Zawieszenie samochodowe

10 Wrz 2011, 23:01

Witam
Chciałem pogłębić swoją wiedzę z motoryzacji gdyż jestem początkujący i dlatego chciałem zapytać odnośnie zawieszeń w samochodach.

Jeśli mógłbym prosić o rozjaśnienie troszkę tych pojęć czym się charakteryzuje jakie są różnice w jeździe czy konstrukcji pomiędzy miękkim a twardym zawieszeniem, gdyż przeglądając internet ciężko znaleźć dobrze wytłumaczone co to jest miekkie a co twarde zawieszenie, (różnie na różnych stronach piszą czasem to samo o miękkim co na innej stronie o twardym dlatego ja już się pogubiłem) jeśli mogę liczyć na rozjaśnienie tych pojęć?

Z góry dziękuje
Pozdrawiam
nathiel
Początkujący

11 Wrz 2011, 09:23

Najkrócej rzecz ujmując jak jesziesz na twardym zawieszeniu po dziurach to Cię trzęsie a
jak na miękkim zawieszeniu to Cię buja.

Twarde czy miękkie zawieszenie to głównie okreslenie związane z odczuciami pasażerów i kierowcy. Twarde w zawieszeniu mogą być sprężyny, amortyzatory, drążki stabilizatorów, a nawet elementy gumowe/poliuretanowe czy w rajdówkach po prostu metalowe.

Ogólnie pytać o to co jest lepsze to mniej więcej tak jak zapytać co jest lepsze białe czy czerwone wino. Wszystko zalezy od rodzaju i przeznaczenia auta, stylu jazdy kierowcy prędkości i warunków drogowych. Ja osobiście preferowałbym gdybym miał możliwość wyboru zawieszenie o stosunkowo dużym skoku, ale bardzo twardym tłumieniu amortyzatorów i niewielkich przechyłach
w zakrętach - stabilizatory, to oczywiście odbija się na komforcie jazdy.
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Wrz 2011, 10:02

Czyli wymieniając odpowiednie części w zawieszeniu mogę zmienić z miekkiego na twarde i odwrotnie?
nathiel
Początkujący

19 Wrz 2011, 08:41

vw passat b5 ma wg Was twarde czy miekkie zawieszenie?