X trail 2.2 odpalanie

25 Cze 2017, 11:44

Witajcie! Mam dość ciekawy problem z moim X trailem ( 2002r) 2.2 Dci 114KM. Mianowicie problem polega na tym że odpala ciężko, ale gdy jest zimny pali ok 4-5 sekund a jak jest ciepły to nawet 10 sekund, jak go rozgrzałem tak naprawdę porządnie to nie chciał mi ostatnio odpalić. Wymienione filtry, założyłem zaworek zwrotny koło filtra i nadal to samo. Rano pierwsze 5 sekund falują mu obroty i muszę dodać gazu żeby nie zgasł, potem po nagrzaniu również falują ale równomiernie. Gdzie szukać problemu? Pompa, wtryski?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

26 Cze 2017, 13:17

Piszesz o ciężkim odpalaniu i falujących obrotach. Ja bym zaczął od sprawdzenia i wyczyszczenia silniczka krokowego. On może być powiązany z tymi dwoma problemami.

Czy sprawdzałeś błędy w komputerze? Jest czysto czy były jakieś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Cze 2017, 18:13

Rozumiem, sprawdzę to na pewno, natomiast czy miałaby tutaj wpływ temperatura silnika?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

27 Cze 2017, 21:18

Spajkol napisał(a):natomiast czy miałaby tutaj wpływ temperatura silnika?
no to oczywiście ze sobą wspołgra bo układ wtryskowy odczytuje parametry między innymi z czujnika temperatury ale to raczej nie przyczyną Twojego problemu. Najpierw sprawdź co pokaże na komputerze a potem trzeba będzie zaglądać w układ paliwowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16693
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Cze 2017, 19:37

Błędów brak..
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

01 Lip 2017, 10:47

Witajcie. Więc dzisiaj chyba znalazłem przyczynę.. Odkręciłem korek wlewu oleju i zauważyłem że silnik ma bardzo mocne przedmuchy, również na miarce, nie miałem możliwości w tygodniu zmierzenia kompresji. Jak myślicie warto robić ten silnik? Czy wystarczy wymiana pierścieni ?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
    Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...

04 Lip 2017, 16:11

Zrób próbę olejową będziesz wiedział jak jest z pierścieniami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999