REKLAMA
Po pierwsze - zimny silnik uruchamiamy na benzynie i dopiero jak temp. cieczy chłodzącej osiągnie około 30 stopni,to przełączamy na gaz.Silnik można uruchamiać od razu na gazie,pod warunkiem,że temp. cieczy chłodzacej ma te minimum 30 stopni.Postepując w ten sposób unikniesz szybkiego remontu reduktora.Jeżeli uruchamiasz zimny silnik na LPG i masz problemy z zasialaniem gazowym,to najprawdopodobniej to jest przyczyną.Dodatkowo,jeżeli uruchomisz zimny silnik na gazie i uda ci się jechać na tym zasilaniu,to wzrasta zużycie gazu,ponieważ gaz zamiast w postaci gazowej,do komory spalania trafia w postaci cieczy.Przy nowej instalacji lub po regeneracji parownika,silnik będzie pracował elegancko,ale w bardzo krótkim czasie spowoduje to awarię reduktora.Silnik bedzie wtedy nierówno pracował,bedzie się dusił i nie bedzie miał mocy,a nawet może zgasnąć.Dodatkowo może dojść do zamrożenia reduktora,co spowoduje unieruchomienie silnika.Jeżeli masz problemy z zasilaniem gazowym,sprawdz to,co jest opisane poniżej,a nastepnie sprawdz reduktor.
Po drugie - zanim napiszesz,zastanów się kiedy wymieniałeś świece zapłonowe(przy zasilaniu gazowym wymienia się je nieco wcześniej niż zaleca producent silnika zasilanego na benzynie).Sprawdz odstęp elektrod świecy - powinien być zmniejszony o 0,1 mm niż zaleca producent.Jezeli wymieniałes niedawno,odkręc je i sprawdz jak wyglądają
Po trzecie - sprawdz stan przewodów WN - na zasilaniu gazowym pracują one z dużo większym obciążeniem niż na benzynie
Po czwarte - sprawdz stan filtra powietrza - on ma równiez dużo ważniejsze znaczenie podczas jazdy na LPG niż na benzynie
Po piąte - przypomnij sobie kiedy ostatnio byłes na przeglądzie instalacji gazowej i kiedy był wymieniany filterek gazu,czyszczony reduktor oraz sprawdzane ustawienia na komputerze.
Po szóste - sprawdz jaki jest poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym - jest to bardzo ważny element,ponieważ właśnie w reduktorze dzięki ciepłemu płynowi chłodzącemu,gaz z postaci ciekłej(w takiej postaci LPG jest tankowany do samochodu) przechodzi ze stanu ciekłego w gazowy(z wyjątkiem instalacji V generacji).