Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

30 Wrz 2017, 16:06

nietoper napisał(a):Ogólnie rzecz biorąc takie płukanie silnika też należy umiejętnie wykonać, bo samo wlanie i przepłukanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc, czasem przy dużych przebiegach silników może nagromadzić się po płukaniu tyle szlamu że bez pomocy mechanika się nie obędzie - bo trzeba oczyścić jakoś ten szlam fizycznie, czyli np. rozkręcić miskę olejową, oczyścić tzw. Smoka...

Spotkałeś się z czymś takim osobiście, czy tylko powtarzasz miejskie legendy :?:
I na czym mają polegać te specjalne umiejętności :?: :?: :?:
Lejesz preparat do rozgrzanego silnika, czekasz określony czas i spuszczasz olej-jedynie mechanicy trochę krzywo patrzą, bo taki olej długo zlatuje i auto zajmuje im miejsce na podnośniku.
Ja osobiście(ani nikt znajomy) nie miałem żadnych negatywnych skutków, same plusy. Używałem oczywiście markowej płukanki-Valvoline.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Paź 2017, 15:43

czyli formalnie rzecz biorąc, nawet laik sobie poradzi z taką płukanką?
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

01 Paź 2017, 16:37

dingo82 napisał(a):czyli formalnie rzecz biorąc, nawet laik sobie poradzi z taką płukanką?

No pewnie, to żadna filozofia. Przeczytaj instrukcję i do dzieła. Tylko kup markową płukankę, a nie jakiś "wynalazek".
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2017, 10:04

Jasne, dzięki za wskazówki.
Będę składał zamówienie ze strony internetowej - gadałem z pomocą techniczną na stronie, i powiem szczerze że gostek fachowo mi powiedział co i jak, więc myślę że powinienem to ogarnąć ( dostałem na specjalne życzenie instrukcje krok po kroku...) :ok:
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

13 Paź 2017, 14:05

W 100% zgodzę się co do zasadności stosowania płukanek i spokojnie poradzisz sobie z tym tematem jeśli będziesz postępował zgodnie z instrukcją nie ma w tym nic skomplikowanego. Daj znać czy się udało i jaka płukankę ostatecznie zastosowałeś.
SpaCar
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2017, 16:29

Ostatecznie wybrałem tą płukankę Forte, faktycznie temat do ogarnięcia :D
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...

15 Gru 2017, 22:30

Stosowanie preparatów czyszcząco=płuczących układ smarowania silnika jest ze wszech miar wskazany - uzasadnienie:
Wszelkie zakątki, zagięcia w kanałach, odwirowanie w wale korbowym, więcej oleju wypływa niż dopływa do hydraulicznych regulatorów zaworowych, napinanie łańcucha rozrządu szwankuje, przestawiacze wałków rozrządu... i jeszcze kilka. ARTERIOSKLEROZA blokująca strumień oleju przyśpiesza doprowadzenie silnika do upadku.
Osobiście stosuję Vita Flush "XADO" - wybór pragmatyczny z pełną wiedzą w temacie. Unikam "płukaczy" a'la rozpuszczalniki z jakim nie da się pojeździć ileś-tam kilometrów w celu wymycia strumieniem oleju wszelkich kanałów i kanalików...
Będzie ktoś miał pytania - znajdzie mnie.
Ostatnio edytowany przez oldstaszek, 17 Gru 2017, 15:50, edytowano w sumie 1 raz
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

15 Gru 2017, 22:54

oldstaszek napisał(a):Stosowanie preparatów czyszcząco=płuczących układ smarowania silnika jest ze wszech maiar wskazany
A powiedz mi czy jest to zabieg konieczny . Od czego to zależy ? Wiele motorów trafia do mnie pod opiekę i przy wymianie oleju na ten co był nie ma problemów. Trafiła się jednak perełka :mrgreen: Dzis taka oliwa następnym razem inna , potem inna no name i zrobił się syf w układzie :mrgreen: Zassało filtr oleju , znikneło ciśnienie oleju.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Gru 2017, 15:48

bonifacy napisał(a):A powiedz mi czy jest to zabieg konieczny . Od czego to zależy ?

Odpowiedź na wymienione pytania jest powyzej -proszę czytać a potem zadawać pytania.
Prosze też PAMIĘTAĆ iż olej ma drugie i niemniej istotne zadanie - CHŁODZENIE. Jeżeli układ smarowania, miska olejowa, ścianki bloku oraz głowicy śa założone odkładami z oleju to zadanie owe jest wykonywane połowicznie. Odkłady/ depozyty stanowią całkiem niezłą warstwę izolującą.
Ad stosowane oleje - jeżeli dolejemy w silnik olej tej samej grupy wg Norm chociażby USA to producent takowego jest nieistotny.
Znacznie gorzej jest gdy "znaffcy" zalecają zmianę oleju na gorszy gdy silnik zżera olej. "zmień syntetyk na minerał - jest bardziej gęsty"...kretyństwo.
Niechby ten "znawiec" sprawdził lepkość owych olejów w temperaturze pracy - mordka by się wydłużyła i to mocno...
Sorry za dość ostre słowa ale tyle głupot znajduję na różnych forach samochodzikowych że ręce z nogami opadają..
Hm...
Poproszę o wyjaśnienie "zassany filtr oleju" - nie spotykam konstrukcji układu smarowania silników, gdzie pompa oleju ciągnie olej z miski przez filtr oleju. Olej przez filtry jest przetłaczany. Dzisiejsze rozwiązania konstrukcyjne preferują JEDEN filtr oleju - przegrodowy z zaworem bocznikującym na wypadek jego zablokowania. Dawne konstrukcje miały dwa filtry, przy czym były to szczelinowe pełnego przepływu oraz boczniki jako dokładne. Rolę dokładnych wykonywały też tzw. bączki - wirówki.
Ale są to tematy historyczne i tu nie ma co o nich się rozpisywać.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

18 Gru 2017, 22:52

oldstaszek napisał(a):Poproszę o wyjaśnienie "zassany filtr oleju" - nie spotykam konstrukcji układu smarowania silników, gdzie pompa oleju ciągnie
No sorry , przepraszam :D Zassany powinienem napisać tak jakby zassany a w rzeczywistości był ściśnięty w środkowej części . To był wkład filtra. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach silnika spadło poniżej dopuszczalnego progu co skutkowało zapaleniem kontrolki .
oldstaszek napisał(a):Dzisiejsze rozwiązania konstrukcyjne preferują JEDEN filtr oleju - przegrodowy z zaworem bocznikującym na wypadek jego zablokowania
No zgadza się ale dlaczego wkład " zacisnęło " od brudu , zablokowania i spadło ciśnienie ? Czyżby nie zadziałał zawór bocznikujący ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna