Założenie Xenonów do Chrysler 300m

13 Maj 2021, 06:52

Witam. Przymierzam się do zakupu Chrysler 300m z 2002 roku, 3.5. Ale jest bez xenon.

Moje pytanie brzmi co muszę dokładnie kupić aby mieć tam xenony działające i legalne?
Czy lampa z tego modelu ale z xenonem będzie pasować bez problemu?

Bardzo bym prosił o pomoc
Foxypawsy
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Maj 2021, 09:18

Wymiana lampy plus przetwornice. taki zestaw powinien załatwić sprawę. Najlepiej po kupnie jak byś sprawdził jakie masz podłączenie do lampy i później do takiej z ksenonami. Może być tak że trzeba będzie przerabiać złącze.

Ale to nie wszystko bo ksenon jest samopoziomujący a w takich samochodach najczęściej czujniki są z tyłu. U Ciebie na pewno ich nie ma i wiązki kabli pewnie też.

Taka zmiana na pewno będzie dosyć kosztowna.

Jakie lampy pa ten samochód do którego się przymierzasz, soczewkowe?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Maj 2021, 09:22

Dowiem się dokładnie w sobotę, bo mam jechać.
Prześlę link do ogłoszenia.

[link do oferty na Olx wygasł]


Jak to jest aż tak kłopotliwe i kosztowne to może dołorzyć kasy na 300m już z Xenonami?
Foxypawsy
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Maj 2021, 11:08

Foxypawsy napisał(a):Jak to jest aż tak kłopotliwe i kosztowne to może dołorzyć kasy na 300m już z Xenonami?
Jak tak Ci na nich mocno zależy to moim zdanie lepsze wyjście ale ja tu bym stawiał bardziej na stan ogólny samochodu niż rozwodził się nad ksenonami.

W tym ogłoszeniu na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że brakuje mu kierunków w błotnikach, są tam dziury. Musisz go sprawdzić w miarę dobrze bo to automat żeby nie okazało się że po kupnie zaraz pakiet startowy przekroczy wartość auta.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Maj 2021, 11:50

No, nie chcę wtopić. Zależy mi na xenonach. Ale patrze właśnie, szyber dach i biała tapicerka i 2002 rok. Trudno o taki egzemplarz. Na start wiadomo: pół oś z 300zł nowa na allegro, olej w silniku i w skrzyni, filtry itp. Skrzynia co prawda jest nowa do kupienia ale nie uśmiecha mi się odrazu wydawać 4000zł. Na xenony jak to noe było by coś wielkiego do kombinowania to idzie nazbierać. Ale, wiązka czujniki itp to już dużo do przerabiania
Foxypawsy
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Maj 2021, 13:43

Rokiko, jak się na tym znasz to podpowiedz jak mogę sprawdzić tą skrzynie biegów dokładnie by mieć pewność co do niej? Czy można np. powiedzieć że skoro Pan Twierdzi że skrzynia jest sprawna, to czy zgodzi się spisać taki oświadczenie w razie gdyby awaria jej nastąpiła szybko?
Foxypawsy
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Maj 2021, 14:16

Tam masz klasyczny automat z tego co wiem czterobiegowy. Jak ją sprawdzić? Powinien być bagnet oleju jeszcze w tym modelu. Wyciągasz patrzysz czy olej jest klarowny i nie śmierdzi spalenizną. Podczas jazdy zmiana biegów powinna odbywać się płynnie bez szarpnięć i to najlepiej sprawdzić po min 15km przejechanych jak już się ona dobrze rozgrzeje. Jak to jest czterobiegowy automat to ma chyba overdrive i na ostatnim biegu widać po obrotomierzu jak się zapina (spadek obrotów o jakieś 400-500) przy prędkości powyżej 60km/h.

Generalnie jak jest ciepła ma nie szarpać przy zmianie w górę jak i przy redukcji. Przy rozgrzanej skrzyni po zapięciu D lub R po puszczeniu hamulca powinien łagodnie ruszyć.

Zmiana biegów z D na R też nie powinna powodować jakiegoś mocniejszego szarpania.

Tak to mniej więcej wygląda przy klasycznym automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

13 Maj 2021, 14:51

Dzięki. Zapisałem sobie to wszystko. Tylko nie rozumiem "na ostatnim biegu widać po obrotomierzu jak się zapina (spadek obrotów o jakieś 400-500) przy prędkości powyżej 60km/h".

skoro to ostatni bieg czyli 4ty, to jak sie zapina potem?
Foxypawsy
Nowicjusz
 
Posty: 5