REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
MotoAlbercik napisał(a):W niektórych samochodach producent montuje nawet takie specjalen podkładki pod nogę, żeby była na wysokości pedału sprzegła, a to po to, żeby można było szybko na sprzegło nacisnąć i żeby nie trzymac tej nogi na tym pedale.
MotoAlbercik napisał(a):Za dużo pisać, żeby to wytłumaczyć. Zrozumie to tylko mechanik, ponieważ on wie dokładie jak działaja te podzespoły. Ale to co piszesz jest prawdą - nie powinno się jeździć z noga na pedale sprzegła, nie powinno się gazować podczas zmiany biegów, nie powinno się trzymac ręką gałki biegów podczas jazdy. Można trzymac nogę lekko nad pedałem gazu jak się zmienia biegi, bo to normalne - każdy kierowca tak robi - nie będziesz przecież puszczał pedału gazu, kładł nogę na podłodze, wciskał sprzebło, puszczał i kładł nogę na pedale gazu. Zmiana biegów ma się odbywac w miarę prędko i dlatego trzyma się nogę lekko na pedałem gazu. Ale po zamienie biegu nalezy zdjąć nogę z pedału sprzegła. trzymanie jej jest nawykiem wielu kierowców. W niektórych samochodach producent montuje nawet takie specjalen podkładki pod nogę, żeby była na wysokości pedału sprzegła, a to po to, żeby można było szybko na sprzegło nacisnąć i żeby nie trzymac tej nogi na tym pedale.