Zimne luty licznika do poprawy

22 Kwi 2023, 13:17

Muszę porobić zimne luty w liczniku ale jest zabezpieczony jakąś czerwona substancją.
Usuwać to? Jeżeli tak to czym
Czym później zabezpieczyć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Kwi 2023, 13:19

Prawdopodobnie jest to lakier elektroizolacyjny ( PVB ). Chyba, że ktoś już wcześniej to robił i nałożył np. lakier do paznokci - elektronicy często w taki sposób "zaznaczają" swoją robotę. Najlepiej by było rozpuścić starą cyne, odessać i na nowo polutować. Do odtłuszczenia i "umycia" płytki przed lutowaniem możesz wykorzystać jakiś topnik. No i przy lutowaniu myslę, że dobra by była pasta lutownicza.
Do ponownego zabezpieczenia możesz wykorzystać któryś z lakierów. Ja stosowałem np. UniPlast t7.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Kwi 2023, 15:50

Kurde to będzie trochę roboty przy tym. No nic będę działał jak się wykuruję bo wyjścia nie ma, licznik nie za bardzo chce działać prawidłowo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2023, 14:32

Jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu i całej reszty, a masz np. lutownicę, a licznik i tak nie działa, to spróbuj przelutować styki np. gniazd. Wcześniej pomierz czy między pinem na gnieździe a miejscem lutowania jest przejście. Będziesz już dużo wiedział. Podczas pomiaru przejścia, ruszaj gniazdem - w ten sposób możesz znaleść wadliwe połączenie. Zerknij też, czy nie ma czasem gdzieś przerwanej ścieżki . A jak nie czujesz się na siłach, to lepiej dać to do jakiegoś elektronika, bo coś ci źle pójdzie ( np. zrobisz niechcąco zwarcie między ścieżkami i tego nie zauważysz ( zdarza się ) i licznik dalej nie będzie ci działał, a ty tylko stracisz czas i nerwy a w końcu i tak będziesz musiał to dać elektronikowi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Kwi 2023, 19:38

Odpowiedniego sprzętu nie mam bo się tym nie zajmuję. Coś tam polutuje bo i tak mi się nudzi na zwolnieniu a jak nie wyjdzie to nie ma co płakać liczniki tanie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Kwi 2023, 20:30

Co to za licznik ? Auto ? Ford ? Reno jakie ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4895
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oldsmobile F32 - historia zabytkowego samochodu
    Oldsmobile F32 to samochód osobowy produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1932-1933. Był to luksusowy model samochodu klasy średniej, który cieszył się popularnością ze względu na swoje wyposażenie, ...

24 Kwi 2023, 21:53

Bmw e36

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16655
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4