Zatarty silnik? Seat Cordoba

06 Lut 2012, 14:47

Witajcie,

Niedawno pisałem w sprawie rozrusznika w cordobie. Udało się ustalić przyczynę.
1. Elektromagnes był już do niczego
2. styk na masie był przyśniedziały i nie łapał.

Okazuje się jednak, że w tym samochodzie drzemie kilka innych problemów :/

Otóż przy odpalaniu rozrusznik kręci, ale robi to tak jakby akumulator był rozładowany. Wkładam inne akumulatory, ładuję swój (dodam, że jest całkowicie nowy) i ciągle jak chwilkę postoi (może 10-15 minut) to ma problemy z obróceniem. Nie mówię już po nocy. Wtedy prawie w ogóle nie chce obracać. A akumulator przynoszę z domu. Kupiłem dopiero ten samochód, więc nie mam pojęcia czy tak się wcześniej działo. Mechanik, który naprawiał mi rozrusznik zobaczył, że nagar na korku wlewu oleju jest zamarznięty i stwierdził, że mam już tak zużyty olej, że to powoduje problem (jestem właśnie umówiony na dzisiaj na wymianę).

Pytanie teraz dlaczego nie ma siły kręcić? Jestem niemal w 100% przekonany, że to nie bateria, bo wkładałem 3 różne, z tego dwie były całkiem nowe, rozrusznik tez nie, bo po wymontowaniu kręci się normalnie i dopiero co go naprawiałem. Czyżby się zacierał silnik i nie ma siły obrócić? Wiem, że zadaję głupie pytanie, ale już sam nie wiem czego mam się łapać :/

Będę wdzięczny za podpowiedzi
pozdrawiam
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

06 Lut 2012, 14:55

Dodam jeszcze, że myślałem, że dzieje się tak na zimnym silniku. Ale jak się rozgrzeje, to dzieje się tak samo. Czasem jest tak, że rozrusznik obróci silnikiem raz, potem zatrzymuje na ułamek sekundy i dalej startuje normalnie.
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

06 Lut 2012, 19:02

Byłem w serwisie rozruszników i alternatorów.

Sprawdzono akumulator. Wszystko z nim w porządku, ładowanie też ok, nie ma żadnego przebicia.

Zdaje się, że ten rozrusznik podobno jest jakiś wadliwy i coś tam się zaciera. Jak tylko ma za słaby prąd to ciężko mu kręcić. Trzeba wymienić na nowy. Koszt ok 380zł :/ Podobno to częsta wada tego rozrusznika i wyprodukowano specjalny rozrusznik naprawczy.
Najgorsze jest to, że dzisiaj odebrałem od innego elektromechanika i on powiedział, że wymienił elektromagnes, a to że słabo kręci to wina słabej baterii. Wziął 200 zł, a i tak muszę wymienić rozrusznik na całkiem nowy :/
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

07 Lut 2012, 08:27

Czy wie ktoś może co oprócz rozrusznika może jeszcze blokować start silnika?
Bardzo proszę o podpowiedzi.
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM

07 Lut 2012, 08:56

Sprawdź /oczyść/połączenia.Możesz dodać dodatkową masę między silnikiem a akumulatorem/grubszym przewodem/.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Lut 2012, 09:16

co oprócz rozrusznika może jeszcze blokować start silnika


jak zrzucisz pasek wieloklinowy - to poruszaj kólkami które napędza :?:
moze znajdziesz przyczynę
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    NISSAN NV200 LONDON TAXI
    Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...

07 Lut 2012, 10:39

Jeśli chcesz zdiagnozować moc akumulatora(na przyszłość),bierzesz kawałek kabla,jeden koniec przykładasz do minusa a drugim pocierasz szybciutko po klemie plusowej,jeśli rzuci snopami iskier to aku ok,tylko musi oczywiście tak błysnąć ,byś się przestraszył,wystarczy tylko raz to zrobić.Jeśli chodzi o rozrusznik,musisz go zdemontować,chwycić imadłem uziemionym i podać mu kabelkiem plusowy prądzik tam gdzie trzeba,jeśli usłyszysz gwizd ,to rozrusznik jest dobry,jeśli będzie niemrawo kręcił,to jest do d....Pamiętaj,że wystarczy tylko luz na tulejkach i nawet gdybyś podłączył go do aku z energią atomową to prędzej się spali niż go obróci,takie tam wtedy niekorzystne siły działają(opory).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lut 2012, 11:04

No i okazało się, że rozrusznik mimo prób reanimacji był do niczego. Automat powodował, że zamiast startu było klikanie, a jak już ruszył, to jakiś luz na tulejce i zatarta tulejka powodowały, ze nie miał siły obrócić silnikiem. Koszt: 430 zł nowy rozrusznik z wymianą :/ Ale przynajmniej nie boję się co rano czy silnik zapali...
uszwar
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Seat Cordoba Vario, 1.4 60KM