy wcześniej była wlewana woda?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Wrz 2008, 17:09

    Wsomie to niewiem bo jak go kupilem to zaraz robilem
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    05 Wrz 2008, 17:09

    plynem
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    06 Wrz 2008, 13:51

    No to zrób jeszcze ten numer z termostatem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Wrz 2008, 16:09

    Ale jak wyciagne termostat to przeciesz wyleci mi plyn nierozumiem? A jak kupie nowy czujnik do chlodnicy naprzyklad taki ktory bedzie wlanczal wiatrak przy ok 90 czy jest tylko jeden rodzaj bo ten co mam to niewiem na ile jest.
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan