Zepsuty alternator ?

28 Mar 2013, 16:30

Witam serdecznie, mam problem...

Około tygodnia temu, jadąc w mieście zapaliła mi się kontrolka od akumulatora i oleju, zatrzymałem auto i sprawdziłem stan oleju. Także nie rozumiałem palenia się kontrolki od akumulatora, a specem w dziedzinie technologii samochodów niestety nie jestem. Dojechałem do domu ale nie mogłem ponownie uruchomić samochodu bo padł mi akumulator. Zdzwoniłem się ze znajomym i znalazł przyczynę, pękł mi pasek klinowy. Kupiłem nowy, 950mm, szerokością odpowiedni. Znajomy mi go założył, aczkolwiek po chwili odpalonego silnika z alternatora zaczął lecieć dym i strasznie się nagrzewał... Co teraz ? Mam dzwonić po mechanika czy "nowość paska" oznacza się właśnie w taki sposób ?

Czekam na komentarze,
pozdrawiam.

Patryk
SpiJay
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 11 2010
Auto: Golf III
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

29 Mar 2013, 00:14

Na pewno nie powinno nic dymić tym bardziej, że pasek jest nowy. Świecący akumulator oznacza brak ładowania lub problemy z ładowaniem. Dym może oznaczać uszkodzenie wewnątrz alternatora (wirnik, łożysko itd). Musisz rozkręcić alternator i popatrzeć. Może czas wymienić szczotki?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

03 Kwi 2013, 18:20

Dokładnie. To co napisał kolega wyżej jest jak najbardziej prawdą. Pasek nie ma tutaj nic do tego. Jeśli świeci ci kontrolka akumulatora po odpaleniu silnika to oznacza to brak ładowania. Niestety masz problem z alternatorem...
rumcajs30
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 11 2010
Auto: opel astra
Silnik: 1.7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Kwi 2013, 21:36

a sprawdzałeś czy alternator się obraca bo być może zatarte są łożyska (albo zaczynają się zacierać) a jak ma sprzęgło na kole pasowym to w jedną strone się będzie wtedy koło kręciło a w drugą nie zatarte łożysko może by przyczyną zerwania paska
ibko
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 28 06 1987
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mercedes
Silnik: 2300
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1985
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne