21 Cze 2008, 09:03
Powiem wam to troszkę inaczej - ilość spalanego LPG jest większa od spalania Pb o około 2 litry.Jeżeli benzyny spala 8 litrów,to LPG powinien spalić około 10 litrów.I nie ma znaczenia marka samochodu ani marka instalacji.Jeżeli pali więcej,to jest albo źle skonfigurowana instalacja,albo źle dobrany reduktor,albo źle wyregulowany skład mieszanki.Spotkałem się też z takim przypadkiem,że "fachowic gazownik" założył za gruby przewód gzowy z reduktora do wtryskiwaczy,bo nie miał akurat takiego przewodu jaki powinien być.Tym sposobem silnik spalał więcej gazu niż powinien i dodatkowo go dusiło.No i dodam jeszcze,że w LPG nie działa zasada,że tak jak na Pb podczas rozpędzania się,należy wcisnąć pedał gazu do połowy.To działa,ale tylko na Pb.Na LPG wówczas zwiększa się jego zużycie.A powodem jest to,że w instalacjach gazowych nie ma przewodu,którym niezużyty gaz wracałby do butli.Jak bak jest pełny,czyli ciśnienie gazu w butli jest wysokie i damy pedał gazu od razu do połowy lub do podogi,to nadmiar gazu jest wypuszczany przez zawór bezpieczeństwa na zewnątrz.Oczywiście z czasem,jak ciśnienie w butli maleje,tego gazu ucieka coraz mniej.
Co do tego wskaźnika - jak sami piszecie,nie jest to dokładny pomiar ilości gazu w butli.Wskaźnik ten pokazuje ilość gazu w butli na podstawie ciśnienia.Im mniej gazu w butli,tym mniejsze w niej ciśnienie.A im mniejsze ciśnienie,tym wskazania są mniej dokładne.Najlepszym wskaźnikiem jest wskaźnik diodowy.Nie jest on też bardzo dokładny,ale jest bardziej czuły,bo działa podobnie jak wskaźnik Pb,ponieważ nie pokazuje on ilości gazu na podstawie ciśnienia,tylko na podstwaie pływaka - gaz w butli jest w postaci płynnej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...