Zakup A3 8P, jaki silnik wybrać?

03 Lip 2016, 21:54

dzida napisał(a):bez sensu - celowałeś w dynamiczny silnik i teraz kierujesz się w muła aby tylko mieć ten model...

Czego się nie zrobi dla znaczka ałdi :lol:

melgadis napisał(a):ale czy to nie właśnie ten muł zapewnia właścicielowi spokojny sen bez drogich w naprawie sennych koszmarów ?


Inne auta również mogą to zapewnić i będą dużo bardziej dynamiczne.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

03 Lip 2016, 22:16

Tak piszecie o tym mułowatym silniku a rzeczywistość jest w 100% inna, ostatnio jechałem ekpresówką i lewym pasem śmigał z dobre 140 km/h gość w A3 co prawda I gen ale pod maską 1,6 i leciał tak że myślę ze 160 w zasięgu ręki..

Więc mułem takim tragicznym znowu ten silnik nie jest, są gorsze jak 1,9 sdi 68 koni..

Poza tym jak ktoś być może szuka pierwsze auto albo drugie po rodzicach to nie musi moim zdaniem od razu kupować 150 konnego auta, a te 15 koni w innych autach szałowej różnicy nie dają.

Poza tym to są wszystko gusta, to może Wy kupcie Multiple bo słyszałem że jest fajna, dobre silniki i trwałe auto..
Jak ktoś lubi Audi to kupuje jak Hondę to kupuje..
Tutaj nawet często 4 cylindrowe silniki ludzie szukają do BMW i też ok..
Dla mnie to bezsensu 1,6 w VW zapewnia w miarę osiągi bez szaleństw ale to nie Seicento 1,1 czy Polo 1,2 którymi notabene też ludzie na trasach śmigają i nie płaczą..
a do 1,6 instalacja lpg jak znalazł i wtedy przejazd 100 km za 15 zł albo i mniej.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2016, 07:08

Lovato34 napisał(a):Tak piszecie o tym mułowatym silniku a rzeczywistość jest w 100% inna, ostatnio jechałem ekpresówką i lewym pasem śmigał z dobre 140 km/h gość w A3 co prawda I gen ale pod maską 1,6 i leciał tak że myślę ze 160 w zasięgu ręki..

a Maluch rozpędza się do ok. 110km/h i o czym to świadczy? ;)
Jakaś prędkość na autostradzie nie świadczy o dynamice i powinieneś to wiedzieć mając zmodzone 1,8T...
Ostatnio mnie na autostradzie wyprzedzał Polonez stylizowany na Milicję.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2016, 11:48

To powiedz mi dlaczego Ty nie kupiłeś sobie 300 konnego auta tylko zaledwie 155? :ok:

Zdajesz sobie sprawę jakie są koszty utrzymania 1,6 a 1,8T albo Twojego?
Poza tym nie każdy musi mieć 5 sek do setki i vmax 250 km/h

A elastyczność i dynamika takiej Astry H 1,8 125koni dużo lepsze nie bedzie, ona do setki poleci szybciej ale potem typu 80-120 albo 120-140 różnice będą raczej niewielkie.
Więc o czym mówimy? o 200 konnych autach? na takie auta trzeba mieć pieniądze i to nie tylko na zakup..m.in dwumasy, turbiny itd..

Przesadzacie i to zdrowo, owszem jak ktoś szuka sportowego auta to odpada ale 1,6 jeździ ok...a przynajmniej tani w utrzymaniu,,,Bo to tzn że co w Polo 1,4 to jest muł? Troche przesada chyba...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2016, 11:51

Astra H 1.8 jest zdecydowanie bardziej elastyczna...
Swoją drogą jakie Ty widzisz tanie koszty utrzymania jak nie zamontujesz gazu? Bo dla mnie spalanie 10-12l w mieście to jest zdecydowanie za dużo jak na taki silnik. Tak samo pojedzie a mniej spali Bravo 1,4 90KM, które również nadaje się do gazu, jest tańsze i łatwiej je kupić z salonu PL. Też się nie psuje a wykończenie wnętrza gorsze nie jest.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Lip 2016, 12:30

Lovato34 napisał(a):dlaczego Ty nie kupiłeś sobie 300 konnego auta tylko zaledwie 155?
czytanie Twoich postów wywołuje u mnie abetalipoproteinemię...
Zanim zaczniesz wytykać innym czym jeżdżą podziel się z nami informacją, dlaczego kupiłeś Gulfa 1.8t, a nie np Passata W8? Czemu masz nick Lovato34? Od instalacji LPG w swoim aucie? :sly: Czemu mieszkasz w Wielkopolsce? Czemu w avatarze masz Gulfa? Czemu jeździsz 14k rocznie? Czemu kupiłeś tylko 2000 rok?

I co te pytania wniosły do dyskusji? No nic, tak samo jak Twoje wytykanie forumowiczom aut, którymi jeżdżą...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Adaptacyjne światła AHS (2012)
    Opracowany przez japońską markę Lexus, system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System) pozwala maksymalnie wykorzystać moc świateł drogowych, nie oślepiając innych użytkowników drogi. To rozwinięcie ...

04 Lip 2016, 12:34

Lovato34 napisał(a):To powiedz mi dlaczego Ty nie kupiłeś sobie 300 konnego auta tylko zaledwie 155? :ok:

bo tak jak napisałeś nie każdy potrzebuje 5s do setki ale przykład 1,6, który jechał 160km/h nic nie mówi o jego dynamice

Lovato34 napisał(a):Zdajesz sobie sprawę jakie są koszty utrzymania 1,6 a 1,8T albo Twojego?

(1,6 do mojego)
Różnica w kosztach to spalanie o 2-3l większe spowodowane masą auta i 6-cyl. Trwałość silnika podobne. Mając LPG to wychodzi 4,5zł/100km? :D
Za te 4,5zł/100km + różnica OC masz lepszą elastyczność, dźwięk oraz fun z jazdy... :)
A dwumasa zapytasz? Większość ludzi nie wie, że ma dwumasę w 1,8T :) Lexiarze są trochę bardziej świadomi ale jakoś też się nie sypią.

Ale ogólnie mam gdzieś spalanie i sekundy do setki - szukałem czegoś fajnego - niestety 2jz (300) były za drogie na ówczesny budżet.
1,6 w populusie takie nie jest nawet na tle innych silników tego koncernu (np. 1,8 n/a), dlatego wg mnie szkoda kasy na 1,6 jak mamy 1,8.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010