Zatykające się turbo?

12 Mar 2018, 12:24

Witam. Mam pewien problem, mianowicie gdy zakupiłem golfa 4 1.9 TDI 90 km to turbo praktycznie nie działało, prędkość maksymalna to była 130 a o zwinności nawet nie było mowy. Postanowiłem wymienić w nim rozrząd, pompę wody, pompę vacuum I samochód odżył. Zbiera się ładnie, vmax też podrósł, nie dymi, nie kopci, ale występuje dziwny problem mianowicie uczucie tak jakby turbo się przytykalo i w ogóle nie ma mocy (czyli tak samo jak było przed wymiana pompy vacuum), pomaga wyłączenie silnika i włączenie, potem problem też może się pojawic. Nie ma oznakow wycieku oleju, płynów. Odkąd go kupiłem lałem do niego ON Verva ze stacji Orlen. Ostatnio zacząłem lać ekodiesla z Orlenu.
Tak offtopicowo, dzisiaj jechalem do szkoły i zatrzymałem się przed rondem, jak ruszyłem z jedynki to samochód zaczął kopcić białym dymem, nie miał mocy (max 1,2-1,3 tys obr) i po pewnym czasie puściło (jakoś 10 sekund) i przestał wydobywać się biały dym. Co to mogło być? Się przytkało coś czy jak? Samochód chodzi normalnie, zbiera się jak powinien się zbierać, wszystko jest sprawne.
stikeet
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: golf 4

17 Mar 2018, 08:20

jaki jest kąt wtrysku? podłączałeś pod VAGA? zrób logi.

Mi to "wygląda" na problem z pompą wtryskową...

Nie ma czegoś takiego jak zatykające się turbo, może zawór turbiny N75, może WG i dlatego nie puszcza powietrza z turbo.

LOGI zrób!
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Mercedes klasy A
    Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...