Zabezpieczenie i konserwacja zamków i uszczelek

19 Lut 2022, 22:11

Witam,
Stosuję od kiedy mam samochód. czas wykonania 40 minut (tak mi wychodziło)

1/ TURTLE WAX https://www.castorama.pl/sztyft-ochronn ... 99446.html po każdym myciu - nie istotne czy myjnia ręczna, automatyczna, czy sami w domu. Każdą uszczelkę tym smarujemy (tak może trochę ubrudzić blachę ale to nie istotne, i ważne by nie dać za mało, tylko jak najwięcej , im więcej tym lepiej). Smarujemy wszystkie uszczelki od drzwi kierowcy , pasażera, z tyłu za kierowcą , za pasażerem, wszędzie gdzie zobaczymy jakiekolwiek uszczelki. Nie zapominamy o uszczelkach co są pod maską - takie małe płaskie. Robimy to cały rok, zapobiega niszczeniu uszczelek i kosztownej wymianie na nowe . Można użyć silikonu w spraju do uszczelek, ale nie jestem pewna czy się sprawdzi, ten podany w linku wosk sprawdza mi się, bez problemu otwierałam drzwi w największe mrozy.

2/ SMAR BIAŁY PROFESSIONAL https://www.castorama.pl/smar-bialy-ma- ... 08875.html Gdy już skończymy z woskiem do uszczelek to bierzemy ten smar, i smarujemy wszystkie zamki : otwieramy drzwi i widzimy otwór na metalowy pręt co jest w karoserii - psikamy na niego , potem do środka otworu, który znajduje się w drzwiach - jak sikniemy to używamy płaskiego śrubokręta by ta zapadka ?! zmieniła pozycję i tam też do środka dajemy. Powtarzamy to w każdych drzwiach , aplikujemy na drzwi od bagażnika aplikujemy na górny i dolny element zamka , górny trze odsunąć przy użyciu płaskiego śrubokręta, pamiętamy też o zawiasach. Gdy zrobione są drzwi , podnosimy maskę i sikamy w ten mechanizm od otwierania i zamykania maski. I teraz najważniejsze. Otwieramy paliwo - tam gdzie na stacji wlewamy paliwo do baku, smarujemy zawias , potem sikamy na wystający taki przycisk - od zwalniania tej klapki , jak jest siknięte , to jedną ręką wciskamy go przy użyciu śrubokrętu płaskiego i sikamy znów - tak by dostało się do środka. Będzie delikatniej odskakiwać i nie będzie przymarzać. Można też dać do klamek - otwieramy klamkę i tam gdzie są otwory - sikamy sprajem. Taka jedna puszka powinna starczyć na jedną aplikację , u mnie tak wychodzi. Nadmiar zbieramy szmatką.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże i uchroni przed dużymi kosztami.
Pozdrawiam,
Całuski,
Ewa
ryoko
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Zdjęcia: 8
Prawo jazdy: 11 07 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Yaris III
Silnik: 1329 73kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Lut 2022, 10:27

ryoko napisał(a):bierzemy ten smar, i smarujemy wszystkie zamki
Małe sprostowanie nie "zamki" a zawiasy i części ruchome. Taki biały smar nie nadaje się do smarowania wkładek od zamków.

Do smarowania uszczelek najlepiej sprawdzają się preparaty odrazu z taką gąbka na końcu bo wtedy nie musimy używać nic więcej (osobna gąbka, szmatka). Uszczelki oczywiście powinny być suche i czyste.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...