Złe nawyki a podzespoły

26 Lut 2010, 16:48

Mam pytania o złe nawyki.
1. Czy to prawda, że trzymanie nogi na pedale sprzęgła (bez nawet minimalnego naciśnięcia go, tylko lekkie dotykanie) również niszczy układ sprzęgła ?? Jak tak to jakim sposobem jak się go nie naciska ?
2. W internecie piszą, że zmiana biegów z wciśniętym gazem może niszczyć skrzynie biegów, sprzęgło oraz układ napędowy. Czy w czasie zmiany biegów można opierać nogę na pedale gazu, jeśli się go wogóle nie naciska (tzn obroty ani trochę nie wzrastają) ?? Jednym słowem noga tylko dotyka pedału gazu. Chodzi mi o ten moment, gdzie wszyscy piszą "zdjąć nogę z gazu". Ten punkt to jest mój nawyk.

Słyszałem, że trzymanie nogi na pedale sprzęgła podobno niszczy je, natomiast przy zmianie biegu można opierać nogę o pedał gazu (jeśli się go ani trochę nie naciska). Może ktoś odpowiedzieć na te pytania ??
zagłębiak
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Sosnowiec

26 Lut 2010, 17:01

Za dużo pisać, żeby to wytłumaczyć. Zrozumie to tylko mechanik, ponieważ on wie dokładie jak działaja te podzespoły. Ale to co piszesz jest prawdą - nie powinno się jeździć z noga na pedale sprzegła, nie powinno się gazować podczas zmiany biegów, nie powinno się trzymac ręką gałki biegów podczas jazdy. Można trzymac nogę lekko nad pedałem gazu jak się zmienia biegi, bo to normalne - każdy kierowca tak robi - nie będziesz przecież puszczał pedału gazu, kładł nogę na podłodze, wciskał sprzebło, puszczał i kładł nogę na pedale gazu. Zmiana biegów ma się odbywac w miarę prędko i dlatego trzyma się nogę lekko na pedałem gazu. Ale po zamienie biegu nalezy zdjąć nogę z pedału sprzegła. trzymanie jej jest nawykiem wielu kierowców. W niektórych samochodach producent montuje nawet takie specjalen podkładki pod nogę, żeby była na wysokości pedału sprzegła, a to po to, żeby można było szybko na sprzegło nacisnąć i żeby nie trzymac tej nogi na tym pedale.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2010, 18:37

MotoAlbercik napisał(a):W niektórych samochodach producent montuje nawet takie specjalen podkładki pod nogę, żeby była na wysokości pedału sprzegła, a to po to, żeby można było szybko na sprzegło nacisnąć i żeby nie trzymac tej nogi na tym pedale.


Doskonale się to sprawdza i na prawdę pomaga :). Jest też dla wygody dobrą sprawą.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

26 Lut 2010, 21:30

MotoAlbercik napisał(a):Za dużo pisać, żeby to wytłumaczyć. Zrozumie to tylko mechanik, ponieważ on wie dokładie jak działaja te podzespoły. Ale to co piszesz jest prawdą - nie powinno się jeździć z noga na pedale sprzegła, nie powinno się gazować podczas zmiany biegów, nie powinno się trzymac ręką gałki biegów podczas jazdy. Można trzymac nogę lekko nad pedałem gazu jak się zmienia biegi, bo to normalne - każdy kierowca tak robi - nie będziesz przecież puszczał pedału gazu, kładł nogę na podłodze, wciskał sprzebło, puszczał i kładł nogę na pedale gazu. Zmiana biegów ma się odbywac w miarę prędko i dlatego trzyma się nogę lekko na pedałem gazu. Ale po zamienie biegu nalezy zdjąć nogę z pedału sprzegła. trzymanie jej jest nawykiem wielu kierowców. W niektórych samochodach producent montuje nawet takie specjalen podkładki pod nogę, żeby była na wysokości pedału sprzegła, a to po to, żeby można było szybko na sprzegło nacisnąć i żeby nie trzymac tej nogi na tym pedale.


Mi się wydaje, że samo dotykanie nogą pedału sprzęgła jeśli się go ani trochę nie naciska nic nie niszczy. Chyba dopiero przyciśnięcie. Więc jeśli ktoś nie naciska to problemu nie ma. Tak samo z gazem w czasie zmiany biegów. Co innego tylko dotykać nogą a co innego dodatkowo lekko naciskać. Chociaż generalnie to zły nawyk, bo nikt nie patrzy na to czy naciska czy nie.
zagłębiak
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Sosnowiec

27 Lut 2010, 09:55

To, że nie naciskasz nogą na pedał sprzegła, a tylko go dotykasz to cię tak tylko wydaje, alebo tak jest dopóki o tym myślisz - wówczas podświadomie trzymasz nogę na sprzęgle tak, żeby go nie wciskać. Ale zazwyczaj po paru sekundach przestajesz o tym myśleć zajmując się jazdą. A noga sama mocniej dociska pedał.No chyba, że jak jedziesz to cały czas myślisz o tej nodze na tym pedale....
A z gazem w czasie zmiany biegów jest całkiem inaczej - jak zmieniasz bieg, to nogę podnosisz parę milimetrów nad pedał. to normalka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...
    Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s
    BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej ...