Wzrost temperatury silnika podczas jazdy

11 Lut 2012, 11:18

Witam forumowiczow.
w moim focusie 1,6 16v,benzyna(zetec) z 2001 roku wymieniłem ostatnio czujnik temperatury silnika znajdujący się w głowicy pomiędzy drugą a trzecią świecą,ponieważ po uruchomieniu zimnego silnika wskazówka podnosiła się dopiero po dłuższym czasie.Po zamontowaniu nowego oryginalnego fordowskiego czujnika zaczyna się podnosić po trzech,czterech kilometrach,aż do pozycji pionowej i tak zostaje do chwili gdy zwiększę prędkość powyżej 80 km/h lub gdy silnik osiągnie obroty powyżej 3000 obr/min .Wtedy wskazówka bardzo szybko podskoczy na czerwone pole i zostaje tam aż do momentu gdy zmniejszę prędkość lub obroty spadną poniżej 3000 obr/min.Wtedy wskażnik opada momentalnie do pozycji pionowej.Dzieje się tak tylko podczas jazdy.Próbowałem też czy wskazówka podskoczy na czerwone pole gdy na postoju zwiększę obroty silnika powyżej 3000 ,ale wskazówka pozostała w pozycji pionowej i ani drgnęła .Bardzo dziwi mnie to że wskazówka przesuwa się bardzo szybko na czerwone pole.
Jeżeli ktoś z forumowiczów zna ten problem to proszę o podzielenie się informacjami
z góry dziękuję
zembaty
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 1989
Auto: ford focus

13 Lut 2012, 08:03

Witam.

Jako iż sam ostatnio sporo walczyłem z układem chłodzenia podpowiem Ci kilka rzeczy.
Mianowicie po pierwsze warto sprawdzić czy licznik/czujnik nie przekłamuje. Pod zmieniającym się napięciem prądu wskazania mogą być różne zwłaszcza jeśli czujnik będzie miał np. uszkodzony kabelek czy wtyczkę, która dobrze nie przylega.
Po drugie - jeśli czujnik nie kłamie i masz wskazówkę na czerwonym polu to z nawiewów powinno prawie "parzyć" a pod maską wentylator/y powinny pracować w pełni. Sprawdź czy tak jest gdy samochód osiągnie tą temperaturę. Po trzecie i zarazem ostatnie - w swoim Golfie III miałem ostatnio w te mrozy podobnie - jadąc spokojnie - tj do 90 km/h bez gwałtownego przyspieszania osiągał licznikowe 90*C ale termostat był albo zamknięty albo ledwo uchylony. Natomiast gdy go przegoniłem dynamiczniej to dopiero wówczas termostat otwierał się w pełni. Jest zimno na dworze, a to ma spory wpływ na temperaturę silnika i czas jej osiągania.
Sprawdź czy jeśli licznik pokazuje to czerwone pole wszystkie węże podpięte do chłodnicy są gorące. Jeśli nie to albo zapowietrzony układ albo termostat do wymiany.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...