Zakup Leona 2

05 Lis 2019, 16:41

Raziel11 napisał(a):A spalanie przy autostradowych prędkościach to ok 10l


To więcej niż w moim Volvo z 2.4 turbo, 5-cylindrów, 5-biegowy automat, 1600kg rzeczywistej masy. :D :D

A wracając do tematu - tak Civic również jest słabiutko wyciszony. To fajne auto do miasta lub na kręte drogi. Delikatnie traktowany mało spali. Jak ktoś nie ma dużych wymagań to te 1.6 MPI też go zadowoli.
Z kompaktów w budżecie około 30 tys. najlepsze wyciszenie ma chyba Astra J.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2019, 16:45

Focus mk3 tez dosc dobrze wyciszony jak na kompakt, jezdze tym sluzbowo i nie narzekam
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2019, 17:28

Pionek napisał(a):Tak jeździ Leon/Golf/A3 ze 102 koniami jak dla kogoś to za mało to spoko, ale nie piszcie że Honda jest cudowna bo ryczy jak wół, gdzie te 30 koni ma więcej przy 6500 rpm, dodatkowo zawrotny momoent na poziomie 174 Nm przy 4500 rpm a golf ma z 25 Nm mniej więc nie wiem co tu porównywać
Poza tym Leon spalanie 15/100 a Honda kręcona do 5 tys ile? 14,5? a to faktycznie :)


Czy pisząc to chcesz udowodnić, że wolniejszy i mniej ekonomiczny leon jest "tak naprawdę szybszy i oszczędniejszy od civic'a"? Civic nie ma "30 koni więcej przy 6500rpm" a "więcej w każdym zakresie obrotów". Możesz też napisać "tylko 25nm" ale ta wartość to jednak 15% więcej, procentowo robi już jakieś wrażenie bo nie porównujemy aut które mają odpowiednio 1000nm i 1025nm żeby to olać. Zresztą jakiekolwiek wywody na temat mocy/momentu 1.6/102 nie mają sensu bo już kilka miesięcy temu porównywaliśmy przebiegi krzywych i ten silnik na tle konkurencji jest po prostu słaby.
Filmiku nie ma co komentować bo nie pokazuje on codziennej azdy na autostradzie a przykład buractwa, które raz na pół roku zobaczy kawałek szerszej i równiej drogi :mrgreen:

Ossy napisał(a):To więcej niż w moim Volvo z 2.4 turbo, 5-cylindrów, 5-biegowy automat, 1600kg rzeczywistej masy. :D :D


Chce się jeździć VAG'iem to się płaci przy dystrybutorze, cena prestiżu.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2019, 17:29

Ossy napisał(a):Z kompaktów w budżecie około 30 tys. najlepsze wyciszenie ma chyba Astra J.

Ja bym polemizował bo Golf VI też wcale źle nie jest wyciszony.
Invi napisał(a):Możesz też napisać "tylko 25nm" ale ta wartość to jednak 15% więcej, procentowo robi już jakieś wrażenie bo nie porównujemy aut które mają odpowiednio 1000nm i 1025nm żeby to olać.
Tylko nie wiem czy sobie zdajesz sprawę że 19 letnia studentka w swoim Clio 1,5dci ma z 50 więcej Nm niż w tej cudownej, jedynej w swoim rodzaju Hondzie :) stare 1,9 tdi ALH miało 210 Nm nie przy 4500 a przy 1900 także tego.. a ten przykład z youtube to nie buractwo tylko jawny dowód że nie wiesz o czym piszesz mówiąc że się jedzie za tirem a gość mknie niby powolnym 1,6/102 prawie 2 paki :)

i nie rozmawiajmy o Hondach bo mam Hondę jako 2 auto, pali mało w zakresie obrotów gdzie naciśnięcie na gaz praktycznie powoduje "nic", jak sprzęgło, jak zredukujesz do 3 biegu i zaczniesz ciągnąć do odcięcia to spali sporo i takie auto nie jedzie poniżej 3,5-4k absolutnie.
Jechałem nieraz Accordem na ekspresówkach, jak jedziesz normalnie jak człowiek a nie emeryt to zapomnij o małym spalaniu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2019, 17:59

Pionek napisał(a):stare 1,9 tdi ALH miało 210 Nm nie przy 4500 a przy 1900 także tego..


Bo przy 4500 ma już 0nm

Pionek napisał(a):a ten przykład z youtube to nie buractwo tylko jawny dowód że nie wiesz o czym piszesz mówiąc że się jedzie za tirem a gość mknie niby powolnym 1,6/102 prawie 2 paki :)


Źle się wyraziłem. Jest to idealny przykład jak powinien wygląda jazda po autostradzie autem ze 100-konnym silnikiem. "prawie 200" przy "prawie 6k obrotów" ze spalaniem "prawie 14" wg komputera a ile rzeczywiście uj wie. Nie ma co ukrywać, idealne auto do autostradowych prędkości

Pionek napisał(a):i nie rozmawiajmy o Hondach bo mam Hondę jako 2 auto, pali mało w zakresie obrotów gdzie naciśnięcie na gaz praktycznie powoduje "nic", jak sprzęgło, jak zredukujesz do 3 biegu i zaczniesz ciągnąć do odcięcia to spali sporo i takie auto nie jedzie poniżej 3,5-4k absolutnie.


No to teraz odejmij tej hondzie kilkadziesiąt km i kilkadziesiąt nm. Wynik to VAG z 1.6/102
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2019, 19:04

Invi napisał(a):Źle się wyraziłem. Jest to idealny przykład jak powinien wygląda jazda po autostradzie autem ze 100-konnym silnikiem. "prawie 200" przy "prawie 6k obrotów" ze spalaniem "prawie 14" wg komputera a ile rzeczywiście uj wie. Nie ma co ukrywać, idealne auto do autostradowych prędkości
Ok, myślisz że hmm...a np taka Astra 1,6T przy prawie 200 spali mniej? :) jak się turbo będzie kręcić niesamowicie i pompować to i benzyna będzie znikać w tempie błysk



Invi jak chcesz się bawić w takie licytacje rodem ze szkoły podstawowej typu które auto ze stoperem szybciej osiągnie 100 km/h albo które ma więcej Nm czy Honda 10 więcej czy Leon/Golf 1,6 - 10 mniej
To powiem tylko tyle że w Golfie VI jest super wersja na autobany pt. 2,0 TDI CR 140 - 320 Nm już przy 1750
Dodatkowo robisz chip na 180 i 400 Nm i śmigasz 180 km/h spalając 6l/100

Tak wiec bezsensu te opowiastki.
1,6 jest dla osób które nie lubią wydatków, nie ma turbo, tani rozrząd, sprzęgło, świetny pod lpg, tani w serwisie i daje radę w jeździe, absolutnie nie jest "zawali drogą" poza tym łatwo kupić 1,6 jako zdrowe auto i nie ma nawalone po 300 tys.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...

05 Lis 2019, 19:34

Pionek tylko co ma turbina do paliwa, Ty sobie zdajesz sprawę, że jest tam powietrze, tak? xD

Co ma Golf VI do Leona? Może porównajmy go od razu do Mustanga VI w 5.3 l.?

180 km/h i 6l/100km :D Zdajesz sobie sprawę, że autora na takie auto nie stać, prawda? Więc przytaczanie go jako argumentu jest co najmniej zabawne.

I właśnie dlatego dałem przykład jako 1.6 bo można łatwo władować LPG i nie jest takie drogie w utrzymaniu, ale oczywiście przychodzi Pionek, gada jaki to VW nie jest zajebisty i dodatkowo jego argumentem w dyskusji jest Golf VI 180km 320nm i ze spalaniem 6l/100km.

Odstaw tego Scisoryka do garażu lub nawet na złom dla własnego dobra, bo bycie takim fanatykiem zawsze ma negatywne skutki.
Marcel2728
Nowicjusz
 
Posty: 19

05 Lis 2019, 19:59

Pionek napisał(a):To powiem tylko tyle że w Golfie VI jest super wersja na autobany pt. 2,0 TDI CR 140 - 320 Nm już przy 1750
Dodatkowo robisz chip na 180 i 400 Nm i śmigasz 180 km/h spalając 6l/100


A jakby mu zrobić chip na 200km i 450nm to nie będzie produkował paliwa?
Pioooooonek ale ja robię 80k rocznie dwulitrowym dieslem (wprawdzie troszkę większym niż golf), który ma 170km i 400nm przy 1750-2500 ze skrzynią 6b i spalanie przy 180kmh zdecydowanie różni się od 6/100 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2019, 20:52

Jasne, no ja piszę o kompakcie Golf/A3/Leon, z tym że chodzi o te nowsze 2,0 TDI 110/140 a potem w GTD 170
Jak auto waży 2,5 tony to przy 170 koniach nie będzie palić tyle co Golf/Leon itp
Touareg czy jakiś Merc ML to nieco inna kategoria wagowa.
Golf VI 2,0 tdi waży 1260 kg, a Twój pewnie ze 150 kg więcej.

W robocie odbyłem ostatnio trasę Golfem VI 2,0 TDI Variant w jedną stronę 150 kilometrów- częściowo autostrada, częściowo ekspresówka i powyżej 6/100 nie chciało wzrosnąć.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2019, 21:06

Pionek napisał(a):Golf VI 2,0 tdi waży 1260 kg, a Twój pewnie ze 150 kg więcej.


Prawdopodobnie ponad 1600 ale nie miałem okazji wjechać na wagę :mrgreen:
Co nie zmienia faktu, że nawet lekki golf nie zejdzie do 6/100 przy prędkościach rzędu 180. Nie pałując i nie przekraczając 140 spoko. Przy dużych prędkościach największą przeszkodą jest opór powietrza i masa nie ma aż tak dużego znaczenia.
W moim przypadku, dłuższa trasa autostradą/ekspresówką, którą często robię to 390km ze średnią wg kompa w granicach 150 spalanie nie spada poniżej 9/100.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2019, 21:14

Pokaż ten cud techniki co przy tych 180 km/h spala zaledwie 6 litrów diesla :D Ciekawe ile bierze przy takiej spokojniejszej jeździe 50 km/h? Pewnie 2-3 litry :o Mniej niż hybryda w zatłoczonym mieście z nowoczesnym automatem!

Ludzie szukają auta, które przy oszczędnej jeździe będą mieć te 6 litrów, a ten tyle chleje popierdzielając autostradą 180 km/h :shock: Bajkopisarz, poeta, malarz.

Powiem Ci, że nawet oszczędne auto przy takich prędkościach siorbie, a to coś nawet nie siorbie przy prędkościach wręcz wyścigowych. Czekam na jakiś raport spalania tego zchipowanego Golfa VI, bo jak to się mówi - proof or didn't happen.
Marcel2728
Nowicjusz
 
Posty: 19

05 Lis 2019, 22:23

Invi napisał(a):Nie pałując i nie przekraczając 140 spoko.
Przy takich prędkościach to pali 5/100

Invi napisał(a):W moim przypadku, dłuższa trasa autostradą/ekspresówką, którą często robię to 390km ze średnią wg kompa w granicach 150 spalanie nie spada poniżej 9/100.
To proponuje udać się do mechanika na diagnostykę 9/100 przy takich prędkościach to może 1,8T VAG-a pali a nie TDI litości ludzie kochani! Tyle to może 3,0 TDI albo 4,2 spali a nie 2,0 TDI w lekkim kompakcie :yes:

Marcel2728 napisał(a):Bajkopisarz, poeta, malarz.
Mówisz o sobie? niezłe masz poczucie swojej wartości ale doceniam :yes:


Pierwszy lepszy wpis z auto-centrum spalanie - Golf VI GTD 2,0 TDI 170
Samochód jest naprawdę dobrze zrobiony. Spalanie w trasie przy jeździe do 100km/h wynosi 4.8l/100km co jest świetnym wynikiem przy tej mocy. Jazda autostrada 130-190 spalanie oscyluje w okolicy 6.7l/100km. Przy jezdzie po mieście 60tys. Mieszkańców spalanie 7l/100km. Samochód pali śmieszne ilości paliwa. Posiadam felgi 18tki. Samochód mam od 4 miesięcy. Jak narazie to zepsuła sie kamera cofania i musiałem uszczelnić dwa wtryski. Niedługo przyjdzie mi wymienić sprzęgło dwumasowe. Polecam każdemu!!!


Więc jak wiecie lepiej to spoko, tylko dla przypomnienia ja jechałem tym autem a Wy bardzo wątpię patrząc po wypowiedziach....
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2019, 22:58

O Tobie mowa, nagle z 6 litrów robi się prawie 7 litrów w przedziale 130-190 - zapewne przy tych wyższych prędkościach pali 7-9 litrów co sugeruje fragment "w okolicach", ale czego oczekiwać od Pionka, który nie umie manipulować.

Zabawne, że tak się chwalisz jazdą tym autem, ale raport już z jakże wiarygodnej strony zamiast dać go jakoś od siebie, a no tak... auto pewnie było tak wspaniałe, że nie liczyłeś ile pali xD

Teraz pozostaje tylko czekać, aż Pionek stwierdzi, że 2.0 TDI bez CR jest nawet dobrym autkiem i sam nawet nim jechał.
Marcel2728
Nowicjusz
 
Posty: 19

05 Lis 2019, 23:25

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2019, 07:52

Długo jeszcze będziecie pajacować udowadniajać swoje racje?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4