Zamiana diesla na benzynę ?

21 Mar 2010, 13:49

Witam wszystkich serdecznie. Wiąże się z nastepującym problemem. Posiadam volvo V40 ( 2002 rok ) 1.9 w dieslu, które kupiłem od wujka po nizszej cenie. Auto jest co prawda sprawne i nie wymaga wkładu finansowego ale jako, że jestem studentem i moja jazda ogranicza sie do krótkich dojazdów na uczelnie ( 6 km ) i rzadkich wypadow poza miasto ... obawiam się, że w niedalekiej przyszłości bedą mnie czekać dośc wysokie koszty ewentualnych napraw zwiazane z użytkowaniem diesla w jeździe miejskiej. Średnio pokonuje miesięcznie 1000 km co daje 12-13 tys km rocznie. I tu jest moje pytanie. Czy sprzedać ten samochód ( wart około 21 tysięcy ) i kupić jakąś benzynę ( tańszą i resztę pieniędzy przeznaczyć na paliwo i drobne usterki) czy uważacie, że przez 3 lata ( tyle zostało mi do ukończenia studiów i podjęcia ewentualnej pracy dzieki której byłoby mnie stać na poważniejsze naprawy) nie zaszkodzi silnikowi diesla jazda miejska tak bardzo ażebym musiał wydać większe pieniądze. Byłbym wdzięczny za wszelkie porady.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika

Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2010, 14:18

Generalnie dolna granica przejeżdżanych kilometrów od której opłaca się diesla kupić to mniej więcej 20 tyś km/rok. Na krótkich odcinkach diesel się nie nagrzeje i niestety jest słabszy i więcej pali. Ale jeśli go nie katujesz i nie męczysz jak już jest niedogrzany a wszystkie wymiany robisz terminowo to myślę, że nie powinno być problemów. Wiadomo, że żadne auto nie jest całkowicie bezawaryjne bo to jednak używany samochód ale w takim wypadku ja bym został przy tym co masz, bo jeśli z pewnych rąk to może długo służyć.
A dzisiaj na rynku wtórnym samochodów tak naprawdę do końca nigdy nie wiadomo co kupisz ;) Oczywiście zrobisz jak uważasz.