Zamiana dwumasu z e46 na jednomas z m50 lub m30?

03 Maj 2014, 02:57

Czy jest realne wymiana koła dwumasowego z e46 na koło zamachowe zwykłe?
Mam zamiar przetoczyć taki jednomas z m50 a do tego zakuć tarcz z m30 lub m50 (ze sprężynami) na wymiar 240mm (oryginalny wymiar tarczy bmw e46 320d), i zostawić stary docisk. Pozostanie tylko kwestia przerobienia łapy od docisku? :oops:
tomas2487
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 01 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bmw e46 320d
Silnik: 2.0 d 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2014, 07:14

M 50 też ma dwumase.
Nie wiem co chcesz przerobić z tym sprzęgłem - i z łapą ale powiem ci tak.

Można zmienić dwumase na zwykłe sprzęgło - sam mam tak w mojej BMW (tymczasowo oczywiście) potrzebujesz tylko całego zestawu sprzęgła o odpowiedniej średnicy (piszesz 240mm) i krótszych śrub do przykręcenia sprzęgła i to wszystko.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2014, 23:16

Skoro masz taki jednomas to jak on się sprawuje? Czy nie jest czulszy przy ruszaniu, nie szarpie?
Jaki jednomasowy komplet byś polecił?
tomas2487
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 01 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bmw e46 320d
Silnik: 2.0 d 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2014, 07:26

Nic się nie dzieje - jeździ normalnie - jak by była dwumasa - z tym, że nie można szaleć bo sprzęgło nie wytrzyma ale do spokojnej jazdy jest ok.
Jeśli chodzi o firmę to najlepiej sachs.
A dlaczego chcesz je zmienić w swoim aucie?
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2014, 14:13

Ja osobiście nie polecam tego typu napraw. Chyba, że będziesz jeździł naprawdę delikatnie tym autem. Ale w tym układzie - po co ci tak mocne auto, skoro nie będziesz mógł z tej mocy korzystać?
Taka zmiana, to faktycznie spore obniżenie kosztu naprawy, ale prędzej czy później padnie skrzynia.
Warto też się zastanowić i zadać sobie pytanie - po jaką cholerę konstruktor tego samochodu wsadził do niego dwumas, skoro dałoby się założyć tradycyjne? Podpowiem - napewno nie po to, żeby podnieść koszty naprawy...
Wybór nalezy do ciebie :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Maj 2014, 21:28

Znalazłem główną przyczynę awarii!!! :naughty: W docisku tkwił mały plastikowy odłamek. Zdziwił mnie bo od samego początku, był cofnięty...? plastik ukruszuł się z kołka na którym opiera się łapa od docisku. Do momentu gdy rozebrałem łapę nie było widać bo ukruszył się tylko mały czubek. Szkoda że nie znalazłem tego od razu, ale przy okazji łożysko oporowe wymienię na nowe, tarcz ma 8,1mm więc wymienię na nową planuję ze sprężynami tego typu;
http://e-autoparts.pl/tarcza-sprzegla-p ... eview=true
Chciał bym zaoszczędzić w ten sposób dwumasę co myślicie?
Dodam że 14mm luzu na obrocie w prawo lewo, poza tym żadnych na boki ale za wibracje mogę winić tylko jego (sprężyny) bo poduszki są ok.
A co do pytań po co przeróbka:
Wszystko przez drogi koszt naprawy minimum 1800zł. Poza tym przeróbki na jednomas stosuje się w autkach podrasowanych (dwumas siadł by od razu). Są trwalsze choć cierpi bardziej skrzynia i silnik. Ja chciałem zastosować sztywny zamach a zamiast tego tarcz ze sprężynami.
U mnie było tak-na 1 biegu sporadycznie podczas ruszania na półsprzęgle auto wpadało w wibracje. Pewnego dnia zrobiłem jakieś 100km i zgasiłem auto, minęło jakieś 10 min. Odpalam, chcę ruszyć i nie mogę wrzucić biegu... dojechałem jakoś do chaty 15km, później już tylko na zgaszonym coś szło wrzucić.
tomas2487
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 01 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bmw e46 320d
Silnik: 2.0 d 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
    Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...
    Tuning samochodowy - w tym sklepie znajdziesz wszystko
    Części do tuningu samochodowego muszą być wykonane z najwyższą starannością i wytrzymywać duże obciążenia. Mają poprawić, a nie pogorszyć parametry auta. Dlatego szukając podzespołów, warto zwrócić się do fachowców ...

05 Maj 2014, 07:10

tomas2487 napisał(a):Do momentu gdy rozebrałem łapę nie było widać bo ukruszył się tylko mały czubek.

Wiem o czym mówisz - do tego plastiku jest mocowana sprężyna
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
nr 6 i 7 na zdjęciu
A i do tej tarczy co pokazałeś musisz dokupić koło zamachowe zwykłe i docisk - pamiętaj żeby zamówić krótsze śruby do przykręcenia koła zamach.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Maj 2014, 19:23

Mnie od zawsze dziwiło jedno, jak klienci przyjeżdżali i pytali o podobne przeróbki ( nie tylko o zmianą dwumasy na tradycyjne ) - dlaczego ludzie kumują samochody, których nie mają za co utrzymać :?: Jak pytam, to zazwyczaj odpowiedz jest jedna - nie wiedziałem, że ten samochód jest taki skomplikowany/drogi w naprawie. Kupując samochód gównie ludzie patrzą na to, w jakim stanie jest blacharki i czy nie był stuknięty. Potem patrzą na to, w jakim stanie jest silnik. I to zazwyczaj wszystko. Większość przed zakupem jeszcze korzysta z SKP i głównie pytają czy to auto w tym stanie przejdzie PT. Ale mało kto, wcześniej poczyta o tym samochodzie i o silniku jak i układzie napędowym.
No i później tacy ludzie przyjeżdżają do mechanika i pytają czy da się to przerobić tak, żeby było taniej - główne pytania to o zmianę dwumasy na tradycyjne, o wycięciu filtra cząstek stałych i o wycięciu katalizatora jak są dwie czy trzy sondy. Czasem padają pytania o system wtrysku, czy nie da się zmienić na inny, tańszy niż naprawiać.
Dlaczego o tym piszę? Mechanicy zazwyczaj ostrzegają klienta, że to czy tamto da się zrobić, będzie taniej, są tańsze części, ale mało który powie szczerze, czy to będzie dobre dla silnika/podzespołów.
Ty, oczywiście zrobisz jak uważasz, ale nie chcę być wóżką i nie chcę mieć racji, pisząc, że po jakimś czasie wrócisz na forum do działu "Układ napędowy". Nie będzie to za 100 czy 200 km, za miesiąc czy dwa. Ale wrócisz....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2014, 00:05

Tak to ten ''trzpień kulisty'' bo tak się nazywa oryginalnie. OE BMW 21511223328, kosztuje mnie 8 zł a roboty do bólu. Tarcz którą poszukałem dokładnie sprawdziłem ale piasta jest inna 23/29 u mnie jest 28/35 prawie by podeszła od e38 740i, tylko że w tej znowu średnica jest 265 zamiast 240 za dużo szukania, mógł bym przenitować u gościa co się tym zajmuje ale sama tarcz około 300zł + przenitowanie i żadnej gwarancji że będzie się sprawowało. Obijam starą tarcz okładzinami lukasa za140zł. Dwumas roznitowałem i sprężyny widać całe chociaż zwoje się układają nierówno ale w końcu ona nie idzie prosto tylko po łuku koła a gdy jest maksymalnie obciążona to zwoje dobijają od wewnętrznej strony i muszą się trochę mijać. Wymyje smar i brud bo jest go trochę i sprawdzę dokładniej jutro. Myślę że go złożę na nowy smar i będzie dobrze bo ten brud też trochę ogranicza sprawność sprężyny. Nie będę poprawiał fabryki :no: . Gdybym jednak znalazł taką tarcz ze sprężynami to bym założył :yes: . Znajomy w mesiu 2,2 cdi ma dwumas i tarzcz ze sprężynami. Dwumas mniej dostaje po du...e. Gdybym miał benzynę to bym się pobawił na jednomas Dzięki za wpisy jak złożę to napiszę co i jak. Nic trzeba iść spać :piwo:
tomas2487
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 01 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bmw e46 320d
Silnik: 2.0 d 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2014, 09:08

tomas2487 napisał(a):Obijam starą tarcz okładzinami lukasa za140zł.

To nie lepiej kupić nową i masz gwarancje ,że zrobisz na tym parę tyś/km.

tomas2487 napisał(a):Tak to ten ''trzpień kulisty'' bo tak się nazywa oryginalnie. OE BMW 21511223328, kosztuje mnie 8 zł a roboty do bólu.

A jaki z nim problem - wybijasz go od zewnętrznej strony skrzyni i wbijasz nowy na jakiś smar i działa.

tomas2487 napisał(a):Dwumas roznitowałem

Super - a jak go złożysz - regeneracja dwumasy kosztuje około 1000zł.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Maj 2014, 22:22

Wszystko złożone i działa sprawnie. :ok: Dwumas wymyty ze smaru i pyłu nałożony nowy i zanitowany, tarcz obita, trzpień wymieniony. Reszta sprawdzona.
Na szczęście obyło się bez większych kosztów.
Dzięki za posty i pozdro :)
tomas2487
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 23 01 2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bmw e46 320d
Silnik: 2.0 d 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sie 2018, 13:34

W BMW E46 da się przeprowadzić konwersję z koła dwumasowego na jednomasowe (chociaż nie we wszystkich silnikach), jednak w tym celu użyć należy zestawu dedykowanego do danego modelu samochodu i do konkretnego silnika. Takie zestawy projektowane są dokładnie pod konkretny silnik i zapewniają, że nie spotkamy się z negatywnymi skutkami zastosowania takiego zestawu, jak np. dodatkowe wibracje, czy nawet uszkodzenie silnika i skrzyni biegów. Jeżeli zastosujemy zestaw składany z części do kilku różnych modeli, nikt nie może zapewnić, co tak naprawdę się stanie.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74

29 Sie 2018, 15:04

Sprzegla24 napisał(a):należy zestawu dedykowanego do danego modelu samochodu i do konkretnego silnika
To prawda tylko pytanie po co tak kombinować skoro takie zmiany nie przynoszą dużych oszczędności w portfelu (300zł mówię o sprawdzonych producentach), a nie ma co ukrywać dwumas jednak lepiej tłumi wszelkiego rodzaju drgania.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Sie 2018, 15:37

To już pozostawiamy do wyboru klientom - są również tacy, którzy bardziej ufają kołom zamachowym sztywnym.
Warto też pamiętać, że również takie zestawy dedykowane, przeznaczone są tylko do seryjnej mocy silnika - w przypadku podniesienia mocy, mogą nie działać poprawnie.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74