Wzkazówka temperatury silnika nie żyje.

16 Gru 2019, 18:02

Witam, tak jak w temacie podmieniałem zegary i nic. Miernikiem dałem na 20k ohm i zacząłem przykładac jedną końcówkę do jednego pinu drugą do drugiego w czujniku 4 pinowym ,nic nie pokazało ( zgaszony silnik). Czy napewno czujnik do wymiany?
Jawa50
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
0

16 Gru 2019, 19:53

Napewno to Kopernik nie żyje a moim zdaniem powinieneś ustawić na 4k a nie 20.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

17 Gru 2019, 09:57

Zamiast podmieniać zegary, może wystarczyłoby wypiąć przewód od czujnika temperatury i tak po prostu przyłożyć go do masy? Wówczas wskazówka powinna polecieć maksymalnie w prawo. Może wtedy okazało by się co jest uszkodzone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

17 Gru 2019, 20:21

Posłuchałem się rady kao i oporność wraz z czasem się zwiększa (tylko na 1 styku) zająłem się też sprawą jaką polecił albercik i po zmasowaniu drutem wskazówka wychyla się . Dalej nie wiadomo jaka jest przyczyna.
Jawa50
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
0

17 Gru 2019, 21:41

możesz mieć gdzieś problem z kablem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

18 Gru 2019, 12:37

Jawa50 napisał(a):Posłuchałem się rady kao i oporność wraz z czasem się zwiększa
Przecież wraz ze wzrostem temperatury rezystancja czujnika temperatury powinna maleć.

Jaki to silnik, samochód nic nie podałeś w tej kwestii...

Tu masz przykład czujnika temperatury cieczy chłodzącej NTC:
Temperatura (oC) | rezystencja (Ω) | napięcie (V)
0 | 4700 - 6600 | 4,00...4,50
10 | 4000 | 3,75..4,00
20 | 2200 - 2800 | 3,00..3,50
30 | 1300 | 3,25
40 | 1000 - 1200 | 2,50...3,00
50 | 1000 | 2,50
60 | 800 | 2,00..2,50
80 | 270 - 380 | 1,00..1,30
110 | 180 - 200 | 0,50
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
0

18 Gru 2019, 12:50

audi 100 c4 2.5 tdi silnik byl zgaszony i temperatura spadała. W kodach kilmy sprawdziłem temperature to dosyć szybko sie nagrzewa do 90stopni a potem spada do 50 i już tak zostaje.
Jawa50
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
0

18 Gru 2019, 15:35

Wymieniłem czujnik i wszystko ok pozdrawiam dobrych ludzi.
Jawa50
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 2
0

18 Gru 2019, 15:54

Jawa50 napisał(a):Wymieniłem czujnik i wszystko ok
No i super czyli wyszło na to że to była ewidentnie jego wina :) Szerokości :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
0