Yaris, Jazz, Ignis, Mazda 2, Forfour? Auto do 10 tys

08 Kwi 2018, 11:49

Napiszę ogólnie. Jaris2 nie ma wielu wad ale spośród wadliwych detali dotyczących wszystkich opcji silnikowych w wersji 1,0 wadą jest sam silnik który jest wynalazkiem jak na totojoyęhjotę. Jest to 3 cylindrowa mało trwała jednostka która w tak ciężkim aucie jak yaris nie sprawdza się. Więc auto tłuczone w mieście mające 300k.km. silnik 3 cylindrowy ma na wykończeniu, amortyzatory zazwyczaj juź kończą żywot, sprzęgła już nie będzie (wada yarisa2) do tego dojdzie kilka detali do usunięcia i nie do usunięcia chociażby galaretkowatość wnętrza. W ten sposób wyminiłem abecadło które wcześniej czy późnie trzeba będzie naprawić i mamy 5k w plec oraz auto z bardzo dużym przebiegiem jak na mieszczucha i mocno wytłuczone. A za 15-16k spokojnie można kupić coś w fajnym kolorze, o mały przebiegu no ico najważniejsze z super trwałym silnikiem 1,3 (nie mylić z 1,33). W takiej opcji przy odsprzedaży auta to kupujący będzie się prosić a nie na odwrót.
Co do yarisa1 to góruje nad yarisem2 kilkoma detalami takimi jak silniki wszystkie są mega trwałe jak na 21 wiek i erę księgowych, sprzęgło wytrzymuje x2 a do tego jest lżejszy. Ogólnie często połowę dnia jeżdżę yarisem2 1,3 a potem przesiadam się do yarisa1 po lifcie w bogatej wersji i jak miałbym wybierać fajność auta w ujęciu mieszczucha dla kobiety to brałbym yarisa1 w wersji 1,3 albo 1,5 z 5cio drzwiowym nadwoziem (opcjonalnie 1,0 który też starcza i ma 4 cylindry a nie 3 jak w yar2) i to mówię jako naprawdę świadomy użytkownik tych samochodów.
Można też pokusić się o wersje yar1 ts po lifcie wtedy jak damy nawet 12k to jest duż szansa że tyle samo weźniemy po kilku latach użytkowania.
Dodam jeszcze że yaris1 nawiązuje awaryjnością do starej szkoły tojoty lat 90tych i to w każdej opcji silnikowej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Kwi 2018, 13:31

Hmm, szkoda z tym Yarisem II, o wiele bardziej mi się podoba i mogłabym łatwo znaleźć wersję z Isofixem...

Panda niestety odpada ze względów bezpieczeństwa i wyglądu... Juz wolałabym Matiza (przepraszam, jeśli kogoś obrazam).

Juz prędzej Fiat Idea, ale coś mam małe zaufanie do Fiatow i Opli, niestety...
Aknieshka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Volkswagen Lupo
Silnik: 1.0

08 Kwi 2018, 13:39

Jeśli wystarczy Ci miejsca w Yarisie I to będzie to super wybór, 1.0 R4 dobrze jedzie jak na taki mały silniczek i pali niewiele więcej od diesla (a jest wolny od jego wad).

Jeśli Yaris będzie trochę za mały wziąłbym coś większego np.
Skoda Fabia I 1.4+LPG
Hyundai Getz
Seat Ibiza III
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Kwi 2018, 19:09

A co myślicie o Yaris I z Niemiec? Bo już jedną oglądałam, ale coś mi w niej nie pasowało... Za ok. 9 tys. Wygląd super, a brzmiała dziwnie...

Myślałam o Fabii, ale porównując do Yaris wychodzi słabo, bo w niej są wyżej siedzenia i ma lepszą niezawodność.

A ktoś coś wie nt. Suzuki Ignisa lub Mazdy 2?
Aknieshka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Volkswagen Lupo
Silnik: 1.0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    11. zlot Master Truck - Opole 2015
    Z wielką radością ogłaszamy, że na tegorocznym zlocie Master Truck, ku wielkiej uciesze zgromadzonej publiczności, wśród wystawionych modeli ciężarówek obecny będzie też fiński "Highway Hero", bowiem swój ...