Zakup Vitary - opinie

28 Sie 2010, 14:59

Witam rozważam zakup Suzuki Vitary 1.6 8v z 91r. samochód oglądał mój znajomy mechanik (diagnosta) i mówił że auto jest w dobrym stanie i całkiem dobrze wygląda jak na swoje lata "nie jest wymęczony". W napędach nic nie wyłoi wszystkie działały. Samochód odpalał na dotyk. Rama i podwozie dość dobrze zachowane (nie spawane). Z rury wydechowej nie kopciło. W środku nieźle wyglądał (zadbany) w Polsce około 2lat, 1 właściciel (nie autohandel). Samochód miał wyciek z silnika ale zostało to naprawione.

Bardzo proszę o opinie na temat tego modelu, może jest coś jeszcze co mógłbym sprawdzić?
Czy cena nie jest za duża? I jak to wygląda ogólnie technicznie czy nie będę musiał go co chwile naprawiać?

Podaje link do aukcji:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Rafał.
kathos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Rumia

28 Sie 2010, 19:13

Jeśli mechanik nie widzi przeciwwskazań to negocjuj ile się da i bierz.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Sie 2010, 19:36

Pytanie tylko czy mechanik jest dla Ciebie przyjacielem czy może chce zaprzyjaźnić się z twoim portfelem. :mrgreen:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

28 Sie 2010, 19:40

No tak :mrgreen:
kathos napisał(a):znajomy mechanik

A znajomy to nie przyjaciel :sad:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Sie 2010, 19:46

BRODATY napisał(a):A znajomy to nie przyjaciel :sad:


Ale może ma serce :mrgreen: A wracając do tematu vitara niczego sobie :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sie 2010, 19:59

BRODATY napisał(a):A znajomy to nie przyjaciel :sad:


Czy ze wszystkimi których znamy przyjaźnimy się???

Moją odp. dla kathos napisałem na podstawie własnych doświadczeń przy zakupie Frelka. Też jeździłem z mechanikiem a on mi powiedział to jest auto dla ciebie wskazując na freelandera. Z perspektywy czasu nie wiem czy jego porada podyktowana była obejrzeniem auta czy po prostu wiedział jakie frelki są i liczył że będę do niego prowadzał auto na naprawy.

Witka fajna a ten hardtop na lato jest super (oczywiście jak dla mnie bo coś takiego mam w samim :lol: ).
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

28 Sie 2010, 20:09

HUBI napisał(a):Witka fajna a ten hardtop na lato jest super (oczywiście jak dla mnie bo coś takiego mam w samim :lol: ).


Dokładnie zarąbista sprawa :mrgreen: Ja mam bikini :D
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sie 2010, 20:45

Jeżeli chodzi o mechanika to jestem w pełni pewny że by mnie nie oszukał znam go ładnych parę lat. Nigdy nie zdzierał ze mnie pieniędzy a wręcz przeciwnie za robocizne praktycznie nic nie brał. A jak to technicznie może wyglądać przy takim autku? W końcu ma 19lat :) jak z awaryjnością itp. Może macie coś więcej do powiedzenia :)

Dzięki za pomoc :D
kathos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Rumia

28 Sie 2010, 21:47

W terenówkach najważniejsze są rama, zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie.
1. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ma nie być.
2. Połóż się pod samochodem i sprawdź luzy na wałach napędowych. Góra-dół, oraz wokół osi obotu. Luzów brak - ok, maleńkie - też dobrze.
3. Jeśli jest możliwość ustawienia skrzyni w położeniu N - neutralna, to zrób to i wrzucaj, sprawdź po kolei wszystkie biegi od 1 do 5. Nie bój się, samochód będzie stał w miejscu. Skrzynia ma być cicha. W przypadku Land Rovera może być na 5 biegu słyszalny świst - ale niewielki.
4. Zobacz czy podczaj jazdy na obciążeniu (ruszanie albo jazda pod górę) nie kopci z rury.
5. Podczas ruszania słuchaj uważnie, nie powinno być żadnych stuków i puków.
6. Podczas jazdy sprawdź czy samochód jedzie prosto, czy podczas hamowania nie ściąga go na boki, czy układ kierowniczy pracuje sprawnie i autko nie myszkuje.
7. Podnieś samochód na podnośniku, poruszaj kołami prawo-lewo, góra-dół, nie powinno stukać, czyli łożyska ok.
8. Sprawdź ramę czy nie ma skrzywień, śladów spawania. Rdza zewnętrzna na ramie to norma, ale dziury są niedopuszczalne. Ostukaj ramę młotkiem, nie bój się, jak jest dobra nic jej nie będzie. A ma być dobra!
9. Silnik jak jest ciepły powinien trzymać temperaturę. Standardowo w połowie skali.
10. Obejrzyj budę. Zadrapania to pryszcz. Małe bąble pod lakierem również. Pordzewiała podłoga w bagażniku, nadkola zewnętrzne albo wewnętrzne (podnieś dywaniki kierowcy i pasażera) to też nie problem ale powód żeby zbić z ceny.
11. Przejedź się po przynajmniej szutrowej drodze, sprawdź jak pracuje zawieszenie, czy nie ma stuków i dobrze wybiera nierówności. Włącz przedni napęd (jeśli nie jest stały).
12. Na trawie bądź błotku włącz blokadę osi (jeśli jest) i sprawdź czy podczas ostrzejszego ruszania na pełnym skręcie auto zostawia dwa ślady.
13. Mosty mają pracować cicho, nie mogą szumieć i wyć.
14. Odkręć korki spustowe mostów i zobacz jaki jest olej w środku - czysty to ok, maź błotna - niedobrze. Tylko nie wylej całego oleju!
15. Zobacz w jakim stanie są kule na przednim moście (przy kołach od strony mostu) - lśniące i nasmarowane - ok, suche i z wżerami - niedobrze.
16. Sprawdź olej w silniku.
Warto to przeczytać przed zakupem terenówki
Autor Karson :wink:

Vitara jest spoko prawie nie awaryjna , jej słabszym punktem jest przedni most troszkę delikatniejszy od reszt pod zespołów ale daje rade :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Sie 2010, 00:04

HUBI napisał(a):Czy ze wszystkimi których znamy przyjaźnimy się???


Chodziło mi właśnie o to, że nie ze wszystkimi :roll:

A vitarka to niezłe autko, założysz dobre gumki i będzie śmigać aż miło :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Sie 2010, 19:58

Przebieg 85.000... A przypadkiem w Vitarze tak jak w Samcu i kilku innych wynalazkach licznik nie przekreca się na 100.000? Ja bym dawał raczej jeszcze 1 z przodu.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2010, 20:08

Przebieg 85.000... A przypadkiem w Vitarze tak jak w Samcu i kilku innych wynalazkach licznik nie przekreca się na 100.000? Ja bym dawał raczej jeszcze 1 z przodu.


Rozmawiałem na ten temat z właścicielem i powiedział że też by dał z przodu 1 :)
kathos
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Rumia

29 Sie 2010, 20:37

Nie patrz na przebieg tylko na stan samochodu. Autko z przebiegiem 85 000 może być złomem a z 185 000 nie.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Sie 2010, 21:12

Nie, no to wiadomo, rzecz osczywista tylko wkurza mnie takie coś że goście podajątakie przebiegi a jak oglądzasz auto to Ci powie że on nie zna dokładnego przebiegu...niech tak mówi od razu. Ostatnio gadam z gościem o Oka dla kumpla, na fotach spoko Avantgarde E300 przed liftem, Panie a jak z korozją pod spodem (bo z zewnątrz kilka małych purchli było)? Delikatna korozja pod lewym progiem. No pod lewym bo prawego już prawie nie ma, okazało się na miejscu że niedość że bity był to jeszcze nad morzem jeździł u Niemca...360KM i kilka godzin z życia w d... :evil:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2010, 20:34

Przebieg to ostatnia rzecz na jaką należy patrzyć przy zakupie, ja tak robię. Dobrze jest szukać auta w swojej okolicy ale cóż jak się znajdzie ten jeden jedyny rodzynek, ehh ja za moim samim pojechałem 600km (w jedną mańke) i to w środku zimy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www