Zabezpieczenie odprysku na progu

29 Kwi 2019, 04:38

Cześć, potrzebuję Waszej porady jak sprawnie zabezpieczyć odprysk jak na zdjęciu. Jest to lewy przód zaraz za nadkolem. Chyba błąd technologiczny producenta, bo akurat w miejscu, gdzie zamocowane jest nadkole.

Nie jest to duże, delikatny nalot z rdzy i chciałbym ogarnąć to samodzielnie, bo magicy to miliony monet sobie życzą, stąd moje pytania:

1. Czym i jak to przeczyścić?
2. Czy dać coś pod lakier antykorozyjnego lub inny podkład?
3. Czym malować, zaprawką w pędzelku czy może spray?
4. Czy zamontować "chlapacze", żeby zabezpieczyć to miejsce?

Dzięki za góry za pomoc i wszelkie fachowe rady co do specyfików i techniki naprawy, bo nie jestem w tym temacie specjalistą.
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

29 Kwi 2019, 06:58

W tym przypadku proponuje zaprawke w sprayu

Tu masz podobny temat
jak-prawidlowo-zrobic-zaprawke-lakieru-w-samochodzie-vt110303.htm
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Kwi 2019, 08:42

Dzięki Keo, najogólniej mowiąc musze kupić lakier w spray jak ten:
[link do oferty na Allegro wygasł]
oczyścić papierem, dać bazę i pomalować a potem bezbarwnym.

Jaką bazę mógłbyś polecić?
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

29 Kwi 2019, 09:04

Ten zestaw który pokazałeś zawiera bazę i bezbarwny wiec musisz dokupić tylko podkład.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Kwi 2019, 11:44

móglbyś coś polecić, bo widzę w necie multum produktów :-) On ma być szary nie?
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

29 Kwi 2019, 12:09

tak, szary uniwersalny, w zasadzie większego znaczenia to nie ma w takim przypadku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Kwi 2019, 19:33

Keo, a mógłbyś z doświadczenia podpowiedzieć, bo ten ubytek wchodzi pod nadkole od śruby montażowej. Wypadałoby zdjąć nadkole i domyślam się że pod nim znajdę trochę syfu i badziewia. Co powinienem z tym zrobić? Jakoś zabezpieczyć? Dam to radę ogarnąć samodzielnie bez lakiernika?
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

30 Kwi 2019, 19:55

nadkole możesz zdemontować lub odkręcić tylko w okolicach progu i odchylić, napewno będzie tam takie ubite błoto, jeżeli nie będzie korozji to nie masz czym się przejmować, wymyć i zostawić. Dasz radę wszystko ogarnąć sam.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Kwi 2019, 21:21

To już ostatnie pytanie, jak będzie tylko wilgoć to spoko, jeżeli jednak okaże się rdzą to trza będzie zdjąć nadkole żeby mieć dobre podejście, oczyścić i użyć czegoś na rdzę? Czy metoda jak od przodu?
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1

30 Kwi 2019, 23:03

do oczyszczenia ile się da i można zastosować r-stop na to podkład i baranek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Maj 2019, 20:37

dzięki! :-) do zamknięcia
maxon007
Nowicjusz
 
Posty: 45
Zdjęcia: 1