Zderzaki

30 Lip 2009, 12:49

czesc!
mam kilka pytan...
poniewaz dopiero od niedawna zaczalem sie interesowac tunningiem, to postanowilem ze najpierw zaczne od wygladu mojego (przyszlego, gdyz mam 16 lat :P) autka.
tak se pomyslalem ze przerobie sobie (kiedys) zderzaki... czy jakbym chcial wymienic zderzak to na 100% bedzie pasowa?? tzn. czy wszystkie zderzaki o takiej samej (podobnej) szerokosci beda do siebie pasowac?
a czy jakbym chcial polakierowac czesc samochodu to niezbedne jest usuniecie starego lakieru (w przypadku autka mojego taty Diamond Black) czy nowa warstwe mozna spokojnie klasc na stara warstwe?
z gory dziekuje :P
POZDR.
patroll
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Piaseczno

30 Lip 2009, 15:46

Z tymi zderzakami to nie bardzo rozumie jak nie będą pasować jeśli kupisz powiedzmy zderzak inny niż fabryczny do danego modelu to będzie pasował a jeśli z innego modelu to pewnie nie będzie pasował i wtedy trzeba przerobić zaczepy jeśli to koniecznie i dopasować żeby jakoś to wyglądało.Co do lakieru to jeśli jest fabryczny można zostawić tylko go zmatować i prysnąć nowy a jeśli nie to usunąć stary lakier (można użyć do tego specjalnych środków chemicznych lub wypiaskować) nałożyć warstwę podkładową zmatować i pomalować.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

30 Lip 2009, 17:02

a ile kosztuja takie srodki chemiczne?? bo podejzewam ze piaskowanie moze byc dosc kosztowne... i jak mozna zmatowac lakier bo czegos tutaj nie rozumiem
patroll
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Piaseczno

31 Lip 2009, 11:13

Z cenami się nie orientuje. Zmatować lakier można w bardzo łatwy sposób najlepiej mieć szlifierkę albo wiertarkę z końcówką do matowania lakieru i wtedy po prostu się go trochę matuje żeby farba lepiej trzymała się starego lakieru.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

31 Lip 2009, 22:33

aaa... czyli to nie jest zbyt kosztowne jesli sie wie co robi... :D a moze jakies jeszcze rady na poczatek?
patroll
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Piaseczno

31 Lip 2009, 23:46

radzę zajrzeć do jakiegoś lakiernika na chwilę i zobaczyć jak to wygląda na żywo, wtedy będziesz miał pojęcie o czym mówimy,
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - pojemność silnika do 999ccm - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Daewoo Matiz 0,8 - 51KM - Fiat Seicento 0,9 - 39KM - Peugeot 106 1,0 - ...

02 Sie 2009, 20:10

tez tak sie zastanawialem nad tym... poszukam... jego tez popytam, i o rady poprosze ma sie rozumiec :D:P

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 18:09 ]
i jeszcze jedno... :D jestem cholernym amatorem :D zeby tak nie bylo musze znac podstawowe informacje... np
co to jest ten moment obrotowy bo szukalem w necie ale jakos... no wlasnie :D

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 18:11 ]
a co to jest ten moment obrotowy... :D bo sprawdzalem w necie ale jakos... no wlasnie :D
patroll
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Piaseczno