Zaświeca się kontrolka braku ładowania ...ale

16 Mar 2012, 21:41

Znów mnie dopadło to co czego nie mogę zrozumieć . Mam naprawić usterkę w poldolocie . Problem dotyczy tego że przy około 2500 obr/min i wzwyż. zaświeca się kontrolka braku ładowania i rzeczywiście go brak . Auto wtedy nie jedzie , przerywa , szarpie. Jak się zmniejszy obroty poprzez ujęcie pedału gazu to jest ok. Wymontowałem alternator. Sprawdziłem szczotki,diody,podmieniłem regulator i dalej d...a. Przychodzi coś wam na myśl ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2012, 02:22

miałem kiedyś taki problem w UAZie, prawdopodobnie to nie to samo ale możesz sprawdzić, u mnie padał prąd wzbudzania, przy przekroczeniu coś koło 3000rpm odłączało ładowanie, dokładnie co było spaprane nie pamiętam bo to ładne parenaście lat temu było :oops:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2012, 12:54

Zawsze zaczynaj od sprawdzenia mocowania przewodu masowego biegnącego do akumulatora,masa musi być porządna,poza tym,czy pierścienie ślizgowe nie mają lekkiego owalu(bicie),szczotki mogą się zawieszać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2012, 13:21

Podmieniłem inny alternator i jest dobrze , więc masy i inne te pierdoły odpadają . Rozebrałem jeszcze raz ten naprawiany , obejrzałem wszystko , pomierzyłem co się da , wszystko jest ok. Złożyłem , zamontowałem i ta franca dalej po przekroczeniu tych 2500 obrotów silnika przestaje ładować .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2012, 14:06

podmieniłem regulator i dalej d...a

na nowy ? tu bym szukał
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2012, 15:32

Ewentualnie zainteresuj się tym prądem wzbudzenia jak sugeruje pocieszny - to może być przyczyną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2012, 18:23

Staram się zrozumieć mechanizm powstawania usterki . Myślę tak:

1- regulatory mam dwa , ten stary i nówka . Obydwa w innym alternatorze pracują poprawnie.
2- Zespół diod prostowniczych sprawdzany omomierzem i żarówką pod napięciem . OK.
3- Uzwojenie i wirnik sprawdzone pod kątem zwarć i ciągłości . OK.
4- Najbardziej mnie zastanawia to że, czy alternator jest obciążony ( światła , dmuchawa , stopy , ogrzewanie itp) czy wszystko wyłączone to zawsze do pewnej prędkości obrotowej ładuje , powyżej NIE. Tak jakby był zaprogramowany :(
5- Teraz tak - uszkodzenie elektryczne czy mechaniczne zależne od obrotów ?
6- Co pominąłem w sprawdzaniu ?
7- Wiruje tylko wirnik wraz z pierścieniami . Tutaj szukać ? Gdzie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2012, 18:58

Ja z innej beczki, ale może to być dobry trop.Silniczek nawiewu w moim Meśku działał tylko dobrze przy ostatnim biegu,wcześniejsze działały ledwo,ledwo,czasami na jakimś wyboju zaczął poprawnie działać bieg,który działał wcześniej słabiutko.Wymontowałem całe ustrojstwo,niby wszystko dobrze,szczotki starte do połowy,dołożyłem po jednej sprężynie(wcisnąłem je w te oryginalne),zamontowałem z powrotem i silniczek hula na wszystkich biegach poprawnie.Tutaj może być też problem ze słabym dociskiem sprężynek(którejś ) na szczotkach,wiadomo,im bardziej starta szczotka,tym słabszy docisk sprężynki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2012, 19:02

Aha,jeszcze, jeśli by to nie było to,to należałoby sprawdzić uzwojenie stojana(pod obciążeniem).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Mar 2012, 09:00

bonifacy napisał(a):Staram się zrozumieć mechanizm powstawania usterki

Sprawdzić musisz każdą diodę osobno małą i dużą.
Sprawdziłeś czy nie ma zwarcia między zwojowego w stojanie?
Jak masz drugi taki sam alternator wymieniaj po kolei każdy element i wyjdzie szydło z worka.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Mar 2012, 19:41

kant95 napisał(a):Jak masz drugi taki sam alternator wymieniaj po kolei każdy element i wyjdzie szydło z worka.


Chyba nie tędy droga :D Wprawdzie miałem drugi alternator , ale już w sobotę odjechał i nie ma na czym poeksperymentować. Wprawdzie mogłem kazać zakupić inny alternator i byłoby po sprawie , jednak się uparłem że naprawie i chyba naprawiłem :D . Jutro się okaże. Do naprawy użyłem sznurka i żywicy ................
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna