Zakup A3 8P, jaki silnik wybrać?

21 Cze 2016, 21:07

dzida bo użytkownik 959 nie widzi lepszego auta od swojego Mercedesa E320 CDI, tylko dlatego że jest jego. Do tego według niego nie ma lepszego wynalazku niż silnik diesla.
959 Jak chcesz robić auto na bieżąco i na dobrych częściach, to nawet utrzymania auta w idealnej kondycji będzie sporo kosztowało. A z tego co widzę ty d*pę szkłem podcierasz... Gustujesz w używanych wtryskiwaczach, tanich zamiennikach itd. :lol:
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Cze 2016, 23:24

959 napisał(a):No fajnie, ale jakis wykres z tej hamownii? Chyba jeszcze nie widzialem seryjnej benzyny, ktora by miala plaski przebieg nm od 3,4k do odcinki :naughty:

Jak znajdę to wkleję i 3,4krpm masz 440Nm a przy 5k rpm masz 370Nm a start już jest przy 2,2k rpm jest 280Nm.
959 napisał(a):Pomiary RL maja sens wtedy, gdy robisz je dla obu zawodnikow w identycznych warunkach. Temperatura, wysokosc n.p.m, itd.

Zgadza się ...
959 napisał(a):No i ze niby przy takich predkosciach spalil 9.5l lpg???

Ja mam benzynę natomiast brat ma pb+lpg więc jak piszę bez dodania słowa lpg to myślę o benie. Moje wyniki 9-14 pb, a lpg 12-17l
Co do spalania to sprawdzę (już nie długo) na wniosek forumowicza :D GSa na odcinkach do 5km... chociaż aż szkoda autka :(

959 napisał(a):W dwa lata zrobiliscie 300kkm? :naughty: Zbyt udane to one nie sa, ale mimo wszystko do takich przebiegow dobijaja nim sie rozsypia.

W BMW podałem Ci wersję a nie przebieg ponieważ nie wyznaje się w dieslach i to BMW więc wszyscy zawsze pytają o oznaczenie i power więc oznaczenie 4,0 power 313km auto kupione w PL jako nowe.
959 napisał(a):Samochody sie psuja, nie uwierze ze z lexusem jest inaczej. Nie chce mi sie zakladac konta na waszym forum, zeby

Pewnie że się psują tylko sprawdź nawet bez logowania co się psuje więc jak chcesz wszystkie usterki GSa wymienię Ci na palcach jednej ręki...
Szczególnie starszych GSów.
Jako posiadacz MB z zaklapkowanymi :) oczami na wspaniałość tej marki nigdy się nie przekonasz co to znaczy nie psucie się w/g Lexa ... :D
959 napisał(a):ale zawieszenie, osprzet silnika, elektryka - wszystko ma swoje granice wytrzymalosci i trzeba to regularnie serwisowac.

Dokładnie też tak sądzę tylko jeszcze nigdy nic poważnego mi się nie wydarzyło,
959 napisał(a):I wlasnie takimi zwrotami mnie kompletnie nie przekonujesz :mrgreen: Masz lpg, pewnie duzo jezdzisz, i serio nic, przez 10lat? Nawet nowy samochod z salonu po 10latach wymaga inwestycji, a lexusy, ktore przewinyly sie przez X rąk sa magiczne czy jak?

Kiedyś jeździłem bardzo dużo zarobkowo, przez pewien czas w związku z syt. w firmie musiałem zejść do avena1 no bo jednak 10l lpg a 15l lpg jest sporą różnicą... teraz mniej jeżdżę i gs wrócił :ok: natomiast mój brat nadrabia za mnie z nawiązką... dlatego możesz wierzyć lub nie nigdy nie wydałem (z bratem) na lexa żadnej poważnej kwoty, staram się używać dobrych zamienników lub części z ASO, olej max górna półka+wymiana często przed czasem zalecanym w instrukcji, to czego nie ma w zamiennikach albo jest dziwnego pochodzenia regeneruje.
Na dokładkę bawię się tymi autami (były 3szt. seria upalacz) więc wiesz coś tam zepsuje :D np: skrzynia biegów automat wytrzymał kilka dni ale było ostro ba nawet bardzo ostro :D... Obecnie szykujemy się do zrobienia gs mk1 ma przebieg 350tyś.km. więc silnik w sam raz dojrzał :mrgreen: żeby mu coś tam dołożyć, reszta techniki bangla chociaż jest max zaniedbany.

959 napisał(a):I wlasnie takimi zwrotami mnie kompletnie nie przekonujesz :mrgreen:

Fakt może się źle wyraziłem, coś się psuło ale zazwyczaj bzdety bez drenażu portfela.

Ale ogólnie przyznam że jest coraz gorzej z zakupem fajnego Lexa bo handlarze ściągają wszystko co się porusza a do tego jednak Polak szuka okazji :lol: więc zestaw wybuchowy... dołożyć głupich mechaników i jest lipa.

p.s.

Ale jak ktoś nie szuka okazji to jednak można kupić fajną sztukę. :ok:
959 i żeby nie było z bratem posiadaliśmy kilka starych merców takich śmisnych :yes: no ale były to w124 więc super je wspominam.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11076
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Cze 2016, 08:23

959 napisał(a):5biegow moze tyle spalic. Myslalem, ze macie tam szostki


Skrzynie 5b i 6b w 1.9 TDI mają niemalże takie same przełożenia ostatniego biegu (różnica może ze 150 obrotów). Przy takich obrotach tak duże jak na tego diesla spalanie brzmi po prostu kosmicznie :/ Jest w rodzinie takie 1.9 TDI (mojego Taty) i nigdy nie zbliżył się w trasie do takiego spalania (a jeździ dużo dynamiczniej ode mnie), więc argument w postaci "Ty gdzieś czytałeś, a ja mam, więc wiem" nie jest w tym wypadku trafny.

dzida napisał(a):Wczoraj polecieliśmy pod Wrocław i dziś wróciliśmy (ponad 1000km) i zgadnij jakie spalanie wyszło
Jakieś 750km to jazda A4, reszta poza zabudowanym - łatwo obliczyć spalanie ale możesz sobie nie wierzyć i pisać, ze TDI pali 5l na autostradzie


Po pierwsze - wskaż mi proszę gdzie napisałem, że TDI pali 5 litrów na autostradzie :o
Po drugie - w ten sposób obliczysz średnie spalanie , a nie spalanie przy 140 km/h. Przecież, żeby osiągnąć te 140 km/h musisz się rozpędzić, a jeden zrobi to zmieniając biegi przy 2000 obr./min., a drugi będzie pałował na każdym biegu do odcinki.
Po trzecie - jeśli według moich obliczeń spaliliście średnio 7,2 l./100km (już chyba wiem dlaczego ludzie boją się poflotówek :D ) to...jaki jest w ogóle sens jazdy dieslem? :o Zawsze wydawało mi się, że ludzie katujący swoje uszy klekotem, ponoszący koszta napraw turbo, dwumasy, wtryskiwacze uzyskują spory bonus w postaci niskiego spalania na trasie, a Twój post temu zdaje się przeczyć. Zawsze tu wszyscy pisali, że "diesel nie do miasta, tylko na trasę", sam Cię swego czasu natchnąłem do stworzenia poradnika na ten temat.
Moją Hondą (ok. 4000 obr./min przy 140 km/h) zrobiłem niedawno podobną trasę (w tym 3 przejazdy A4 na odcinku Wrocław - Opole z autostradowymi prędkościami) i spalanie z ostatniego baku (tankowanie pod korek) to 6,4 l./100km, a pragnę dodać, że nie zmieniam biegów przy 2500 obr./min i lubię wyprzedzać...
Benzyna oszczędniejsza na trasie? No zwyczajnie coś tu nie gra, sam przecież kiedyś jeździłem TDI i wiem ile to paliło.

dzida napisał(a):Tak szczególnie brednie na temat TDI, co nie których, a jak się coś powie przeciw to wielka fala hejtów


Nikt Cię nie hejtuje, po prostu wymieniamy argumenty. To już we wszystkim musimy się zgadzać? :bored:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Cze 2016, 09:16

1. Tak sugerujesz pisząc, ze 7l to kosmos.
2. Ja cały czas opisywałem spalanie na autostradzie do 140km/h (na nawigacji), gdzie stanowiła ona ok. 70-80% całej trasy. :) Wszyscy wiedzą, że spalanie na autostradzie jest bliższe miejskiemu, a nie poza terenem zabudowanym (opory powietrza, które niszczą teorię nt. liczenia na podstawie obrotów silnika - tak jakbyś jechał ciągle pod lekką górkę).
3. Sens jazdy dieslem to zasięg, bo co to jest spalanie 7l przy znacznej większości autostrady? U mnie pewnie wyszłoby z 12l. Elastyczność też jest dobra jak to w silniku z turbawką.

łysy30 napisał(a):Nikt Cię nie hejtuje, po prostu wymieniamy argumenty. To już we wszystkim musimy się zgadzać? :bored:

Nie ale podałem suche dane, a nikt nie zapytał o takie oczywistości wpływające na spalanie jak:
ile osób jechało (2os.),
jaki ładunek (4 torby),
jakie opony (Kormorany letnie),
jak dynamicznie przyśpieszał kierowca (dynamicznie w zakresie użytecznych obrotów i licznikowo łapała nawet do 160km/h na lewym pasie),
czy klima chodziła (tak - w pon było u Was zimno gdzie u nas ze 30stopni :D)
To jest ważniejsze niż założenie że nie miał zmienionego filtra itp. :)

P.S. W piątek odstawiam auto na serwis bo pykło 250tys. km :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Cze 2016, 10:41

959 Jak chcesz robić auto na bieżąco i na dobrych częściach, to nawet utrzymania auta w idealnej kondycji będzie sporo kosztowało. A z tego co widzę ty d*pę szkłem podcierasz... Gustujesz w używanych wtryskiwaczach, tanich zamiennikach itd.
pozamiatane :D
łysy30 napisał(a):akoś nie udało mi się znaleźć 6 biegów w manualu


Poszukaj dobrze.
dzida napisał(a):To jest skrzynia 5b i wszystkie 1,9TDI i 1,6TDI mają u nas 5b Zresztą 95% TDI w PL w wersji 105KM ma 5b
i co, łyso panu, panie łysy30? :naughty:

Można się kłócić, spierać i wyzywać. Jednak pozwolą sobie przytoczyć pewien fakt z historii motoryzacji najnowszej - Lexus w USA w ramach akcji serwisowej nie wzywał aut do serwisu, a na własny koszt transportował 8k aut objętych akcją spod domów właścicieli i tam też odstawiał. Zatankowane, czyściutkie, pachnące, a i jakiś gift się znalazł na fotelu kierowcy :naughty:

Oczywiście nie porównuję skali, bo BMW, Merc, Audi czy inny Volcwagen sprzedają srylion aut rocznie. To dobrze, bardzo mnie to cieszy. Ale siódemy/Eski/aósemki nie sprzedają się na codzień, ale jakoś nie wydaje mi się, aby można oczekiwać u nich w ASO czegoś więcej niż kawa, może coś słodkiego do niej i jakieś przeterminowane pisemka :naughty:

Żeby nie było, auta z ostatniego akapitu podziwiam oraz oglądam się za nimi z zazdrością, z przewagą dla BMW :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Cze 2016, 13:18

mike napisał(a):i co, łyso panu, panie łysy30?


No jakoś nie, bo wokół mnie wszyscy właściciele 105-konnych TDIków mają 6b :wink: Nie wiem skąd dzida wytrzasnął tą statystykę :unsure:

dzida napisał(a):1. Tak sugerujesz pisząc, ze 7l to kosmos.


W zdrowym egzemplarzu przy 140 km/h powinno być lekko powyżej 6 litrów realnego spalania (o danych na wyświetlaczu już pisałem wyżej). Jak jedziesz powyżej 160 km/h to oczywiście spalanie pójdzie bardzo w górę, pojemności nie oszukasz.

dzida napisał(a):Ja cały czas opisywałem spalanie na autostradzie do 140km/h (na nawigacji), gdzie stanowiła ona ok. 70-80% całej trasy.


To mniej więcej tak jak szybki, kiedy pisał, że GS430 pali w mieście 12 litrów zachwycając tym forumowiczów takich jak Cybul99, dopóki nie zauważyliśmy, że mowa o jeździe bez korków po przedmieściach na ciepłym silniku :mrgreen:
Tak czy inaczej - w opisanych przez Ciebie warunkach TDI może faktycznie tyle palić :piwo:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Czy opłaca się kupować opony używane?
    Zakup opon z drugiej ręki to tylko pozorna oszczędność. Kupowanie używanych opon i jazda na nich to najgorszy sposób na szukanie oszczędności przez kierowców. Jazda na używkach to za duże ryzyko. Kupujący nic ...

22 Cze 2016, 13:55

łysy30 napisał(a):No jakoś nie, bo wokół mnie wszyscy właściciele 105-konnych TDIków mają 6b :wink: Nie wiem skąd dzida wytrzasnął tą statystykę :unsure:

Taki nasz rynek. 6b było za dopłatą i to całkiem sporą - ludzie woleli dopłacić do 2,0TDI i mieć 6b w serii.
Sprzedane u nas auta to tak na prawdę same 5b. 6b to głównie najbogatsze wersje sprowadzone z EU, których mało.
Osobiście nie widziałem jeszcze 6b w 1,9TDI i 1,6TDI, a kupa tego u nas nawet w bogatych wersjach dla wyżej postawionych pracowników.

łysy30 napisał(a):Jak jedziesz powyżej 160 km/h to oczywiście spalanie pójdzie bardzo w górę, pojemności nie oszukasz.

hałas zniechęca do takiej jazdy :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Cze 2016, 14:49

łysy30 napisał(a):To mniej więcej tak jak szybki, kiedy pisał, że GS430 pali w mieście 12 litrów zachwycając tym forumowiczów takich jak Cybul99, dopóki nie zauważyliśmy, że mowa o jeździe bez korków po przedmieściach na ciepłym silniku :mrgreen:


Podkreslam brak korków za każdym razem no bo jak mam obliczyć stanie... zresztą mój rekord podczas "jazdy" w korkach to 14l pb... ale jeżeli zrobię Warszawę od Pragi do Ursusa a do tego wieczorem mam z kolegami próbę "wysiłkową" mojego GSa i na koniec zatankuje pod korek i wyjdzie 13,5l to jest źle... :?: Po całym dniu w Wawie (bez korków) po sprawdzeniu osiągów kolegi auta po programie vs GS :?: :?: :?:

Prawde powiedziawszy czuje się jak idiota bo jeżdżę na przemiennie kilkoma GSami i mogę okreslić dokładnie ile wleje paliwa, ile spalą i gdzie dojadę... a Wy jak mantra nie ... nie możliwe...
Bo nagle powstał haczyk i podział miasta na miasto i spalanie do 5km. przelotu hmmm ale sprawdzę to :mrgreen:


Ogólnie dla mnie ta dyskusja nie ma sensu bo brak mi argumentów na teoretyzowanie a do tego zachęcając potencjalnych klientów na lexa sam zawężam możliwość zakupu tego auta... :/
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11076
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Cze 2016, 16:53

Już dawno na forum nie było tzw. [...], aż miło poczytać :D

Ja swoją wypowiedź podzielę na punkty, żeby łatwiej było czytać

1. Do autora tematu - w tematach podobnych do Twojego odpowiedź zazwyczaj jest prosta - jak jeździsz głównie po mieście i 10-15 tysięcy rocznie, to tylko benzyna, ewentualnie benzyna+lpg. U Ciebie jest trochę gorzej, bo w tej edycji Audi A3 z benzynowych silników poza 1.6 nie ma praktycznie żadnego godnego polecenia, a z 1.6 jest taki problem, że jest to baaardzo archaiczny silnik, który sporo pali w zestawieniu do osiągów. Wyjściem jest instalacja LPG, której montaż Ci polecam - masz wtedy prosty samochód tani w eksploatacji, ,,w miarę dynamiczny''. Problem może się pojawić tylko w przypadku ewentualnej odsprzedaży za kilka lat, chociaż to jest tylko gdybanie, bo wówczas taką kilkunastoletnią A3 ludzie będą chcieli może i bardziej kupić niż jakieś TSI z powodu właśnie prostoty budowy.

2. Ileż już było dyskusji diesel vs. benzyna, tematów, poradników, a nadal można na tym forum przeczytać wypowiedzi osób (i to z pozoru osób ,,doświadczonych''), które zawierają sterty bzdur. Wy to celowo piszecie? :D

3. Diesel jest stworzony na trasy, koniec kropka. Powody? Głównie dwa - niskie obroty przy wysokich prędkościach oraz niskie zużycie paliwa. Wyżej wspomniany 1.9 tdi 105km przy 140km/h (licznikowych) w nadwoziu dość opływowym typu fabia, golf, a3 spala około 6,5 litra na 100 kilometrów, w tym samym aucie 1.6 benzynowy w granicach 8,5-9 litrów, więc różnica jest zauważalna, podobnie w obrotach.

4. Diesel jest głośny, po pewnym przebiegu zaczyna kopcić nieprzyjemnie, truje środowisko

5. Dieslem jeździ się przyjemniej niż benzyniakiem bez turbo, bo przy bardzo niskich obrotach ma już osiągany spory moment obrotowy. Osoby doświadczone potrafią jeździć i benzyniakiem bez szarpnięć itp., ale osoba początkująca czy przeciętny Kowalski wybierze diesla w kategorii przyjemność jazdy.

6. Moment obrotowy nie jest ważniejszy od mocy, stoi na równo z nią. Niektórzy mylnie to pojmują pisząc, że diesel ma spory moment i przez to wyprzedza silnik benzynowy o takiej samej mocy. Owszem, różnica być może jest in plus, ale minimalna i tego sprawdzić nie można, bo trudno znaleźć identyczne 2 samochody, które miałyby identyczną wagę, identyczną moc w KM oraz jeden by miał silnik benzynowy a drugi diesla. Jeśli by tak podchodzić do sprawy, to stare Hondy czy inne ,,japońce'' miały by do setki 20 sekund, bo tam jest 120 niutonometrów a nawet mniej. A jednak jeżdżą dość sprawnie, bo mają odpowiednią ilość KM do masy pojazdu

7. Określanie spalania na podstawie danych jednej osoby (piszę to już któryś raz) jest niemiarodajne? Chcecie mieć jak najbardziej wiarygodny wynik? Szukajcie na autocentrum albo spritmonitor.de ale tylko w przypadku, gdzie macie przynajmniej 100 raportów spalania do konkretnego modelu. Dla przykładu - silnik 1.6 benzynowy, powiedzmy ten z VAGa. Na dystansach 2-3 kilometrowych po małym mieście będzie palił 11-13 litrów, a po dużym mieście jadąc 10 kilometrów drogami z podniesioną prękością do 70,80 km/h z zaledwie 2 lub 3 sygnalizatorami. rozpoczynając pomiar od ciepłego silnika 7-8 litrów. I jeden napisze, że taka A3 pali w mieście 7 litrów i będzie miał rację, inny napisze, że 13 i też będzie miał rację i takie pomiary można sobie wiadomo gdzie włożyć :D

Tyle ode mnie. Ogólnie fajnie, że jest taka dyskusja, od tego jest forum, ale jednak czasem warto się zastanowić, czy piszemy na dany temat obiektywnie i zgodnie z prawdą. Ktoś, kto zna temat zobaczy od razu taki ,,błąd myślowy'' i się nim nawet nie przejmie, ale jakiś świeżak to przeczyta i potem sam będzie szerzył farmazony :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

22 Cze 2016, 17:38

Patento...długo, niezwięźle i na temat :D dzięki :D
melgadis
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój

22 Cze 2016, 19:00

Petento napisał(a):Już dawno na forum nie było tzw. [...], aż miło poczytać :D

no i skończyłeś to swoją wypowiedzią :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Lip 2016, 14:58

Witam

Tak jak autor tematu zamierzam kupić Audi A3, rocznik 2009-2011. Byłem zdecydowany na 1.8 tfsi 160 sp, lecz po przeczytaniu 6 stron niniejszego tematu mam spore wątpliwości i skłaniałbym się jednak ku 1.6.
Z tego co przeczytałem na forach, silniki 1.8 mają wadliwy napinacz rozrządu. I teraz mam pytanie, czy po zakupie tego auta wystarczy wymienić napinacz i problem z głowy, czy nadal będzie ryzyko ze napinacz może strzelić? W skrócie, czy to napinacz jest powodem takiej negatywnej opinii o tym silniku czy cały rozrząd? Oraz, czy wady silnika 1.8 występują niezależnie od przebiegu, czy to 80.000 czy 140.000?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Dziękuję
Pozdrawiam
Krzysiek
Kris88
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2007
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

03 Lip 2016, 15:04

Nagar, wypalanie się tłoków, spadek mocy, spalanie oleju...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Lip 2016, 15:25

Kris88 napisał(a):Byłem zdecydowany na 1.8 tfsi 160 sp, lecz po przeczytaniu 6 stron niniejszego tematu mam spore wątpliwości i skłaniałbym się jednak ku 1.6

bez sensu - celowałeś w dynamiczny silnik i teraz kierujesz się w muła aby tylko mieć ten model...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Lip 2016, 21:01

ale czy to nie właśnie ten muł zapewnia właścicielowi spokojny sen bez drogich w naprawie sennych koszmarów ? :D
melgadis
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój