REKLAMA
Szacuje się, że w Polsce nawet 90% kupujących używany samochód, pada ofiarą oszustwa. Cofnięty licznik, ukryta wypadkowa przeszłość pojazdu czy zatajone problemy techniczne, to najczęstsze z nich. Działacze Fundacji Autotesto, chcą zmienić te proporcje, organizując w ostatnim tygodniu lipca ogólnopolski Tydzień Samochodu Używanego. Wsparcie finansowe, zdobędą dzięki portalowi zrzutka.pl.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Tydzień Samochodu Używanego, to cykl wydarzeń organizowanych w Warszawie, Wrocławiu i Legnicy oraz przez Internet. Najważniejszym z nich, będzie premiera dwóch bezpłatnych poradników, przygotowanych przez ekspertów prawa motoryzacyjnego, w którym znajdą się informacje dla kupujących i wzory bezpiecznych umów. To pierwsze w Polsce, kompletne źródła wiedzy dla kupujących i ofiar oszustw.
"Znalezienie informacji o tym jak ustrzec się przed oszustwem i jak dochodzić swoich praw, jest skomplikowane i czasochłonne. Kupujący muszą przeszukiwać portale oraz fora, porównywać niesprawdzone informacje i liczyć na to, że uda im się zabezpieczyć na własną rękę. Właśnie dlatego chcemy stworzyć godne zaufania poradniki, dzięki którym można będzie się czuć pewnie przy zakupie samochodu i dochodzić swych praw w przypadku oszustwa" mówi Krzysztof Rutkowski, prezes Fundacji Autotesto.
Poradniki będą dostępne dla każdego, ponadto wolontariusze rozdawać je będą na największych giełdach samochodowych w Polsce. Fundacja zorganizuje także bezpłatne konsultacje oraz warsztaty prawne, prowadzone przez Internet. W czasie Tygodnia Samochodu Używanego, rozpocznie się też zbieranie podpisów pod petycją w sprawie zmiany prawa w zakresie "cofania liczników" – dziś, nie jest to przestępstwem. Organizację akcji, już teraz można wesprzeć na stronie zbiórki w portalu zrzutka.pl pod adresem zrzutka.pl/z/tsu
"W Polsce, oszustwa przy sprzedaży samochodu to codzienność. Wiemy, że nie zmienimy tego w tydzień, ale dzięki waszemu wsparciu, możemy wspólnie zapobiec tysiącom oszustw i sprawić, że zacznie się o nich głośno mówić" mówi Rutkowski.
W akcję zaangażowali się także Emil Rau - Łowca Fotoradarów, znany z walki z bezprawnymi kontrolami fotoradarowymi oraz popularny Youtuber Kickster.
TSU Patronatem medialnym objęli: portal brd24.pl, Forum Samochodowe, TuningBaza, Tygodnik Miasto i Ludzie, Moto Soul, What About Cars, Moto-Biznes. W akcję włączyli się także: Stowarzyszenie KIEROWCA.PL, Urząd Miasta Legnicy, Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Dębicy, Miejski Rzecznik Konsumentów w Rudzie Śląskiej, Tor Wyścigowy w Rzeszowie, Kozackie Samochody, Auto-Holik Akademia Auto Świat Lublin, Akademia Auto Salwator.
Wszystkie informacje o zbiórce można znaleźć na stronie zrzutka.pl/z/tsu oraz stronie wydarzenia na facebooku: [link wygasł]