Zbudujmy idealną terenówkę

04 Wrz 2010, 16:57

Żeby trochę ożywić atmosferę proponuję wirtualną budowę terenówki która wszystko przejedzie. Nie liczymy się z kosztami, montujemy wszystko co najleprze(mosty, windy,opony,amorki) wywalamy wszystko co zbędne. Z założenia będzie to coś w stylu przeprawówki. Co panowie na to?
Na początek rama.
Powstało już trochę udanych zmot na ramie patrola, a może robimy ramę przestrzenną?
Ostatnio edytowany przez BRODATY, 12 Wrz 2010, 19:12, edytowano w sumie 1 raz
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2010, 17:15

przestrzenna będzie lżejsza i od razu będzie miała klatkę :mrgreen:
aczkolwiek najprościej zbidować coś na juz istniejącym podzespole... czyli części istniejącej już ramy (omijamy problem skrzywienia konstrukcji w fazie produkcji) ;)

teraz pytanie auto lekkie czy pancerne :?:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Wrz 2010, 17:33

Ma przejechać przez każdą przeszkodę terenową więc raczej coś light. Chyba że damy równie pancerne windy.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2010, 17:36

JA bym szedł w stylu ZuzannY , małe ,lekkie .zwinne :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Wrz 2010, 17:45

Tylko żeby pilot się zmieścił :mrgreen:
Jeśli robimy ramę przestrzenną to trzeba iść w tym kierunku i odchudzać konstrukcję. A jeśli robimy klatkę na ramie patrola to mamy solidną podstawę by nawrzucać trochę szpeju i nie martwić się każdym kilogramem. Ja jestem za rozbudową parchatego (czuję sentyment do tych potworów :wink: )
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2010, 19:41

można srobioć klatke na ramie z samiego ale odrobinę większą ;) jeżdżą takie zmoty u mnie
rama sami, mosty VLAP, silnik V6 (toyota) skrzynka i reduktor też, do tego mechanik Star 66 kubełki i system gaśniczy :mrgreen: waga w granicach 1300 zapierdala jak głupie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Niebezpieczne jesienne weekendy
    Wciąż zbyt wielu polskich kierowców ignoruje ryzyko związane z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu, takie jak większa brawura, gorsza umiejętność oceny sytuacji na drodze czy spowolnienie reakcji za kierownicą. ...

04 Wrz 2010, 21:26

No i pozamiatane :wink: A myślałem, że dłużej to potrwa :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Wrz 2010, 07:51

Czyli dość powszechnie stosowane. Ostatnio na Dresno-Wrocław znajomy znajomego startował zmotą typu, konstrukcja przestrzenna, Mechanik Star, reduktor Robur, silnik i skrzynia BMW 4.4 V8 z wywaloną elektroniką i Laplander bodajże 303 pos spodem. Auto ważyło niecale 1200kg :grin: tylko że rurki na budowę klatko-ramy ściągane z USiA (ale nie pamiętam dokładnie nazwy) ponoć bardzo wytrzymałe i lekkie napewno bo miałęm kawałek w ręce :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2010, 10:56

Jogi4x4 napisał(a):Czyli dość powszechnie stosowane. Ostatnio na Dresno-Wrocław znajomy znajomego startował zmotą typu, konstrukcja przestrzenna, Mechanik Star, reduktor Robur, silnik i skrzynia BMW 4.4 V8 z wywaloną elektroniką i Laplander bodajże 303 pos spodem. Auto ważyło niecale 1200kg :grin: tylko że rurki na budowę klatko-ramy ściągane z USiA (ale nie pamiętam dokładnie nazwy) ponoć bardzo wytrzymałe i lekkie napewno bo miałęm kawałek w ręce :mrgreen:

a które to auto?
[email widoczny po zalogowaniu] do wagi tych zmot dodaj min.100kg :wink: suza Ambrozji waży 1200-1300kg, a mosty są spidertraxa..
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Wrz 2010, 16:20

mówie to co na wadze widze :mrgreen: ważone w firmie sprzedającej węgiel więc raczej przegięcie było by w drugą stronę :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2010, 17:12

A jakie gumy na nasze warunki? MT-ki czy ET?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Wrz 2010, 17:25

do przeprawy w moich warunkach tylko simex, nic innego nie zdaje egzaminu na trawersach :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2010, 17:35

Słyszałem, że na nasze warunki jeśli simex to ten poszerzony (z trzema rzędami drobnych kostek w środku). A jak wygląda sprawa z nalewkami albo podróbkami (np fedima)? Warto się w to bawić?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Wrz 2010, 18:06

A simex daje rade w wodny warunkach :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Wrz 2010, 18:34

zależy jakie u kogo tereny :mrgreen:
w górkach wysoki ale wąski simex jest najlepszy (trzyma trawersy, szybko dogryza się do twardego, odpowiednia wysokośc do kolein po LKT :mrgreen: )
simex w mniemaniu rzeźba bierznika, bo juz czy jesteś w stanie wydać 1200 pln na opone czy 500 to juz inna sprawa,
w torfy lepsza będzie szeroka opona z agresywnym bieżnikiem (SS booger coś w ten deseń)
w piach szeroka z nieagresywnym, BFG AT albo stary MTek jakiś
wszystko zależy od apetytu terenowego i możliwości auta i portfela ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)