Wysokie obroty silnika i odpalanie

18 Paź 2015, 00:05

Cześć, kupiłem kilka dni temu auto VW Golf 4 1.6 8V.

Problem pojawił się dziś kiedy jechałem w deszczowy wieczór drogą i przy 30 klepnąłem na 3-ci bieg. (Z reguły nie ma probemu bo silnik jest bardzo elastyczny) i przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła obroty się zatrzymały gdzieś w okolicach 1.3 tyś przez 5 sec i później czułem, że sam się wkręca na obroty podczas jazdy bez wciśniętego gazu, dla pewności zmieniłem na 4-kę i faktycznie rozpędzał się. Zjechałem od razu na bok zatrzymałem auto, trochę pewnie nadpaliłem sprzęgło i jak się uspokoił postanowiłem go odpalić i tutaj był problem bo nie chciał załapać. Próba przy wciśniętym gazie też nie odniosła rezultatu.. Dopiero po dobrych 4 minutach przy kręceniu i dodaniu gazu zapalił..

Zastanawiam się czy ja mam pewcha bo tydzień temu pożyczyłem Renaulta i miałem identyczny problem.. (znajomy podobno miał tam problem z czujnikiem położenia wału, wymienił ale nadal to samo.)

Drodzy forumowicze, rozpisałem się by przedtawić mój problem, mam nadzieję, że wiecie co jest przyczyną.. Pozdrawiam!
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Paź 2015, 10:06

Podbijam.
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Paź 2015, 10:38

Ja bym przeczyścił przepustnice zobaczył jak tam krokowy (jest chyba zintegrowany). Reset kompa (odłącz klemę kilka razy). Więcej grzechów nie pamiętam .
roziom3388
Początkujący
 
Posty: 170
Zdjęcia: 39
Auto: Honda Prelude
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2015, 13:36

Spoko, tylko powiedziałbyś mi jescze jak mógłbym sprawdzić kod silnika bo z tego co wiem Przepustnica musi się "zintegrować" a w przypadku AKL mamy automatycznie bez VAGA, a jeśli mam inny to pewnie będę musiał podpinać go do kompa i przez VAGA zainicjować. :shock:
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Paź 2015, 19:23

Brago napisał(a): jak mógłbym sprawdzić kod silnika
https://www.google.pl/#q=wlepka+w+bagazniku+vw
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2015, 20:24

Spoko, wyszło, że mam AKL. U mechanika będę czyścił przepustnicę na dniach, ale dziś wyskoczył mi problem innego rodzaju.. jadę sobie 80/h i są skręty i muszę wytracić prędkość do 30/h i były małe hopki, trochę trzęsło autem i przy skręcie zgasło mi kompletnie.. następnie miało problem z odpalaniem ale pompowałem gaz i dało radę.. Cóż to za ustrojstwo się popsuło :?:
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota w Rajdzie Dakar - historia startów
    Rajd Dakar nie bierze jeńców. Niedostępny teren, ekstremalne warunki pogodowe oraz walka z czasem i zmęczeniem sprawiają, że tę rywalizację mogą wygrać tylko najtwardsi ludzie i najmocniejszy sprzęt. Zakończona właśnie, ...

04 Gru 2015, 10:53

Za wysokie obroty odpowiadał uszkodzony przedów ssący powietrza. Po wymianie nie łykał lewego powietrza. Dla pewności wyczyściłem przepustnicę i wymieniłem czujnik temperatury cieczy, który odpowiadał za odpalanie. Pomogło na 5+
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999