Zakup A3 8P, jaki silnik wybrać?

20 Cze 2016, 22:21

Ossy napisał(a):Panowie, to ja wsadzę kij w mrowisko - niech kompromisem między wolnossącą benzyną, a turbodieslem będzie benzyna z turbo. I mam tu na myśli takie soft turbo, które zwiększa moment obrotowy od najniższych obrotów np. takie 2.4T w Volvo - max. moment obrotowy 285Nm od 1750 do 5000 obr/min. Spalanie? Na LPG wychodzi 13l przy dopuszczalnych prędkościach autostradowych (~140km/h) co daje 21zł na 100km. Jaki diesel spali przy takich prędkościach ~4,9l ON? :naughty:
Do tego obroty na 5. biegu przy 140km/to ~2800 rpm (skrzynia automatyczna).


To ja włożę głębiej ten kij :ok: V8 n/a 450Nm przy 3400rpm i do docinki... :D
Spalanie lpg 12-17l gdzie to najwyższe na autostradzie w de :D czyli grubo ponad 140km/h.
Ale mam świadomość że i tak mówię o praktycznie wymarłej formie moto życia. :no:

A tak na poważnie turbo i pb jest fajną alternatywą dla kopciuchów i dużych n/a... :twisted:

mike napisał(a):Ossy Ty zamiast się wymądrzać pochwal się w końcu nabytkiem :mrgreen:

Hmmm niech zgadnę coś na V i r5 i turbo i coś tam :?: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Cze 2016, 23:27

zaczęliśmy od 1.6 MPI 102 KM, a już jesteśmy przy "V8 n/a 450Nm przy 3400rpm i do docinki" hahaah :D
melgadis
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój

20 Cze 2016, 23:32

melgadis napisał(a):zaczęliśmy od 1.6 MPI 102 KM, a już jesteśmy przy "V8 n/a 450Nm przy 3400rpm i do docinki" hahaah :D

Tak to niestety jest. Jeden woli diesla, drugi benzynę N/A a trzeci Turbo benzynę. I każdy uważa że jego opcja jest najlepsza. I tworzy się [...] :naughty:
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Cze 2016, 23:35

szybki napisał(a):Hmmm niech zgadnę coś na V i r5 i turbo i coś tam
forumowej tradycji musi stać się zadość, czyli pytał co kupić to teraz musi wrzucić fotki :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2016, 00:04

ktoś tam coś pisał że 335d z programem bierze m3 :naughty: To ja się wypowiem, mam 335i "lekko" dłubnięte jak i x5 3.0d również dłubnięte i faktycznie w dieslu jest to odczucie inne, ale tak jak ktoś to mówił to tylko odczucie :) Co do porównania to miałem okazję moim rodzinnym "touringiem" chycić się z e90 335d i została nieźle po tyle, dodam że udokumentowane 384km 782 nm, kontra moje 396km i skromne 598nm :D Także nie moment się liczy :D

Co do wspomnianego a3 8p, miałem taką przez ponad rok - zrobione ok. 40kkm bez problemu. Silnik z oznaczeniem BKD, teraz auto odkupił mój kuzyn który dalej jeździ bezproblemowo, dodam że mam w rodzinie jeszcze dwa inne auta z silnikiem BKD które również jeżdżą bezawaryjnie ! Silniki które były wkładane do a3 / golfa / octavii to nie te słynne tdiki które byy wsadzane do passata b6, a4b7 czy a6 c6 których wysiadały napędy pompy oleju co skutkowało zatarciem silnika :D Tyle ode mnie na temat 2.0 TDI :mrgreen:
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Cze 2016, 10:14

dzida napisał(a):Tylko, że jak jeździłem dwoma innymi to było podobnie


Też brały olej, nie miały mocy, miały twarde sprzęgła i paliły 7l. przy 140 km/h? :D
Ja rozumiem, że wieśwageny to szmelc, w który trzeba walić przy każdej okazji, ale nie sądzisz, że to już trochę przegięcie?
Zacznijcie od wymiany w nich filtra paliwa, mojemu koledze pomogło to pozbyć się problemu "braku mocy" w swoim tedeiku (nie wymieniał filtra od 6 lat) :wink:

dzida napisał(a):7l to nie kosmos tylko realia... przecież nie spali Ci 5l przy 140km/h


Nie mam pojęcia jak to mierzysz (przy równej jeździe 140 km/h na kompie powinno Ci się wyświetlać nieco poniżej 6l./100km), ale skoro 1.9TDI 105KM (skrzynia 6b) ma przy 140 km/h ok. 2600 obr./minutę to naprawdę nie wiem jakim cudem miałoby palić 7 litrów ON. Wiadomo, że duże znaczenie ma styl jazdy kierowcy, ale jesteś pierwszą osobą, od której dowiaduję się, że słynące z oszczędności, 105-konne TDI jest paliwożernym silnikiem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Cze 2016, 11:45

łysy30 napisał(a):Też brały olej, nie miały mocy, miały twarde sprzęgła i paliły 7l. przy 140 km/h?
Ja rozumiem, że wieśwageny to szmelc, w który trzeba walić przy każdej okazji, ale nie sądzisz, że to już trochę przegięcie?
jakiego spalania spodziewałeś się przy tej masie auta, prędkości i 5 biegach(jakoś nie udało mi się znaleźć 6 biegów w manualu). Mnie to nie dziwi, bo w 1.6 TDCI 109KM jest podobnie i jakoś nikt nie nazywa mnie świrem, antyfanem, heretykiem :ok:
No i po raz kolejny zapytam - skoro jesteś takim obrońcą uciśnionych Polaków i jedynych słusznych samochodów, to czemu po dwóch autach porzuciłeś koncern?
Bo jak ktoś w takich ochach i achach wychwala markę X, to raczej jej nie zmienia :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2016, 12:29

mike napisał(a):akoś nie udało mi się znaleźć 6 biegów w manualu


Poszukaj dobrze.

mike napisał(a):No i po raz kolejny zapytam - skoro jesteś takim obrońcą uciśnionych Polaków i jedynych słusznych samochodów, to czemu po dwóch autach porzuciłeś koncern?


Czy dla Was antyvagowców wszystko musi być takie zerojedynkowe? Jeśli ktoś powie dobre słowo na konkretny model tego koncernu od razu musi być jego wielbicielem? Reaguję, kiedy ktoś według mnie pisze głupoty i tyle. Wolę pisać jak jest niż pluć na VAG-a nawet wtedy, kiedy mu się nie należy. Już nawet z 959 próbowaliście zrobić niedawno VAG-owca :D
Dla Twojej wiedzy - miałem też dwa Ople (a teraz służbowo ujeżdżam trzeciego), ale doprawdy trudno mnie nazwać fanem tej marki.
Rozumiem, że ktoś może mieć motoryzacyjne sympatie czy antypatie (mnie np. znaczek na masce grzeje, liczy się jedynie to, co za kwotę X, którą muszę wyłożyć za dane auto otrzymuję w zamian). Na to forum naprawdę wchodzi bardzo dużo osób oczekujących rzetelnej porady i robienie przez Was z każdego VAG-a kupy na kółkach jest po prostu nieuczciwe.

mike napisał(a):Bo jak ktoś w takich ochach i achach wychwala markę X, to raczej jej nie zmienia


Tak, bardzo ją wychwalam - szczególnie wtedy, gdy piszę o nowych VAG-ach, że to złomy z jednorazowymi silnikami :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Cze 2016, 15:19

szybki napisał(a):To ja włożę głębiej ten kij V8 n/a 450Nm przy 3400rpm i do docinki...
Spalanie lpg 12-17l gdzie to najwyższe na autostradzie w de czyli grubo ponad 140km/h.
Ale mam świadomość że i tak mówię o praktycznie wymarłej formie moto życia.

Masz podlubane to v8? Bo ja widze na wykresie, ze od 3500rpm niuton leci leb na szyje, i jest go nieco mniej nic 450nm :mrgreen:
Zdjęcie


pawel93 napisał(a):ktoś tam coś pisał że 335d z programem bierze m3 To ja się wypowiem, mam 335i "lekko" dłubnięte jak i x5 3.0d również dłubnięte i faktycznie w dieslu jest to odczucie inne, ale tak jak ktoś to mówił to tylko odczucie Co do porównania to miałem okazję moim rodzinnym "touringiem" chycić się z e90 335d i została nieźle po tyle, dodam że udokumentowane 384km 782 nm, kontra moje 396km i skromne 598nm Także nie moment się liczy

Pisalem o m5 :P Z m3 bylby problem, bo jest sporo lzejsze niz 5er. Cos slaby kierownik musial byc w tym dieslu. :naughty: Generalnie pomiary racelogic wskazuja, ze zrobione 335d i 335i na moce 36x-38x jada 100-200 bardzo podobnie i roznice zaleza glownie od tego komu bardziej spuchnie IC. Dwie suszarki w benzynie juz tez robia wiatrak 8)

łysy30 napisał(a):Też brały olej, nie miały mocy, miały twarde sprzęgła i paliły 7l. przy 140 km/h?
Ja rozumiem, że wieśwageny to szmelc, w który trzeba walić przy każdej okazji, ale nie sądzisz, że to już trochę przegięcie?
Zacznijcie od wymiany w nich filtra paliwa, mojemu koledze pomogło to pozbyć się problemu "braku mocy" w swoim tedeiku (nie wymieniał filtra od 6 lat)

Bardzo w punkt :naughty:
Jakim cudem taka mala skodzina ma palic przy autostradowych 140kmh tyle, co moje niemal 2tonowe cdi(ktore na tle konkurencji super oszczedne nie jest) z 6cylindrami i 5biegowym automatem, ktory konstrukcyjnie pamieta niektore modele W124? :D
łysy30 napisał(a):Wiadomo, że duże znaczenie ma styl jazdy kierowcy, ale jesteś pierwszą osobą, od której dowiaduję się, że słynące z oszczędności, 105-konne TDI jest paliwożernym silnikiem.

Na tym forum juz nie takie glupoty sie przewijaly odnosnie vaga :naughty:
mike napisał(a):No i po raz kolejny zapytam - skoro jesteś takim obrońcą uciśnionych Polaków i jedynych słusznych samochodów, to czemu po dwóch autach porzuciłeś koncern?
Bo jak ktoś w takich ochach i achach wychwala markę X, to raczej jej nie zmienia

Alez glupota :naughty: Moze chcial sprobowac czegos innego? Ja mimo calej sympatii do mercedesa, raczej predzej poszedlbym po nowga xf-a, niz eklase. I to nie ze wzgledu na awaryjnosc lub jej brak, a tak po prostu, bo chcialbym miec jaguara.

łysy30 napisał(a):Na to forum naprawdę wchodzi bardzo dużo osób oczekujących rzetelnej porady i robienie przez Was z każdego VAG-a kupy na kółkach jest po prostu nieuczciwe.

No przeciez lepszy jest 20letni lexus, co tam ze nikt tego w malym miescie palcem nie tknie jak sie zepsuje, z czesciami problem i same duze benzyny. A nie, przepraszam, 20letnie samochody sie nie psuja :naughty:
(zeby nie bylo, to dobre auta, tylko ich mitycznosc na tym forum jest porazajaca :roll: )
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

21 Cze 2016, 20:14

959 napisał(a):Masz podlubane to v8? Bo ja widze na wykresie, ze od 3500rpm niuton leci leb na szyje, i jest go nieco mniej nic 450nm :mrgreen:
http://www.clublexus.com/forums/attachm ... -gs350.gif


Ty masz net a ja kolegę który ma hamownie... :ok: Ty wciskasz enter a ja stawiam piwko i sprawdzamy moje 430 + koledzy... To jest podstawowa różnica miedzy nami... no i naucz się czytać wykresy :yes: oraz musisz zgłębić trochę wiedze hamownianą to wiedziałbyś że tego się nie traktuje jak cyferek w banku... :naughty:
Ale okej oficjalne dane 441Nm przy 3,4k rpm. :ok:

959 napisał(a):Pisalem o m5 :P Z m3 bylby problem, bo jest sporo lzejsze niz 5er. Cos slaby kierownik musial byc w tym dieslu. :naughty: Generalnie pomiary racelogic wskazuja, ze zrobione 335d i 335i na moce 36x-38x jada 100-200 bardzo podobnie i roznice zaleza glownie od tego komu bardziej spuchnie IC. Dwie suszarki w benzynie juz tez robia wiatrak 8)


O którym m3 i m5 piszesz ?
To że diesel w jednej sytuacji na 100był lepszy to oznacza że jest fajniejszy???
Co oznaczają te tuningowe X przy mocach ???
100-200 hmmm w/g RLa a bawiłeś się kiedyś RLem że już znowu wszystko traktujesz jak pewnik... :?: RL daje Ci pogląd na czas i tylko pogląd z możliwością sporych przekłamań... do tego nie daje Ci dalej odpowiedzi czym się fajnie jeździ...

Co do pomiarów dam Ci drobny przykład który jest tylko czubkiem góry lodowej i:

nie wiem czy się orientujesz że różnice w w wzorach oryginalnych felg dają efekt wizualny ale też działają na masę i tak Lex ma model 17ki ważący 13,5kg ale też jest drugi model 17 ważący 10kg powiesz ze to mało ale opony tych samych rozmiarów mają różnic często około 2kg... no i
Każdy kilogram na feldze (w sporcie) traktowany jest jak 9-10kg. masy auta do tego pomiędzy kierownikami może być różnicy w masie 50kg... chociażby ja i mój brat ... i jak sobie to pomnożysz to okazuje się że auto jadące w 8,5s 100-200km/h z lżejszym kierownikiem o 50kg może zrobić 8,2s a jak założysz felgi które zdejmują Ci następną masę realną 20kg i przeliczeniową 100kg to jak będzie czas wyglądał???? Przecież wszystko niby jest normalne???

To samo tyczy się popularnej tabelki 0-100km/h :ok:

Więc 959 skup się na 3,2 cdi nie chwytaj tabelek oraz filmików jak bocian żaby bo często i gęsto nie ma to odzwierciedlenia w rzeczywistości albo pokazana jest sytuacja drogowa jedna na 1000 która niby ma potwierdzić ze coś jest naj.

959 napisał(a):Jakim cudem taka mala skodzina ma palic przy autostradowych 140kmh tyle, co moje niemal 2tonowe cdi(ktore na tle konkurencji super oszczedne nie jest) z 6cylindrami i 5biegowym automatem, ktory konstrukcyjnie pamieta niektore modele W124? :D


To powiedz mi jakim cudem jechałem w 3osoby GS V8 składając się na paliwo trasę Warszawa-Berlin+skromne zwiedzanie i wyszło 9,5l paliwka przy spokojnej jeździe około 140km-150lm/h jak Pana z którym jechałem Fiat bravo 1,4tjet przy 140km/h spali pewnie 9-10l...Jak myślisz zrobiłem mu prezent i dopłaciłem do jego wycieczki albo lałem pół baku twierdząc że leje cały hmm hmmm :naughty: a czemu renault kadżar 1,2 tce którym ostatnio podróżuje przy 140km/h spali około 9-10l??? a przy 170-180km/h dojdzie do 14l gdzie ja w trasie musiałbym trzymać grubo ponad 200km/h...
Moje auto waży 1750kg (sprawdzałem na wadze), ma V8 pod maską i stary automat... a ile waży bravo 1,4 tjet w manualu albo kadżar 1,2???

959 napisał(a):Na tym forum juz nie takie glupoty sie przewijaly odnosnie vaga

Chodzi Ci o to że napisałeś że 2,0 tdi pd jednak nie są takie złe nie podając gazety z której to przeczytałeś :?: :naughty: ... ale spox ja to też czytałem artykuł mi się podobał nawet go pokazałem swojej żonie po przez to g...o pod maską musieliśmy sprzedać seata i stracić kupę kasy... i nie pisz mi że Niemiec płakał bo auto było kupione w PL jako nowe w ASO a po skończeniu gwarancji baliśmy się w jego stronę spojrzeć taki miał fajny i oszczędny silniczek... a wiesz jak moja żona jadąc powolutku na mazurki była zaskoczona spalaniem hmmm bo komputerek zaniżał o jedyne 1l ... Chociaż i tak wyszło lepiej niż wycieczka dieselkiem bmw o oznaczeniu 4.0 313km i przebieg 50tys.km. ... jak myślisz kto załatwiał lawetę??? :ok:

Wszystko ma swoje plusy i minusy nawet 2,0tdi pd ale nie mówmy że diesel jest fajny zawsze i wszędzie bo tak nie jest.

959 napisał(a):No przeciez lepszy jest 20letni lexus, co tam ze nikt tego w malym miescie palcem nie tknie jak sie zepsuje, z czesciami problem i same duze benzyny. A nie, przepraszam, 20letnie samochody sie nie psuja :naughty:
(zeby nie bylo, to dobre auta, tylko ich mitycznosc na tym forum jest porazajaca :roll: )


Ale Ty udajesz czy naprawdę jesteś tak mocno odwrócony od innej motoryzacji niż 3,2cdi ...

Więc pojmij:

GS MK1/2 jest konstrukcyjnie prosty jak drut, jego budowa dla mechanika jest bajką, ceny części są niższe niż w mercedesie (gs mk2vs mbE ) chyba że będziemy się ścigać na chińskie zamienniki, oba silniki są wybitnie trwałe a V8 + vvti daje mega frajdę z jazdy a do tego mało pali..., oba silnik 3,0/4,3 są w prostej lini rozwinięciem typowo rajdowych konstrukcji, napęd dyfer/półośki sprzęt typowo hardcor wytrzymałościowy 800Nm ciągłej hłosty przyjmuje na luzie, skrzynia jest rozwinięciem knota z supry turbo i jest mega trwała...

Używam od 10lat lexów ja i moi znajomi jako woły robocze i nigdy nie wydałem na żadną część więcej niż ... hmmm tak właściwie to nic nie naprawiałem...
959 i jako ciekawstke możesz przyjąć ze mój kolega który był mercedesiarzem i to takim z fantazją (ML z kompresorem albo CLK ponad 400konne) po zakupie GS300 nie chce słyszeć to taniości MB... no i wie o MB więcej niż ja i Ty razem do kupy ... :ok:

pawel93 napisał(a):ktoś tam coś pisał że 335d z programem bierze m3 :naughty: To ja się wypowiem, mam 335i "lekko" dłubnięte jak i x5 3.0d również dłubnięte i faktycznie w dieslu jest to odczucie inne, ale tak jak ktoś to mówił to tylko odczucie :) Co do porównania to miałem okazję moim rodzinnym "touringiem" chycić się z e90 335d i została nieźle po tyle, dodam że udokumentowane 384km 782 nm, kontra moje 396km i skromne 598nm :D Także nie moment się liczy :D

Pamiętaj wszystko się liczy tylko moment da Ci więcej jazdy a a moc więcej piwka wypitego przy rozmowach z kolegami... :P
Parametry te które podałeś jak pochodziłby z silnika benzynowego przystosowanego do przyjęcia Nm zrobiłby wiatrak z Twoich typów pomimo że mocowo i niutowo było by to samo... :D

Ale się rozpisałem wsiadam do kadżarka 1,2 i lecę w trasę :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Cze 2016, 20:26

łysy30 napisał(a):Też brały olej, nie miały mocy, miały twarde sprzęgła i paliły 7l. przy 140 km/h? :D
Ja rozumiem, że wieśwageny to szmelc, w który trzeba walić przy każdej okazji, ale nie sądzisz, że to już trochę przegięcie?
Zacznijcie od wymiany w nich filtra paliwa, mojemu koledze pomogło to pozbyć się problemu "braku mocy" w swoim tedeiku (nie wymieniał filtra od 6 lat) :wink:

Auta są serwisowane co 15tys. Oczywiście to są filtry i oleje, bo tak jest w regulaminie floty, który sam podpisałem :) A, że sięnie oszczędza niech przykładem będą wycieraczki za ponad 100zł, a nie 15zł (więcej niż do Lexa dałem :D )
Nie wiem czy brały olej ale reszta podobna. Mogę tylko napisać, że 1,6TDI jest cichszy.

łysy30 napisał(a):Nie mam pojęcia jak to mierzysz (przy równej jeździe 140 km/h na kompie powinno Ci się wyświetlać nieco poniżej 6l./100km), ale skoro 1.9TDI 105KM (skrzynia 6b) ma przy 140 km/h ok. 2600 obr./minutę to naprawdę nie wiem jakim cudem miałoby palić 7 litrów ON. Wiadomo, że duże znaczenie ma styl jazdy kierowcy, ale jesteś pierwszą osobą, od której dowiaduję się, że słynące z oszczędności, 105-konne TDI jest paliwożernym silnikiem.

Wczoraj polecieliśmy pod Wrocław i dziś wróciliśmy (ponad 1000km) i zgadnij jakie spalanie wyszło :D
Jakieś 750km to jazda A4, reszta poza zabudowanym - łatwo obliczyć spalanie ale możesz sobie nie wierzyć i pisać, ze TDI pali 5l na autostradzie
:ok: Ja wierzę w pomiary, które dziś potwierdziłem, a nie "opinie". I to chyba lepsze, niż założenie, że przy 140km.h ma ileś obrotów albo patrzeć na kompa - widziałem na nim czasem 3 z przodu w trasie i co z tego? :)
To jest skrzynia 5b i wszystkie 1,9TDI i 1,6TDI mają u nas 5b ;) Zresztą 95% TDI w PL w wersji 105KM ma 5b...

I nie napisałem, że jest paliwożerny ale nie lubię takich durnot, że 7l na autostradzie to kosmos...

P.S.
Dodam, że jestem tak zrypany po tej trasie, że mecz polaków obejrzałem na leżąco :D (hałas w drodze i bolące plecy).


Także lysy30 i 959 dalej szukajcie dziury w całym - ja to zmierzyłem i po prostu wiem :naughty:

959 napisał(a):(zeby nie bylo, to dobre auta, tylko ich mitycznosc na tym forum jest porazajaca :roll: )

Tak szczególnie brednie na temat TDI, co nie których, a jak się coś powie przeciw to wielka fala hejtów :)
Twoich mitologii, że diesel będzie zawsze lepszy to już w ogóle nie da się skomentować, bo i po co skoro racjonalnych argumentów brak (nie, filmiki z YT to nie to)
Ostatnio edytowany przez dzida, 21 Cze 2016, 20:37, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Cze 2016, 20:36

szybki ale się rozpisałeś :shock: Miło się czyta :D
Chyba czas do listy samochodów marzeń dopisać Lexusa GS :D
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Cze 2016, 20:45

No bo szybki opisuje co ma i użytkuje, a nie pisze: "a ten mówił/napisał to", "ciekawe kto mi to naprawi", "na autocentrum/forum napisali, że pali tyle" nie widząc tego rzadkiego (zaznaczam) auta na oczy.


...a ja Skodami więcej jeżdżę niż Lexem ale przecież ja się nie znam i wymyślam :)

P.S.
Oto opomiarowana trasa + jakieś tam kręcenie się hotel - zakład:
https://goo.gl/maps/8uW8MCUELN42
Zatankowane w sumie 71,8l
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Cze 2016, 21:49

szybki napisał(a):Ty masz net a ja kolegę który ma hamownie... Ty wciskasz enter a ja stawiam piwko i sprawdzamy moje swoje 430 + koledzy... To jest podstawowa różnica miedzy nami... no i naucz się czytać wykresy oraz musisz zgłębić trochę wiedze hamownianą to wiedziałbyś że tego się nie traktuje jak cyferek w banku...
Ale okej oficjalne dane 441Nm przy 3,4k rpm.

No fajnie, ale jakis wykres z tej hamownii? Chyba jeszcze nie widzialem seryjnej benzyny, ktora by miala plaski przebieg nm od 3,4k do odcinki :naughty:
szybki napisał(a):O którym m3 i m5 piszesz ?
To że diesel w jednej sytuacji na 100był lepszy to oznacza że jest fajniejszy???
Co oznaczają te tuningowe X przy mocach ???
100-200 hmmm w/g RLa a bawiłeś się kiedyś RLem że już znowu wszystko traktujesz jak pewnik... RL daje Ci pogląd na czas i tylko pogląd z możliwością sporych przekłamań... do tego nie daje Ci dalej odpowiedzi czym się fajnie jeździ...

Nigdzie nie napisalem, ze jest fajniejszy, raczej w ramach ciekawostki 8)
m5 e39, m3 e92 chyba bylo w trakcie pomiarow i odstawialo obu zawodnikow bez problemu, juz nie pamietam bo dawno na to trafilem. W kazdym razie bylo kilka prob i oba robily 100-200 cos w granicach 11sekund, z niewielka przewaga 335d. Pomiary RL maja sens wtedy, gdy robisz je dla obu zawodnikow w identycznych warunkach. Temperatura, wysokosc n.p.m, itd.
Po prostu daje to jakis obraz tego jak auta przyspieszaja i mozna je porownac.
Ps. te X to rzad jednosci trzycyfrowej liczby.
szybki napisał(a):To powiedz mi jakim cudem jechałem w 3osoby GS V8 składając się na paliwo trasę Warszawa-Berlin+skromne zwiedzanie i wyszło 9,5l paliwka przy spokojnej jeździe około 140km-150lm/h jak Pana z którym jechałem Fiat bravo 1,4tjet przy 140km/h spali pewnie 9-10l...Jak myślisz zrobiłem mu prezent i dopłaciłem do jego wycieczki albo lałem pół baku twierdząc że leje cały hmm hmmm a czemu renault kadżar 1,2 tce którym ostatnio podróżuje przy 140km/h spali około 9-10l??? a przy 170-180km/h dojdzie do 14l gdzie ja w trasie musiałbym trzymać grubo ponad 200km/h...
Moje auto waży 1750kg (sprawdzałem na wadze), ma V8 pod maską i stary automat... a ile waży bravo 1,4 tjet w manualu albo kadżar 1,2???

No i ze niby przy takich predkosciach spalil 9.5l lpg??? To benzyny ile by wzial, 8litrow? Moze jakby sie krecil 1800rpm i bez oporow powietrza...
Albo masz zle ustawiona mieszanke, albo sciemniasz.

szybki napisał(a):Chodzi Ci o to że napisałeś że 2,0 tdi pd jednak nie są takie złe nie podając gazety z której to przeczytałeś ... ale spox ja to też czytałem artykuł mi się podobał nawet go pokazałem swojej żonie po przez to g...o pod maską musieliśmy sprzedać seata i stracić kupę kasy... i nie pisz mi że Niemiec płakał bo auto było kupione w PL jako nowe w ASO a po skończeniu gwarancji baliśmy się w jego stronę spojrzeć taki miał fajny i oszczędny silniczek... a wiesz jak moja żona jadąc powolutku na mazurki była zaskoczona spalaniem hmmm bo komputerek zaniżał o jedyne 1l ... Chociaż i tak wyszło lepiej niż wycieczka dieselkiem bmw o oznaczeniu 4.0 313km i przebieg 50tys.km. ... jak myślisz kto załatwiał lawetę???

Gdzie ja niby to napisalem :?
W dwa lata zrobiliscie 300kkm? :naughty: Zbyt udane to one nie sa, ale mimo wszystko do takich przebiegow dobijaja nim sie rozsypia.
szybki napisał(a):Ale Ty udajesz czy naprawdę jesteś tak mocno odwrócony od innej motoryzacji niż 3,2cdi ...

Więc pojmij:

GS MK1/2 jest konstrukcyjnie prosty jak drut, jego budowa dla mechanika jest bajką, ceny części są niższe niż w mercedesie chyba że będziemy się scigać na chńskie zamienniki, oba silniki są wybitnie trwałe a V8 + vvti daje mega frajdę z jazdy a do tego mało pali..., oba silnik 3,0/4,3 są w prostej lini rozwinięciem typowo rajdowych konstrukcji, napęd dyfer/półośki sprzęt typowo hardcor wytrzymałościowy 800Nm ciągłej hłosty przyjmuje na luzie, skrzynia jest rozwinięciem knota z supry turbo i jest mega trwała...


959 i jako ciekawstke możesz przyjąć ze mój kolega który był mercedesiarzem i to takim z fantazją (ML z kompresorem albo CLK ponad 400konne) po zakupie GS300 nie chce słyszeć to taniości MB... no i wie o MB więcej niż ja i Ty razem do kupy ...

Zostawmy 3.2cdi w spokoju, bo nie ma nic do tego i nie rozumiem po co je tu przywolujesz :naughty: . Chociaz wlasciwie ma cos wspolnego - dobrego mechanika ze swieca szukac nawet do popularnych marek, a co dopiero do lexusa, jaguara, czy innego dziwaka. Zacznie Ci taki wymieniacz rozbierac pol samochodu, a diagnozy brak. Samochody sie psuja, nie uwierze ze z lexusem jest inaczej. Nie chce mi sie zakladac konta na waszym forum, zeby poszpiegowac z czym tam macie problemy :naughty: Jasno trzeba sobie powiedziec, ze jak cos ma 20lat i pol miliona za soba(myslisz, ze taki lexus ma mniej?) to musi sie psuc.
Auta segmentu E i F nawet w benzynach maja duze przebiegi, bo sa ludzie ktorzy nigdy nie wsiada do diesla i juz.
Nie mowie, ze mu sie dziura w silniku zrobi, czy polos ukreci, ale zawieszenie, osprzet silnika, elektryka - wszystko ma swoje granice wytrzymalosci i trzeba to regularnie serwisowac. Druga sprawa - patrzac po zdjeciach dzida ma dosyc zdrowego lexusa, w sensie ladny egzemplarz, prawdopodobnie z oryginalnym przebiegiem. Ile on nim zrobil? chyba ledwo jakies 8kkm, a wpakowal prawie 4000pln.
I to w samochod, ktory kosztowal raczej sporo ponad srednia rynkowa. Co teraz jest z tymi najtanszymi, ktore fachowego serwisu nie widzialy od 10lat? :naughty:
szybki napisał(a):Używam od 10lat lexów ja i moi znajomi jako woły robocze i nigdy nie wydałem na żadną część więcej niż ... hmmm tak właściwie to nic nie naprawiałem...

I wlasnie takimi zwrotami mnie kompletnie nie przekonujesz :mrgreen: Masz lpg, pewnie duzo jezdzisz, i serio nic, przez 10lat? Nawet nowy samochod z salonu po 10latach wymaga inwestycji, a lexusy, ktore przewinyly sie przez X rąk sa magiczne czy jak?

dzida napisał(a):To jest skrzynia 5b i wszystkie 1,9TDI i 1,6TDI mają u nas 5b Zresztą 95% TDI w PL w wersji 105KM ma 5b...

5biegow moze tyle spalic. Myslalem, ze macie tam szostki :)
dzida napisał(a):Tak szczególnie brednie na temat TDI, co nie których, a jak się coś powie przeciw to wielka fala hejtów

Sa tu w ogole jacys zadeklarowani zwolennicy diesla? :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

21 Cze 2016, 22:03

959 napisał(a):Druga sprawa - patrzac po zdjeciach dzida ma dosyc zdrowego lexusa, w sensie ladny egzemplarz, prawdopodobnie z oryginalnym przebiegiem. Ile on nim zrobil? chyba ledwo jakies 8kkm, a wpakowal prawie 4000pln.
I to w samochod, ktory kosztowal raczej sporo ponad srednia rynkowa.

Prawda jest taka, ze moglem wpakowac tylko 500zl ale to ma byc auto godne forumowicza i entuzjasty samochodowego :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010