Zamiana diesla na benzynę ?

21 Mar 2010, 13:49

Witam wszystkich serdecznie. Wiąże się z nastepującym problemem. Posiadam volvo V40 ( 2002 rok ) 1.9 w dieslu, które kupiłem od wujka po nizszej cenie. Auto jest co prawda sprawne i nie wymaga wkładu finansowego ale jako, że jestem studentem i moja jazda ogranicza sie do krótkich dojazdów na uczelnie ( 6 km ) i rzadkich wypadow poza miasto ... obawiam się, że w niedalekiej przyszłości bedą mnie czekać dośc wysokie koszty ewentualnych napraw zwiazane z użytkowaniem diesla w jeździe miejskiej. Średnio pokonuje miesięcznie 1000 km co daje 12-13 tys km rocznie. I tu jest moje pytanie. Czy sprzedać ten samochód ( wart około 21 tysięcy ) i kupić jakąś benzynę ( tańszą i resztę pieniędzy przeznaczyć na paliwo i drobne usterki) czy uważacie, że przez 3 lata ( tyle zostało mi do ukończenia studiów i podjęcia ewentualnej pracy dzieki której byłoby mnie stać na poważniejsze naprawy) nie zaszkodzi silnikowi diesla jazda miejska tak bardzo ażebym musiał wydać większe pieniądze. Byłbym wdzięczny za wszelkie porady.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2010, 14:18

Generalnie dolna granica przejeżdżanych kilometrów od której opłaca się diesla kupić to mniej więcej 20 tyś km/rok. Na krótkich odcinkach diesel się nie nagrzeje i niestety jest słabszy i więcej pali. Ale jeśli go nie katujesz i nie męczysz jak już jest niedogrzany a wszystkie wymiany robisz terminowo to myślę, że nie powinno być problemów. Wiadomo, że żadne auto nie jest całkowicie bezawaryjne bo to jednak używany samochód ale w takim wypadku ja bym został przy tym co masz, bo jeśli z pewnych rąk to może długo służyć.
A dzisiaj na rynku wtórnym samochodów tak naprawdę do końca nigdy nie wiadomo co kupisz ;) Oczywiście zrobisz jak uważasz.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Mar 2010, 16:12

Jeżeli twoje volvo nie posiada filtra DPF to tylko jeżdzić (bo możesz przejść z deszczu pod rynnę :wink: )
kris7777
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: śląsk

21 Mar 2010, 16:49

No niestety posiada ( ehh ta durna pseudo ekologia ). Nie katuje go, stosuje się do zasad użytkowania diesli ( chwila wytchnienia po dłuższej jeździe i tym podobne ) a jeżdżąc po komisach faktycznie większość samochodów to szroty ;) I tak tylko utwierdziłem się w decyzji, że jednak pozostane przy volvo. Dzięki za opinie :)
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2010, 21:39

Kupowanie diesli na niskie przebiegi jest nieopłacalne, bo diesle są droższe nawet na rynku wtórnym, ale Ty masz już diesla więc ten problem Cię nie dotyczy.

Będziesz pamiętał o zasadach jazdy dieslem, to przejeździsz ten okres. Nie zapominaj podładować akumulatora co jakiś czas i licz się z tym, że w Twoim przypadku diesel nie będzie ekonomiczny. Przegoń go też raz na jakiś czas po trasie.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

22 Mar 2010, 20:17

moim zdaniem nie macie racji
nawet na krótkich trasach takich 1-5km po miescie i to diesel będzie oszczędniejszy niz benzyna czy benzyna+lpg kolega ma passata z roku 98 i jego passat mimo ze ma 110km i silnik 1,9tdi pali od 4,5-5l ropy na trasie do właśnie 6l w mieście na krótkich trasach nawet zimą a silnik o pojemności 1,8 w benzynie pali w mieście ok 9-11 pb lub 11-13l lpg wiec nawet diesel będzie ekonomiczny
a co do rozgrzewania to kazdy silnik musi przejechac te 5km zeby uzyskac optymalną temp
co do chłodzenia turbiny to jesli jezdzisz wolno i nie szalejesz, nie wkręcasz na obroty to nawet podczas długich tras nie musisz chłodzic turbiny zostawiając dieselka terkotającego na jałowych obrotach bo to bez sensu
zresztą dlaczego producenci nie pomyśleli o smarowaniu i chłodzeniu turbiny po wyłączeniu silnika
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie bój się odebrać kluczyków
    Często wahamy się lub nie chcemy reagować, gdy widzimy, że ktoś z naszych bliskich chce wsiąść za kierownicę po tym, jak spożywał alkohol. Jednak pamiętajmy, że kierowca pod wpływem alkoholu zawsze stanowi zagrożenie i może ...

22 Mar 2010, 20:59

piotrauto napisał(a):moim zdaniem nie macie racji
nawet na krótkich trasach takich 1-5km po miescie i to diesel będzie oszczędniejszy niz benzyna czy benzyna+lpg

Kolego .... troche błądzisz. Jeśli masz filtr DPF ( a Havoc twierdzi że go posiada) to niestety są to za krótkie odcinki . Wcześniej czy póżniej nastąpi jego zatkanie i bardzo droga wymiana. Chyba że według zasady polak potrafi zostanie on usunięty.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Mar 2010, 09:46

bonifacy, co to jest filtr DPF?
nie powiecie mi ze nie warto kupować diesla do miasta, sam jestem w szoku jak kolega jezdzi passatem b5 i mu pali w mieście po 5,5-6l ropy a mój passat pali 12-14l lpg lub z 1l mniej benzyny
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

23 Mar 2010, 10:18

Witaj, masz pewny samochód to go uzywaj anie kombinuj.Ja po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów dieslami w takie stereotypy ze się nie opłaca na krótkich trasach przestałem wierzyć.pozdro
P.S.A ze polak potrafi to wiadomo bo już są firmy które filtry cząstek stałych usuwają.p
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

23 Mar 2010, 11:24

piotrauto napisał(a):moim zdaniem nie macie racji
nawet na krótkich trasach takich 1-5km po miescie i to diesel będzie oszczędniejszy niz benzyna czy benzyna+lpg kolega ma passata z roku 98 i jego passat mimo ze ma 110km i silnik 1,9tdi pali od 4,5-5l ropy na trasie do właśnie 6l w mieście na krótkich trasach nawet zimą a silnik o pojemności 1,8 w benzynie pali w mieście ok 9-11 pb lub 11-13l lpg wiec nawet diesel będzie ekonomiczny
a co do rozgrzewania to kazdy silnik musi przejechac te 5km zeby uzyskac optymalną temp
co do chłodzenia turbiny to jesli jezdzisz wolno i nie szalejesz, nie wkręcasz na obroty to nawet podczas długich tras nie musisz chłodzic turbiny zostawiając dieselka terkotającego na jałowych obrotach bo to bez sensu
zresztą dlaczego producenci nie pomyśleli o smarowaniu i chłodzeniu turbiny po wyłączeniu silnika

Kolejny co uważa, że TeDeIk pali w miescie 5l :grin: , miałem golfa IV 1.9TDI 101ps i w miescie srednio wychodzi 7-8l ropy, gwarantuje ze Passatem nie osiągniesz lepszego wyniku.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

23 Mar 2010, 11:39

MajkPZM napisał(a):Kolejny co uważa, że TeDeIk pali w miescie 5l , miałem golfa IV 1.9TDI 101ps i w miescie srednio wychodzi 7-8l ropy, gwarantuje ze Passatem nie osiągniesz lepszego wyniku.

A co benzyna pali mniej w mieście niz na trasie?.Panowie nie róbmy jaj.p
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

23 Mar 2010, 11:45

milutki5 napisał(a):A co benzyna pali mniej w mieście niz na trasie?.Panowie nie róbmy jaj.p
nie ale porównywalnie do diesla (jeśli mówimy o nowych silnikach)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Mar 2010, 11:46

milutki5 napisał(a):
MajkPZM napisał(a):Kolejny co uważa, że TeDeIk pali w miescie 5l , miałem golfa IV 1.9TDI 101ps i w miescie srednio wychodzi 7-8l ropy, gwarantuje ze Passatem nie osiągniesz lepszego wyniku.

A co benzyna pali mniej w mieście niz na trasie?.Panowie nie róbmy jaj.p

Wiadomo, że benzyniak spali więcej i w miescie i na trasie, ale [...] o tym, że TDI pali w miscie 5 a na trasie 3 jest bardzo smieszne.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

23 Mar 2010, 11:50

nie ale porównywalnie do diesla (jeśli mówimy o nowych silnikach)
_________________

Dam ci mój przykład lanos mi spalił po mieście 10 l benzyny,a seat toledo po tym samym mieście 7l ropy.p
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

23 Mar 2010, 12:05

Pocieszny wyraznie powiedział, że chodzi o nowe silniki. Czyli np 1.6TDI VW i 1.4TSI, silniki, które dysponują podobną mocą spalają bardzo podobne ilosci paliwa.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków