Wysokie orboty 2000-2200 Daewoo Lanos

16 Mar 2014, 15:49

Witam drogich forumowiczów

Mam Daewoo Lanos i jak to każde auto nadchodzi czas na naprawy. U mnie nadszedł i problem w tym, że nawet mechanik wywiesił białą flagę i nie potrafi naprawić mi auta. Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Problem polega na tym że Lanos dostał wysokich obrotów (ponad 2000) na postoju i świeci się kontrolka "check" :x

Zdjęcie

Mechanik mówił, że próbował wszystkiego, ale jest jedna rzecz, o której myślę, że warto wspomnieć.
Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem dwa kabelki. Widać gdzie się zaczyna i gdzie kończy. I do pewnego czasu wystarczyło nimi tylko poruszać i voila, obroty spadły do normalnej liczby ok. 700.

Zdjęcie

Może było w nich jakieś zgięcie, co powodowało, że wystarczy poruszać kabelkami dla dobrego styku. Natomiast na chwilę obecną nie da się tych obrotów zmniejszyć w ten sposób :no:
Mechanik twierdzi, że wina nie leży w tych kabelkach. Więc pytam co należałoby zrobić?
Może należałoby wymienić te kabelki?
Może ktoś wie co można jeszcze innego zrobić?

Proszę o pomoc, sensowne odpowiedzi (nie typu wujek Google nie gryzie) :) bo już spędziłem kilka godzin na szukaniu, ale raczej nikt nie miał takiego problemu na forum.
mar1o18
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 11 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos / Renault Kangoo

16 Mar 2014, 17:53

Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy, samemu można go sprawdzić lub podmienić z opla.
Jak świeci kontrolka wtrysku można zdiagnozować, należy pamiętać że lanos ma komunikację 5V.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Mar 2014, 19:19

Mechanik mówił, że podmieniał silniczek z innego Lanosa i było bez zmian. Sprawdzał też komputerowo ale komputer zdiagnozował, że wszystko jest ok. Więc co dalej mogłoby być przyczyną?
mar1o18
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 11 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos / Renault Kangoo

16 Mar 2014, 22:57

jeżeli zapaliła się kontrolka od silnika to musi być zanotowany jakiś błąd.
Trzeba sprawdzić czy silnik nie ciągnie lewego powietrza a porem czy wysuwa się trzpień w silniczku krokowym.
Przekłada się w celu sprawdzenia części z auta uszkodzonego do dobrego a nie odwrotnie.
Omomierzem można sprawdzić wiązkę elektryczną do silnika krokowego.
Diagnoskop firmowy pokazuje na którym kroku jest wysunięty w danej chwili trzpień w silniku krokowym.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Mar 2014, 23:19

mar1o18 napisał(a):(...)i świeci się kontrolka "check" :x

mar1o18 napisał(a):Sprawdzał też komputerowo ale komputer zdiagnozował, że wszystko jest ok.

Albo ten mechanik to atrapa mechanika i nie zna się na najprostszym autem, albo ściemnia i próbuje cię naciągnąć. Jak pisał wcześniej andrzej_124 jak się świeci kontrolka silnika, to na 100% jest jakiś błąd. Możesz sam sprawdzić jaki - [urltutaj]http://daewooforum.pl/temat25538.html[/url] masz opis plus filmik jak to zrobić. Wymrugaj kody błędów i napisz co ci wyskoczyło i będziemy dalej naprawiać. A od tej śmiesznej atrapy mechanika trzymaj się z daleka.
Możesz si.ę też podłaczyć pod komputer u jakiegos kumatego diagnosty mechanika i też ci powie co jest grane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne