Wysokie obroty po odpaleniu na zimnym silniku(palio 1.6 16V)

25 Sty 2010, 01:14

Witam. Mam fiata palio 1.6 16V z instalacja gazowa. Instalacja zwykla na srubke. Gdy odpalam samochod np. po nocy to po przelaczeniu na gaz(poprzez przygazówke) mam wysokie obroty okolo 2tys/min. W miare jak samochod sie rozgrzewa obroty spadaja. Gdy samochod sie rozgrzeje(czasami jest ok) gdy dojezdzam np do skrzyzowania i wciskam sprzegla obroty spadaja prawie do zera i podnosza sie do 1000, czasem nawet samochod potrafi zgasnac. czasami jest tez sytuacja ze mimo ze silnik rozgrzany to obroty utrzymuja sie na poziomie okolo 1300. Dodam ze na instalacji przejechalem przez pol roku 20tys km i zakladalem ja nowa. w spalaniu duzej roznicy nie odczulem ale denerwuje mnie to ze jak odpale to samochod ma tak wysokie obroty az sie ludzie na chodniku ogladaja :wink: Na benzynie wszystko jest ok. proszę o podpowiedz w czym upatrywac problemu bo na gazie sie akurat nie znam :oops:
tower
tower
Początkujący
 
Posty: 231
Miejscowość: kalisz

25 Sty 2010, 08:59

przyczyny tutaj mogą być różne zaczynając od tego ile lat masz założony gaz w aucie? czy reduktor w ostatnim czasie był naprawiany czy też wymieniany? pozdrawiam
vrbreed
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: poznań

25 Sty 2010, 09:16

Przede wszystkim uważnie czytając to co napisałeś,to myślę że za wcześnie przerzucasz na gaz...żeby to zrobic,to powinieneś miec chociaż ze 30 stopni temp. w silniku... Ale to tak na marginesie.
Jeśli chodzi o te falujące obroty,to zacząłbym od czyszczenia silniczka krokowego,którego w takich objawach jak Twoje, zabrudzenie jest najczęstszą przyczyną falowania.
:smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2010, 10:45

nie no napisalem ze instalacja ma pół roku i ma przejechane 20tyś, samochód ma teraz przejechane 93tyś a gdy zakladalem instalacje mial 72tys.wlasnie wiem ze silnik powinien osiagnac pewna temp. i wtedy na gaz ale wiadomo chodzi o oszczednosc. wiadomo te obroty wysokie da sie zniesc ale gorsze jest to gdy dojezdzam do swiatel to obroty spadna prawie do zera i sie podnosza do 1000, a czasem nawet zgasnie. mimo wszystko uwazam ze silniczek krokowy raczej nie bo miałbym tak na benzynie a dzieje sie to tak na gazie, silnik ani na benzynie ani na gazie nie przerywa.

[ Dodano: Pon Sty 25, 2010 09:50 ]
aha no i te wysokie obroty na zimnym silniku na gazie to rozumiem jak jest 1400-1500 ale nie 2000 a czasem nawet 2200. mysle ze to jest tez powod ze samochod troche za duzo pali, dodam ze jezdże głównie po kaliszu krótkie odcinki np. 2km na uczelnie, czy do sklepu. a skoro on ma tak wysokie obroty czyli musi wiecej połknąć tego gaziku :wink:
tower
tower
Początkujący
 
Posty: 231
Miejscowość: kalisz

25 Sty 2010, 15:53

zdecydowanie tutaj będzie do regulacji instalacja widocznie instalator nie wiedział do konca ja wyregulować instalacje bo nie wystarczy wyregulować sam mixer ale tez moduł od gazu trzeba odpowiednio ustawić tam ustawia się prace silnika na gazie np. wysokość obrotów jałowych i na jakich obrotach gaz ma zostać przeżucony czy na 1500/obr. czy na 2500/obr.
Ale mi to wygląda na zbyt bogatą mieszankę a za małe ciśnienie na wyjściu mixera.
Polecam najpierw zajrzeć do innego instalatora który typowo zajmuje sie twoją firmą instalacji gazowej.
Jeszcze jedno miałem coś podobnego w golfie 3 instalator między innymi ustawił mi cały zapłon na sondę i dopiero gaz zaczął działać u mnie w aucie chodzi mi o to ze może się tylko wydawać że zapłon jest dobrze ustawiony ale sonda może miec inne odczyty na gazie .
Pozdrawiam
vrbreed
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: poznań

25 Sty 2010, 19:21

Nie każdy sterownik ma taki zakres regulacji. Niektóre polegają jedynie na odczycie wartości z sondy lambda.
Najpierw zacząłbym rozgrzewac auto na benzynie... Może problemem jest mróz i szybkie przerzucanie auta na Lpg,a do tego dochodzą odcinki po 2km które to autor przjeżdża...

Ciekaw jestem jakby to było gdyby rzeczywiście przerzucic na gaz kiedy auto już będzie całkiem ciepłe... Może problem zniknie..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
    Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...

25 Sty 2010, 23:11

oooola hola Panowie. Nie ma w instalacji gazowej możliwości ustalenia innych obrotów na gazie niż na benzynie chybaże jest zamontowany do tego specjalny moduł. Artur73 napisał o czyszczeniu silniczka krokowego (czyli silniczka biegu jałowego ) i ma 100% racji.Wygląda to tak. Zacina się silniczek biegu jałowego na benzynie - wtedy sterownik benzynowy odczytuje położenie przepustnicy i zmniejsza dawkę paliwa do takiego stopnia by obroty ustabilizowały się na odpowiednim poziomie. Na gazie natomiast sterownik gazowy odczytuje sygnały z sondy lambda i obrotów i dopasowuje jedynie mieszankę do zadanych obrotów, aby była prawidłowa. Można oczywiście komputerowo zmniejszyć mieszankę tak (jak to robi komputer benzynowy) aby zmniejszyć obroty ale odbywa się to ze szkodą dla silnika.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

26 Sty 2010, 11:48

a kolega mi mowil ze u niego kiedy bylo podobnie i silniczek wolnych obrotów byl zabrudzony i jak go wyczyscil problemy sie skonczyly(ale czy silniczek krokowy=silniczek wolnych obrotów??? no i jeszcze taka kwestia czy po tak malym przebiegu mogl sie zabrudzic??? co prawda kiedys tankowalem na jakis tam stacjach "krzak" ale od pewnego czasu tylko statoil bo samochod chodzi mi bardzo dobrze na ich gazie. a tez upatrue w przyczyny w duzych mrozach ale kiedys u nas temperatura oscylowała w okolicach 0 stopni tez mial duze obroty tyle ze szybcie sie nagrzewal i szybcie te obroty spadaly
tower
tower
Początkujący
 
Posty: 231
Miejscowość: kalisz

26 Sty 2010, 23:16

Silniczek krokowy=silniczek krokowy wolnych obrotów=silniczek wolnych obrotów=silniczek powietrza dodatkowego.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

29 Sty 2010, 09:18

Hej, mam lanosa na gaz i też miałem dokładnie takie same jaja, już pisze co szwankowało.
Po pierwsze masz nową instalację, byłeś ją wyregulować po jakimś czasie?? To samo jest jak zmienisz reduktor gazu, jak się chwilę pojeździ trzeba go wyregulować (ta śrubka o której piszesz, możesz to zrobić sam, jednak w delikatnych sprawach wole zdać sie na mechanika który za to weźmie kilka groszy).
Po drugie tak jak koledzy wyżej pisali-silnik krokowy. Spróbuj go przeczyścić, a po przeczyszczeniu przeprogramować. U mnie czyszczenie pomagało na ok 2 tyg, kupiłem nowy silniczek- to proponuje zrobić samemu. Mechanik chciał 150 zł za silniczek, powiedział że za robociznę nie weźmie nic bo to mało roboty. Wszystko ok, ale silniczek kupiłem sam za 70 i sam zmieniłem. Teraz jest ok.
yanxxl
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kraków

09 Lut 2010, 20:34

witam mam siene 1.4 i mam problem z obrotami nie moge ustawic obrotow na reduktorze kupilem membrany i teraz nie reaguje na wysokie onr. krece na reduktorze i nic nie reaguje co moze byc?????????
franek264
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: rzeszow

09 Lut 2010, 23:37

W INSTALACJI GAZOWEJ NIE MA REGULACJI OBROTÓW!!! REGULUJE SIĘ TYLKO SKŁAD MIESZANKI.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Lut 2010, 09:23

Silniczek krokowy do czyszczenia wraz z kanałami w przepustnicy i koniecznie sprawdzić wtyczkę która jest podłączona do niego u mnie czasami nie kontaktuje i dlatego falują obroty (ja spryskałem ją kontakt sprayem i podwiesiłem na opasce żeby nie wisiała na kablach). U mnie pomogło pozdrawiam.
Killer OOL
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Paź 2012, 10:12

Fiat siena 1.6 16v

witam
miałem problem z falowaniem obrotów w mojej sienie w serwisie stwierdzili
że trzeba wymienić przepustnicę za duże pieniądze, bo silnik krokowy się
uszkodził i nie można go wymienić. Pojechałem do poleconego przez kolegę
warsztatu i okazało się że silniczek wymienili na nowy i przepustnica
hula mam przejechane 210 tyś i stwierdził majster że nie ma sensu
wymieniać całą przepustnicę. Silnik krokowy kazał mi kupić w
zaprzyjaźnionym sklepie. Tu jest do nich kontakt swiatczesci.pl
jak widziałem to stary silniczek krokowy wyrwał kombinerkami uszkadzając
go a nowy wcisnął w miejsce starego.
meczennik
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 16 10 2004
Auto: Fiat Siena
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999