Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

19 Wrz 2017, 19:22

Ostatnio natknąłem się na preparat do czyszczenia silników, koledzy co na ten temat uważacie jest sens lać do do silnika??
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

19 Wrz 2017, 19:45

Preparat czyści stare zabrudzenia olejowe np warto stosować przy starych silnikach
Wskazane jest stosowanie w przypadku gdy przykładowo kupujesz auto a nie wiesz jaki zalany był olej wtedy płuczemy silnik i lejemy olej odpowiedzi do swojego silnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2017, 19:53

są dwie szkoły, druga mówi że płukanka może ci w takim starym silniku podniesc z dna zalegajace syfy i pogorszyc jego stan i by ich uzywac tylko jezeli byly regularnie wczesniej stosowane :!:
neo1977
 

19 Wrz 2017, 20:02

neo1977 napisał(a):są dwie szkoły, druga mówi że płukanka może ci w takim starym silniku podniesc z dna zalegajace syfy i pogorszyc jego stan i by ich uzywac tylko jezeli byly regularnie wczesniej stosowane

Miska olejowa to nie spokojny staw(raczej strumyk górski :lol: ), tam przepływ jest cały czas, więc nie ma mowy o podnoszeniu jakiegoś szlamu, a nawet jak coś podniesie, to i tak spłynie spustem. Stosowałem w starej almerce co wymianę i nic nie wypłukało.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2017, 22:23

neo1977 napisał(a):druga mówi że płukanka może ci w takim starym silniku podniesc z dna zalegajace syfy
no przecież to głównie o to chodzi, z tym że nie z miski bo tam nie powinno być czegoś takiego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2017, 11:09

Jeżeli zastosujesz dobrą płukankę to jak najbardziej warto, sam to przerabiałem i sobie chwalę, może podaj jaki środek oraz jakiej firmy środki dokładnie masz na myśli.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...
    BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...

20 Wrz 2017, 11:24

Laserwash napisał(a):Jeżeli zastosujesz dobrą płukankę to jak najbardziej warto
Ja również to przerabiałem i zasada jest taka żeby stosować produkty sprawdzonych firm. Ja np. używam płukanek Liqui Moly engine flush. Trzeba przestrzegać zaleceń i stosować według instrukcji. Jak dotąd po płukance uzyskiwałem lepsze efekty.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Wrz 2017, 11:45

Jak płukankę to tylko dobrej firmy, jak jak Kacper pisze Liqui Moly lub Valvoline
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

20 Wrz 2017, 11:49

Kacper napisał(a): Jak dotąd po płukance uzyskiwałem lepsze efekty.

Mogłbyś opisać jakie to są efekty? Temat ostatnio popularny ale odpusciłem nie czujac wyraźniej potrzeby
neo1977
 

20 Wrz 2017, 17:50

neo1977 napisał(a):Mogłbyś opisać jakie to są efekty? Temat ostatnio popularny ale odpusciłem nie czujac wyraźniej potrzeby
Podam ci przykład. Toyota Corolla Verso z silnikiem 1.8 VVTi 1ZZ-FE wciągała około 350-400ml oleju na 1000km. Olej 10W40 bo takim była zalana przez wcześniejszego właściciela. Przebieg 220tyś. raczej realny bo był potwierdzony większością dokumentów z którymi zakupione było auto. Silnik pracował ładnie świece nie wyglądały źle nie było z nim innych problemów poza tym popijaniem oleju. Płukankę zastosowałem na około 12 min. przy rozgrzanym wcześniej silniku do około 80 stopni. Następnie olej Motula 5W30. Z obserwacji wynika że w tej chwili po 1000km na bagnecie mało co widać różnicę przy takiej samej eksploatacji jak wcześniej. Po 2tyś. km zostało dolane 300ml i poziom na bagnecie był dokładnie taki jak zaraz po wymianie. Wychodzi na to że wciąganie oleju spadło w tym przypadku o około połowę.

Inny przypadek tego silnika branie oleju prawie 600-700ml na 1000km. Silnik chodził równo i też praktycznie innych problemów nie było ale właściciel miał trochę dość kontrolowania poziomu i powiedział że chyba musi go zmienić więc zaproponowałem mu żeby zrobić płukankę a wcześniej użyć środka na zapieczone pierścienie Xado Antykoks. W sumie do stracenia nic nie miał bo już szukał silnika na wymianę. Środek na zapieczone pierścienie zastosowaliśmy trzy razy w odstępach tygodniowych i na koniec wymieniliśmy olej na pełny syntetyk na taki sam na jakim jeździł wcześniej. Było Castrol 5W30. Okazało się że samochód do tej pory zrobił ponad 20tyś. km oczywiście olej trzeba kontrolować i dolewać ale w tej chwili kontrola co 3tyś. km wystarczy i dolewka 400ml.
Tak więc wszystko zależy od kondycji silnika. Najgorsze są rzadkie wymiany oleju tak jak obecnie samochody nowe mają np. longlife co 30tyś. km przez takie wymiany po pewnym czasie mogą powstać problemy właśnie z zapieczonymi pierścieniami i nie tylko. Dopóki samochód na gwarancji to to przeżyje :) a problemy zaczną się u kolejnego właściciela jak nie zadba o częstsze przeglądy i wymiany oleju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Wrz 2017, 18:32

neo1977 napisał(a):są dwie szkoł

A ty do której należysz?
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

25 Wrz 2017, 17:53

albo ktoś kto stosował niech się też wypowie
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

26 Wrz 2017, 18:13

Jak masz zajechany i wyeksploatowany motor to nie spodziewaj się cudów... :o
nietoper
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 12 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Bmw e30
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

28 Wrz 2017, 21:56

nie oczekuje cudów, tylko liczę na polepszenie kultury pracy silnika :mrgreen:
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

30 Wrz 2017, 09:58

dingo82 napisał(a):nie oczekuje cudów, tylko liczę na polepszenie kultury pracy silnika :mrgreen:

Ogólnie rzecz biorąc takie płukanie silnika też należy umiejętnie wykonać, bo samo wlanie i przepłukanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc, czasem przy dużych przebiegach silników może nagromadzić się po płukaniu tyle szlamu że bez pomocy mechanika się nie obędzie - bo trzeba oczyścić jakoś ten szlam fizycznie, czyli np. rozkręcić miskę olejową, oczyścić tzw. Smoka...
nietoper
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 11 12 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Bmw e30
Silnik: 2.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990