Zapowietrzony silnik?

16 Sty 2016, 13:30

Witajcie. Obawiam się, że mogłam zapowietrzyć silnik Deasla, albo zrobić jeszcze coś gorszego.... Dojechałam do domu z palącą się od pewnego kontrolką od paliwa. Następnego dnia silnik już w ogóle nie zapalił, może przez sekundę czy dwie za pierwszym razem coś drgnęło, teraz nawet nie uruchamia się rozrusznik (u mnie się odpala nie kluczykiem, tylko takim przyciskiem, teraz go wciskam i nic) . Świeci się teraz też kontrolka od oleju.

Czy tak wygląda zapowietrzenie silnika czy też może to coś jeszcze innego? Samochód stał wcześniej sporo na mrozie.

Bardzo proszę o poradę krok po kroku co mam dalej robić, tylko tak, jak do blondynki (co prawda farbowanej, ale zawsze). jeśli ktoś ma ochotę napisać, że nie wolno jeździć na oparach, to niech lepiej nic nie pisze, bo już to wiem (wiedziałam wcześniej, nie zatrzymałam się na tankowanie, bo mi się strasznie śpieszyło).

Aha, jeżdżę Toyotką 11-letnią, silnik 2 litry.

Z góry dziękuję za porady.
Roszpunka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Toyota Corolla Verso
Silnik: 2 l.
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sty 2016, 15:15

Poprzekręceniu kluczyka w stacyjce, powinny się świeić kontrolki od akumulatora, oleju i ewentualnie ABS, poduszka itp w zależności od wysposażenia. I teraz pytanie - czy jak wciskasz przycisk od rozrusznika, żeby zapalić auto, to te kontrolki przygasają, czy świecą normalnie?
co do paliwa - jest możłiwośc, że zapoeiwtrzyłaś układ paliwowy. Musisz pojechać czymś na stację, zatankować przynajmniej 5 litrów paliwa i wlać do baku. Potem trzeba odpowietrzyć układ paliwowy. Do odpowietrzania silnika w twoim autku jest jak się nie mylę taki czarny przycisk koło filtra paliwa. Ale nie jestem pewny na 100%. Może ktoś inny podpowie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2016, 16:20

Czerwone kontrolki się świecą przez cały czas. Sprawdziłam też napięcie akumulatora - 11,6 V (ale nie jestem pewna czy dobrze to mierzę) - więc może to jednak to?
Roszpunka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Toyota Corolla Verso
Silnik: 2 l.
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sty 2016, 18:46

Nie wolno dopuszczać do braku paliwa,to pompom sekcyjnym nie szkodzi,ale bardziej nowoczesnym tak,po prostu nie wolno jeździć na żydzie nawet,brak paliwa lub niedrożny filtr bardzo często doprowadza do uszkodzeń pomp wtryskowych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Sty 2016, 08:26

OK. A co zrobić jak już się jeździło i pojawił się problem? Bo tego dotyczyło moje pytanie.. (proszę czytać ze zrozumieniem:))
Roszpunka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Toyota Corolla Verso
Silnik: 2 l.
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Sty 2016, 08:36

No cóż,pierwsze to podładuj akumulator,potem napełnij filtr paliwa paliwem ,bo nim naciągnie go do filtra na full akumulator może zdechnąć,no i powodzenia,powinien odpalić,nie sądzę by nie było systemu samoodpowietrzającego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Stylowy kabriolet
    Nazwa kabriolet pochodzi z języka francuskiego i podobnie jak w przypadku coupé, pierwotnie odnosiła się do wozów ciągniętych przez konie. Kabrioletem nazywano jednoosiowy lekki powóz z opuszczanym dachem. ...

19 Sty 2016, 21:19

Wlej porządnej zimowej ropy z dodatkiem jakiegoś depresatora rozbijajacego kryształy parafiny, napompuj przyciskiem koło foltra paliwa tak jak jeden z kolegów ci radził i próbuj odpalić. Jeżeli tą ręczną pompką przeciągniesz już paliwo z baku do filtra, to musi załapać zwłaszcza że nie ma az takich trzaskających mrozów. Daj znać.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Sty 2016, 22:01

Oczywiście dam znać. :) Zacznę od akumulatora.
Roszpunka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Toyota Corolla Verso
Silnik: 2 l.
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Sty 2016, 05:29

Udało się odpalić! Dziękuję, Panowie, za dobre rady. To był tylko rozładowany akumulator...

Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie zrobiła sobie kolejnego problemu... Jak z kolegą zakładaliśmy wyjęty wcześniej akumulator, to odpadł i wpadł gdzieś tam do środka taki pręcik, na którym dokręca się akumulator od góry śrubą. Nie da się go wyjąć. Czy mogę jeździć bez tego przytwierdzenia akumulatora od góry (klemy są mocno dokręcone, powinny trzymać) czy też muszę jak najszybciej coś z tym zrobić? Na stację i z powrotem dojechałam, ale boję się tego.
Roszpunka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 08 2010
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Toyota Corolla Verso
Silnik: 2 l.
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Sty 2016, 09:29

Miła koleżanko Ropuszko :naughty: .....
Wszystko zależy jak dużo miejsca ma wokół siebie akumulator - jeżeli ciasno siedzi między innymi elementami komory silnika, to można jeździć, tatomiast jeśli jest luźny i może się przemieszczać na zakręcie to powinno się go przykręcić. To samo z tym prętem mocującym - wszystko zalezy gdzie poleciał. A gdzieś w warsztacie z kanałem i dobrym światłem by tego nie odnaleźli ? Może pręcik spadł i leży na dolnej osłonie silnika ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot