Zanim napiszesz o problemach z LPG - przeczytaj

09 Gru 2007, 00:16

Po pierwsze - zimny silnik uruchamiamy na benzynie i dopiero jak temp. cieczy chłodzącej osiągnie około 30 stopni,to przełączamy na gaz.Silnik można uruchamiać od razu na gazie,pod warunkiem,że temp. cieczy chłodzacej ma te minimum 30 stopni.Postepując w ten sposób unikniesz szybkiego remontu reduktora.Jeżeli uruchamiasz zimny silnik na LPG i masz problemy z zasialaniem gazowym,to najprawdopodobniej to jest przyczyną.Dodatkowo,jeżeli uruchomisz zimny silnik na gazie i uda ci się jechać na tym zasilaniu,to wzrasta zużycie gazu,ponieważ gaz zamiast w postaci gazowej,do komory spalania trafia w postaci cieczy.Przy nowej instalacji lub po regeneracji parownika,silnik będzie pracował elegancko,ale w bardzo krótkim czasie spowoduje to awarię reduktora.Silnik bedzie wtedy nierówno pracował,bedzie się dusił i nie bedzie miał mocy,a nawet może zgasnąć.Dodatkowo może dojść do zamrożenia reduktora,co spowoduje unieruchomienie silnika.Jeżeli masz problemy z zasilaniem gazowym,sprawdz to,co jest opisane poniżej,a nastepnie sprawdz reduktor.
Po drugie - zanim napiszesz,zastanów się kiedy wymieniałeś świece zapłonowe(przy zasilaniu gazowym wymienia się je nieco wcześniej niż zaleca producent silnika zasilanego na benzynie).Sprawdz odstęp elektrod świecy - powinien być zmniejszony o 0,1 mm niż zaleca producent.Jezeli wymieniałes niedawno,odkręc je i sprawdz jak wyglądają
Po trzecie - sprawdz stan przewodów WN - na zasilaniu gazowym pracują one z dużo większym obciążeniem niż na benzynie
Po czwarte - sprawdz stan filtra powietrza - on ma równiez dużo ważniejsze znaczenie podczas jazdy na LPG niż na benzynie
Po piąte - przypomnij sobie kiedy ostatnio byłes na przeglądzie instalacji gazowej i kiedy był wymieniany filterek gazu,czyszczony reduktor oraz sprawdzane ustawienia na komputerze.
Po szóste - sprawdz jaki jest poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym - jest to bardzo ważny element,ponieważ właśnie w reduktorze dzięki ciepłemu płynowi chłodzącemu,gaz z postaci ciekłej(w takiej postaci LPG jest tankowany do samochodu) przechodzi ze stanu ciekłego w gazowy(z wyjątkiem instalacji V generacji).
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 01 Mar 2009, 14:00, edytowano w sumie 1 raz
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2008, 23:18

MotoAlbercik fajnie by było zamieścić jeszcze tekst dot. prawidłowej eksploatacji pojazdu z instalacją gazową. Np:
1. czy powinno utrzymywać się stały wysoki poziom benzyny w zbiorniku?
2. czy od czasu do czasu należy pojeździć na benzynie i dlaczego?
3. itd.

Pozdrawiam
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

01 Mar 2009, 14:05

Co do prawidłowej eksploatacji instalacji gazowych,to myślę,że jest to bez sensu opisywać,ponieważ szukajac takiego tematu w googlach,znaleść można całe mnóstwo takich porad.No i każdy szanujacy się zakład gazoniczy daje instrukcję obsługi instalacji gazowej.
No chyba,że forumowicze chcą,żeby porady dotyczące eksploatacji były opiane na forum w tym temacie,to piszcie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Paź 2010, 19:52

Jako nowy forumowicz (i w duzej mierze laik w temacie instalacji gazowych) prosze, aby porady dotyczace LPG zostaly napisane w tym temacie :). Chodzi mi miedzy innymi o to jak eksploatowac instalacje LPG w zimie. W lecie nie ma problemu: plyn chlodzacy szybko rozgrzewa sie do odp. temp. wystarczy przez chwile przytrzymac silnik na ok. 2500 obrotow i bez problemu mozna przelaczyc na gaz (tak mi powiedziano), a co w zimie? Ile mniej wiecej trwa zanim wszystko sie odpowiednio ogrzeje? Lepiej przejechac troche na benzynie czy przytrzymac obroty na postoju? Chce po prostu uniknac sytuacji, w ktorej przelaczam na gaz na zimnym silniku i auto po prostu gasnie. Po czym poznac tez, ze nalezy wymienic to o czym bylo mowione wczesniej czyli: swiece zaplonowe, przewody WN i filtr gazu? Ile takie operacje kosztuja? Jestem swiezym nabywca samochodu z inst. gazowa (Jakim? Jest napisane w profilu) tak akurat do nauki jazdy (prawko mam pol roku i nie bardzo mialem okazje najezdzic sie autem rodzicow, dodatkowo mam wreszcie fajny dojazd do szkoly itd.). Prosilbym o wytkniecie mi wszelkich bledow w moim rozumowaniu, bo podkreslam, ze z samochodem B+G nie mialem nigdy stycznosci :).
Arkhotep
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Gliwice

20 Paź 2010, 14:38

Najważniejsze w zimie, to prawidłowo pracujący termostat. Jak on jest sprawny, to silnik nagrzeje się dość szybko. Różnica w czasie między latem a zimą nie będzie zbyt wielka.
Jeżeli chodzi o wymianę świce i filtrów - spokojnie można to robić tak jak określa producent. Z tym, że przed każdą zimą zawsze warto chociaż zajrzeć w jakim stanie są filtry i świece. Świece można przeczyścić szczotką drcianą.
Co do nagrzewania samochodu na postoju, to opinii jest tyle samo co i użytkowników samochodów - jedni twierdzą, że lepiej jest samochód najpierw uruchomić, potem oczyścić sobie na spokojnie szyby i powolutku ruszać. Inni twierdzą, że lepiej jest od razu po uruchomieniu silnika jechac. I ja też jestem tego samego zdania. Wg mnie lepiej po uruchomieniu silnika od razu ruszać. Zaoszczędzi się wtedy na paliwie ( zimny silnik na postoju pracuje na ssaniu i jak stoi to niepotrzebnie zużywa paliwa. Oprócz tego dłużej się nagrzewa, a więc tego paliwa spala jeszcze więcej. Natomiast jak się rusza po uruchomieniu silnika, to silnik przede wszystkim szybciej się nagrzewa i w środku szybciej będzie cieplej i szybciej zasilanie przełączy się na gaz. Ale to tylko moje zdanie. Każdy robi jak mu pasuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2011, 19:56

proszę o wiadomość
jack1172
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: passat 1.8 92 km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Convertible - co o nim wiemy?
    Chociaż Lexus ma duże doświadczenie w budowaniu kabrioletów, japońska marka od kilku lat nie oferuje samochodów tego typu. Wygląda jednak na to, że wszystko już wkrótce się zmieni za sprawą Lexusa LC ...

06 Wrz 2011, 10:08

MotoAlbercik napisał(a):Wg mnie lepiej po uruchomieniu silnika od razu ruszać. Zaoszczędzi się wtedy na paliwie ( zimny silnik na postoju pracuje na ssaniu i jak stoi to niepotrzebnie zużywa paliwa. Oprócz tego dłużej się nagrzewa, a więc tego paliwa spala jeszcze więcej. Natomiast jak się rusza po uruchomieniu silnika, to silnik przede wszystkim szybciej się nagrzewa i w środku szybciej będzie cieplej i szybciej zasilanie przełączy się na gaz. Ale to tylko moje zdanie. Każdy robi jak mu pasuje.

Podpisuje się pod tym lepiej od razu jechać a nie czekać jedyne co mogę jeszcze dodać to na wolnych obr. silnik nie dostanie tak szybko odpowiedniego smarowania jak w czasie jazdy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

06 Wrz 2011, 15:51

1/ to wytlumaczcie mi dlaczego w ciezarówkach i autokarach żaden kierowca nie jedzie od razu? tylko sie odpala i auto sobie pyrka kilkanascie-kilkadziesiat nawet minut i dopiero sie rusza?
nawet na testach na kat C, C+E, D, D+E trzeba zaznaczac ze nie mozna odrazu ruszać, bo zapalanie i odrazu ruszanie powoduje nadmierne dymienie, slabe osiągi, bardzo szybkie zużycie silnika itp

2/ A co do świec to jakie one powinny być? tz kolor? biale? jak poznac ze są zuzyte w czasie jazdy?

3/ to samo co wyzej odnosnie kabli wn

4/ a jesli po wymianie termostatu na nowy nadal nie mamy idealnie polowy tylko troszke przed to w czym jest problem?!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Lis 2011, 17:07

witam mam problem z vectra b 16 16 v problem polega na tym ze nie pracuje ruwno na gazie obroty faluja a potem samochud gasnie 2 sprawa to taka ze przu jałowym biegu ok 1500 obrotach auto dziwnie dławi wyzej jest juz ok na biegu auto szarpie przy takiej samej ilosci obrotów na benzynie niemam takich problemów instalacja ma rok od samego poczatku tak jest jzdziłem na gwarancje ale nic na to nie poradzili to nie ich wina teraz wymieniłem filtry do gazu filter powietrza kable swiece siliczek krokowy i juz opadam z sił moze mi ktos pomoze rozwiazac ten problem
kris90
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: opel vectra b 1.6 16V

25 Lis 2011, 15:07

a jaki masz tam reduktor i wytyski lpg oraz sterownik ?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Lis 2011, 16:47

piotrauto napisał(a):to wytlumaczcie mi dlaczego w ciezarówkach i autokarach żaden kierowca nie jedzie od razu? tylko sie odpala i auto sobie pyrka kilkanascie-kilkadziesiat nawet minut i dopiero sie rusza?
pneumatyczny układ hamulcowy, poczytaj a nie dziw sie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Lis 2011, 18:25

pocieszny to co po 10min postoju powietrze schodzi do 0?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

25 Lis 2011, 20:06

po 10 to nie ale po 15 czy 20 jest go już za mało żeby układ był skuteczny
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Lis 2011, 10:34

co tz skuteczny
u sąsiada to nawet po 5dniach tiry trzymają cisnienie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

27 Lis 2011, 23:56

taaaaa, a świstak siedzi za sreberka :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)