01 Lut 2014, 15:09
Ja się na początek zdecydowałem na markę President - trochę poczytałem, a w sumie ten artykuł (cytuję poniżej) mnie przekonał, że to chyba będzie dobra decyzja. Nie jestem zawodowym kierowcą, ale jeżdżę sporo i do tej pory (niecałe pół roku) cb radio mnie nie zawiodło, a i jak na mój brak doświadczenia z takimi urządzneniami nie miałem raczej problemu, żeby się do niego przyzwyczaić i sprawnie obsługiwać.
"Jak dzielimy CB radia?
CB radia możemy podzielić na trzy kategorie. Pierwsza z nich zawiera urządzenia przenośne. Ze względu na swoją konstrukcję wykorzystywane są one głównie do pracy w terenie. Drugim rodzajem są urządzenia przewoźne (na nich się dziś skupimy). Jest to najpopularniejsza grupa, której produkty wykorzystywane są przede wszystkim w samochodach. Trzecim rodzajem są urządzenia stacjonarne, które znajdziemy m.in. na posterunkach służb mundurowych.
Jak wybrać CB radio?
Wiele osób przy wyborze CB radia kieruje się głównie ceną. Urządzenia te możemy nabyć w cenie od ok. 150 zł do ponad 1000 zł. Z reguły dzieje się tak, że im więcej pieniędzy przeznaczymy na sprzęt, tym będzie on lepszy i sprawniejszy. Nie powinien być to jednak jedyny wyznacznik naszego wyboru. Kierując się decyzją zakupową powinniśmy sprawdzić, czy dane CB radio posiada kilka istotnych elementów i określonych funkcji, dzięki którym będzie działało jak należy. Najważniejsze z nich to:
- regulacja czułości odbiornika zapobiegająca zbieraniu zakłóceń oraz eliminująca dalekie rozmowy, czyli RF Gain;
- dobrej klasy filtr przeciwzakłóceniowy ANL;
- automatyczna redukcja szumów w postaci ASQ.
Przydatne będą również ramka montażowa (umożliwia montaż w miejscu radia), głośnik zewnętrzny oraz rozdzielacz 12 v (możliwość podłączenia innych urządzeń takich jak nawigacja czy ładowarka).
Do wygodnej pracy z CB radiem przyczyni się komfortowe i poręczne pokrętło - jest to bardziej wygodna forma obsługi niż zmiana ustawień przyciskami.
Jaką antenę do CB radia wybrać?