Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwie

22 Lut 2018, 11:06

Mimo zbliżającej się wielkimi krokami meteorologicznej wiosny, zima w najbliższych dniach da się we znaki. Nad Polskę nadciąga potężny wyż znad Skandynawii, który przyniesie minusowe temperatury sięgające nawet do kilkunastu stopni poniżej zera. W tym czasie szczególną ostrożność powinni zachować właściciele aut z silnikiem diesla, którzy po mroźnej nocy mogą mieć poważny problem z uruchomieniem samochodu.

Powyższy scenariusz jest bardzo prawdopodobny i może dotyczyć każdego pojazdu z silnikiem diesla pozostawionego na kilka godzin na mrozie. Gdy temperatura spada nawet o kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym wytrącają się kryształki parafiny, które utrudniają swobodny przepływ paliwa przez filtr. Może to powodować nierównomierną pracę silnika, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zablokowania filtra paliwa i zatrzymania pracy silnika.
Zima nie odpuszcza - jeżdżąc dieslem pamiętaj o dobrym paliwieRok temu problem z odpaleniem auta podczas mrozów miała ponad połowa polskich kierowców. Tymczasem tylko 13% z nich dostrzega, że problem ten może być spowodowany niewłaściwym paliwem w baku. Dlatego w okresie zimowym należy zadbać o zatankowanie odpowiedniego, wysokiej jakości paliwa. Olej napędowy o wysokich parametrach nie tylko dba o sprawne funkcjonowanie silnika, ale także daje gwarancję odpalenia samochodu nawet przy skrajnie ujemnych temperaturach, a takie mogą wystąpić np. podczas zimowego wyjazdu na narty. Często wówczas nie mamy możliwości zaparkowania samochodu w garażu, a w górskich kurortach temperatury są wyjątkowo niskie. Diesel arktyczny, dostępny na stacjach Circle K, to najwyższej klasy olej napędowy typu premium, który umożliwia start silnika nawet w temperaturze -32 ºC. Dodatkowo, paliwo to charakteryzuje się gwarantowaną i obniżoną do -22 ºC temperaturą mętnienia, a zawartość dodatków uszlachetniających pozwala dojechać nawet do 3% dalej na tej samej ilości zatankowanego paliwa. Diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów, które mogą powodować powstawanie osadów w układzie wytryskowym i pogarszają parametry oleju napędowego.

Pamiętajmy, że diesel arktyczny spełnia swoje niskotemperaturowe wartości tylko wtedy, gdy nie jest zmieszany z innego typu paliwem. Paliwo zimowe/arktyczne tankujmy podczas mrozów zawsze do pełna, by zapobiec skraplaniu się wody na ściankach zbiornika.

źródło: artykuł sponsorowany
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3815
Zdjęcia: 13122
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

22 Lut 2018, 11:25

Chyba redakcja działy pomyliła. Takie teksty to chyba powinny być w dziale "reklama", albo przynajmniej "artykuł sponsorowany". :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2018, 11:50

yeti65 napisał(a):artykuł sponsorowany
To powinno być nie wiem dlaczego nie zapisało się. Już jest poprawione.

Swoją drogą szkoda, że użytkownicy tylko czytają i nie komentują tekstów które publikujemy może wtedy udało by nam się dodawać tematy które wzbudziły by jeszcze większe zainteresowanie i byłyby bardziej dla Was ciekawe. Pisząc pod takimi tematami powstają ciekawe dyskusje w których często pojawiają się nowe wątki i to one mogły by służyć jako pożywka dla Nas pod pisanie nowych tematów :)
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3815
Zdjęcia: 13122
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

22 Lut 2018, 12:37

Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas. W tej chwili na wieść o zbliżających się mrozach wszystkie markowe stacje zwiększają ilość dodatków przeciwdziałających zamarzaniu.
Co do tematów, to ja z chęcią poczytałbym, o silnikach roku.
Jak takie silniki sprawują się z perspektywy czasu, ile było naprawdę udanych konstrukcji, a ile z nich to gnioty.
Gwarantuję, że taki temat spowodowałby lawinę wpisów :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2018, 13:11

yeti65 napisał(a):Wg mnie, paliwo arktyczne warto tankować, jeżeli się mało jeździ i paliwo w zbiorniku zalega dłuższy czas.
To na pewno jest dobre rozwiązanie. Jeżeli jednak ktoś jeździ na tym tańszym paliwie do diesla to ono też ma dodatki może jest ich mniej ale i cena z reguły sporo niższa w tym przypadku warto przy każdym tankowaniu dodawać sobie specjalny dodatek do paliwa i na pewno wszystko będzie w porządku i nie będziemy musieli się martwić mrozami.
Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.
Oczywiście w zimie zasada jest taka jak już było wspomniane wyżej że zawsze powinniśmy tankować do pełna.
yeti65 napisał(a):z chęcią poczytałbym, o silnikach roku
Ja również :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Lut 2018, 15:44

Kacper napisał(a):Ja przynajmniej tak robiłem jak miałem diesla i okrągły rok przy każdym tankowaniu leciał dodatek który wcześniej kupiłem w większej ilości i problemów nie było.

Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...

22 Lut 2018, 18:25

yeti65 napisał(a):Lanie przez okrągły rok depresatorów mija się z celem. Zwiększa koszty, nie dając nic w zamian
Tu nie chodzi tylko o depresatory bo one wiadomo że najlepiej sprawdzają się jak są mrozy i zimno.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999