06 Wrz 2015, 12:40
Przy 20 tys. km rocznie to jednak pozostałbym przy benzyna + LPG. Ze swojej strony rzecz jasna Honda Accord VI 1.8/2.0 (bez różnicy), Avensis I 2.0 przedlift (w polifcie 1.8, 2.0 ma bezpośredni wtrysk - problem z LPG).
Astry absolutnie nie w trasy, jak jechałem Astrą po Accorda, to po 130 km ledwo wysiadłem z samochodu - droga powrotna Accordem to był po prostu luksus w porównaniu do Astry. Leon/Toledo to też kompakty.
Widzę, że masz Mondeo Mk3 w niezbyt udanym dieslu. Nie myślałeś o benzynie 2.0?
Jest sporo fajnych aut w tej cenie, to też zależy co ci się podoba. BMW E46 mimo, że jest mniejsze niż Accord też jest bardzo wygodne. Trochę dołożysz i kupisz Vectrę C, ale jak masz jeździć w trasy to sugeruję nie wydawać wszystkiego na samo auto - w trasie samochód nie może cię zawieść, dlatego musi być w 100% sprawny technicznie. Ja teraz wydałem 800 zł na komplet nowych opon, 200 zł na sworznie wahaczy, byleby wiedzieć, że żadnej przykrej niespodzianki w trasie nie będę miał. Nie oszukujmy się, 15-letnie auto zawsze wymaga wkładu, sugeruję zostawić 2000 zł na takie "pierdółki".
PS. Nie wiem jakie trasy robisz, ale warto kupić auto z ksenonami, tempomatem i opcjonalnie (ja bym teraz szukał) z automatyczną skrzynią biegów. Naprawdę poprawiają komfort podróżowania.