Zasada działania Squelch w CB radiach

18 Sty 2009, 15:13

Czy moze mi ktos wyjasnic na jakiej zasadzie działa ta regulacja Squelch w radiach.Bo z serwisu mi powiedzieli ze najlepiej miec radyjko na pograniczu szumow -to znaczy to pokretlo tak miec ustawione.Jak na trasie jade to inaczej,jak w miescie to inaczej znowu slychac te szumy,jakby samo sie egulowalo.Od czego to zalezy?
I wartosc zerowa tego Squelch jest wlasnie tam gdzie sa szumy do konca po przekreceniu czy znowu po drugiej srony czyli tam gdzie nic nie slychac-cisza w eterze?
Bo przeczytalem ze jak chcemy uslyszec odpowiedz to najlepiej miec ustawione wlasnie na tej pozycji zerowej Squelch zeby slyszec tych co sa dalej oddaleni od nas.To prawda wszystko?
Prosze o odpowiedz jakiegos uzytkownika jesli znajdzie czas ;)

No i szerokosci oraz przyczepnosci mobilkom wszystkim zycze ;)
misza198818
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Wielkopolska

18 Sty 2009, 19:10

Squelch czyli blokada szumów jest po to zebys nie słyszał ciagle denerwujacego szumienia radyjka.
Radyjko szumi w miescie bardziej bo w miescie jest duzo zakłucen w trasie jest owiele mniej.

Jeżeli dasz na max w prawo to odcinasz wszystkie szumi ale i rozmowy tez jezeli dasz na max w lewo to słyszysz wszystko co sie dzieje w eterze jest jeden wielki jazgot najlepiej jak przejdziesz na inny kanał niz 19 skrecisz na max w lewo i bedziesz słuszał tylko szumu pozniej krecisz pomału w prawo az ustana szumy i wtedy masz na granicy szumów.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Sty 2009, 20:37

Czyli granica zerowa SQuelch to tam gdzie sa te najwieszke szumy tak?
misza198818
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Wielkopolska

19 Sty 2009, 20:54

Tak
Tylko że wtedy słyszysz wszystko do okoła jeden nadajacy nakłada sie na drugiego i nic nie idzie zrozumiec chyba ze jedziesz noca to wtedy jest ok bo słyszysz nadajacych z dosc daleka.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

20 Sty 2009, 14:58

To ostatnie pytanie w tym temacie i juz wszystko bede wiedzial;)
Przekrecajac w prawo-w strone wiekszych szumow slysze tych co sa blizej mnie a przekrecajac w lewo czyli tam gdzie sa male szumy slysze tych co sa daleko? Na tej zasadzie to funkcjonuje?
misza198818
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Wielkopolska

20 Sty 2009, 20:39

Jeżeli krecisz w prawo to odcinasz szumy(redukujesz zakłucenia)
Jeżeli krecisz w lewo to zwiekszasz szumy(zwiekszasz zakłucenia)
I to nie jest za bardzo tak że jak przekrcisz w prawo to bedziesz słyszał tylko tych co sa blisko a jak w lewo to wszystkich i tych co blisko i tych co daleko.
Squelch służy tylko do zredukowania szumów. To co na pisałeś że jak przekrecisz w jedna strone to słyszysz tych co sa blizej a jak w druga to tych co sa daleko do tego służy pokretło RF Gain którym płynnie możesz zmniejszac czułośc odbiornika ale nie wszystkie radyjka posiadaja ta funkcje.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001