lasty napisał(a): Ford, Dodge, Chevrolet czy Pontiac stwożyły potężne Muscle Car'y które w tamtych czasach były postrachami torów, czy to na 1/4 mili czy też na wyścigach Daytona.
To były normalne auta - dostępne dla każdego "Kowalskiego"
![Wink ;-)]()
(nazwisko znane w stanach z filmu "Znikający punkt").... W najlepszych wersjach mogły się równać osiągami ze sportowymi wozami produkowanymi w Europie... Jaguarem E, Mercedesem SL itp.. przy czym napewno były tańsze ...
lasty napisał(a):Dodge Challenger R/T 6,9 litra 420 KM wg mnie najlepszy z najlepszych.Musle cra z krwi i kości. Legenda której produkcja ograniczyła się zaledwie do 4 lat (1970-1974). Pierwsze wydanie typ R/T jest dla mnie najlepszym pod względem wyglądu i osiągów tej przepięknej V8-ki.
Pontiac GTO. Pierwszy muscel car. 325 koniki V8 i jak to w mięśniakach napęd na tył.
Za pierwszego uchodzi OLDSMOBILE ROCKET 88 z 1949 roku z silnikiem V8 o wysokim na owe lata stopniu sprężania...
W 1955 był już Chrysler C300 z 300 Konnym silnikiem Hemi .... (te silniki powstały tuż po wojnie).
W 1961 Dodge Dart został wyposażony w silnik 413 cali sześciennych (na nasze to 6,8 litra) o dwóch czterogardzielowych gaźnikach i mocy 375 KM i ćwiartkę mili pokonywał w 13 sekund osiągając ponad 100 mph - mówimy o fabrycznym aucie do kupienia u dealera, po drodze przed GTO było wiele naprawdę ciekawych samochodów "muscle" ale to materiał na książkę .... a nie opowieści na forum
Na te 2 okropne zdjęcia patrzeć nie można - jak można tak zepsuć klasyczne maszyny ? Jedna ma felgi od "pimpowego" Mercedesa czy Caddilaca i jeszcze brakuje futerka w środku (Pimp to alfons) .... Zaspawane klamki poniżej krytyki.
Drugie to splasticzony Mustang z masą odpustowych światełek .. (więcej nie było ?). Jakieś soczewki niebieskie ... w filmie i tak jeździ bez świateł... Takiego zderzaka nigdy nie było w produkcji tak jak felg, nakładek nadkoli, tłumików progowych (fuj!) czy wybrzuszonej maski. Całą dolną linię charakterystyczną dla starych aut popsuli i wygląda jak jeden wielki parapet. Końca bezguścia dopełnia grill ....
Za to prawdziwy Shelby Mustang GT350/GT500 z 1967 wyglądał tak
Już pomijam fakt , że w oryginalnym filmie "Gone in sixty seconds" z 1974 tą Eleanor z listy nie był Shelby Mustang 1967 ... tylko żółty Mustang Mach 1 z 1973 roku....
lasty napisał(a):Chevrolet Camaro Z-28 sprzedany w zaledwie 609 egzemplażach. Kto dziś posiada ten rarytas jest szczęśliwym i bogatym człowiekiem. V8 370-400 koni. W salonach Z-Z8 stało tylko po to aby Chevrolet mógł dostać homologację na starty w wyścigach. Jego historia zaczęła się od Mustanga, który to w 1964 go wyprodukował. Samochód z galopującym rumakiem na grilu symbolizował wolność.
Nie wiem skąd to przekopiowałeś - ale z tego co wkleiłeś wynika, że Mustang wyprodukował w 1964 roku Chevroleta Camaro Z28 ...
O a teraz widzę skąd skopiowałeś ten tekst ...
609 egzemplarzy - ale w pierwszym roku produkcji , w 68 było to juz około 7,2 tys - później symbol Z28 całkiem spowszedniał ....
I o ile może nie uwierzyłeś - pierwsze Camaro Z28 miało 5.0 v8 salonowo sprzedawane jako 290 KM (w praktyce moc sięgała 400 KM)...
I o ile tamta moc była wysoka to w latach 70tych moc dla najmocniejszego Camaro Z28 wynosiła 70- 360 KM 71- 330 KM 72 - 255 KM 73,74 245 KM a w 1975 roku wypadło z oferty (najmocniejsze Camaro miało w tym roku 155 KM !!!!) W 1977 Z28 wróciło do oferty z mocą 185KM i w tych okolicach mocy ciągneło się do 81 roku... później też i stopniowo pod koniec lat 80tych moc zaczęła spowrotem wzrastać
![Wink ;-)]()
lasty napisał(a):
Ford Mustang Shelby G.T.500 E. O tym muscl'aku nie trzeba mówic, ponieważ to istna legenda i każdy nawet w najmniejszym stopniu go zna.
Nie było czegoś takiego jak Shelby Mustang GT500 E ... to nowy twór z lat obecnych ... Pierwsze Shelby Mustangi to wyłącznie fastbacki modelu 65-66 , wyłącznie z silnikiem 4,7 litra 306 KM (GT350), odelżone, ze zmienionym zawieszeniem, w pierwszym roczniku tylko białe z niebieskimi pasami - dziś można porównać do AMG Mercedesa czy M Power w BMW .... Dopiero ze zmodernizowanym modelem Mustanga w 1967 pojawił się obok GT350 również GT500 z 7 litrowym bigblockiem ... w 1968 kosmetyczne zmiany, głównie przedniej części auta. Silnik w GT350 urósł do 5 litrów , dla roczników 67 i 68 powstawały oprócz fastbacków również wersje cabrio. Powstał jeden 2 drzwiowy sedan nazwany GT500 EXP z silnikiem, który miał wtrysk paliwa - jednak pozostał w fazie prototypu. Po modernizacji nadwozia Mustanga w 1969 , Shelby Mustang zasadniczo zmienił się w stosunku do seryjnych Mustangów. Przy modernizacji nadwozia Mustanga w 1970 roku Shelby pozostał taki sam jak w 69. Oczywiście były też cabrio...
To jest Shelby Mustang 69-70
lasty napisał(a): Któż nie chciałby mieć takich cacek w garażyku lub na podjeździe. Dziś są wskrzeszane w nowych wizerunkach np. Challenger Concept 2008, Camaro Concept, Pontiac GTO Concept i Mustang G.T.500 KR (w produkcji).[/url]
Camaro teraz to już produkują, jest też concept Plymoutha Cudy , były concepty Chargera - i też go produkują (ale jest 4!! drzwiowy- okropieństwo - tak zniszczyć nazwę)... Challenger też wszedł do produkcji - ale jakoś mi się te modele mniej podobają .... choć napewno są współczesnymi muscle ...