REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ja wiem że preferowane są metody diagnostyki według profesora ,,cyca'' ale tutaj jest możliwość trafnej , jednoznacznej diagnozy odpowiednim programem /komputerem diagnostycznym .Kao napisał(a): sprawdź czy wszystkie czujniki cykaja
Masz rację . Czekamy na rozwój tematuKao napisał(a):Nie każdy ma, to jest sposob za darmo, skoro 7 cyka à 8my nie to nie ma wątpliwości gdzie trzeba szukać
stasko napisał(a):Podlaczalem ELMa to bledow brak, pewnie trzeba jakiś opcom znalezc,
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Bezpiecznik nr 13 w module REC . Z tym że jeżeli byłby spalony nie było by Piiiii po włączeniu wstecznego . Poza tym w tym aucie jest rozległa sieć CAN . Do sterowania i diagnostyki .Patrz na schemat - nie ma zacisku że włączony bieg wsteczny z lampy czy tam czujnika na skrzyni biegów . Guzik na kokpicie , ten ,,P'' jest podłączony do....... licznika . Z niego info o jego włączeniu/wyłączeniu dociera po sieci CAN do sterownika czujników parkowania ......Działanie czujników jest zależne od prędkości auta - to też po CAN ..... Tutaj zwykły miernik czy tam jakieś tzw. inne metody sprawdzania w zafirze zawodzą . Trzeba odpowiedni program . Nie tylko do odczytu błędów ale też do podglądu parametrów bieżących .Nie bez znaczenia jest posiadanie haka holowniczego . Fabrycznego . Układ sam rozpoznaje podłączenie przyczepy i z automatu wyłącza tylne czujniki . Uszkodzenie wiązki haka - zwarcia mogą mieć wpływ na działanie czujników .