Złe wskazania temperatury płynu chłodącego

23 Lut 2012, 20:16

Mam problem ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego w samochodzie Renault Laguna 1,8. wskazuje maksymalną temperaturę ale nic z silnikiem się nie dzieje, lampka przegrzania silnika silnika się nie zapala,płyn nie zagotowywuje się. Po uruchomieniu zimnego silnika wskaźnik temperatury dosyc szybko wędruje w górne wartości, siknik pracuje normalnie, ilość płynu chłodzącego w normie.
warkot7
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 05 1984
Auto: renault laguna

23 Lut 2012, 20:28

witaj ,
jeśli ?...
czy chłodnica odsłonięta całkiem, może termostat niechętnie się otwiera
myśle że zarówno nagrzewnica i chłodnica może być już troche przytkana
.... ale może też uszczelka pod głowica popuszcza gorące spaliny do płynu zamiast do wydechu :evil:
nie wyrzuca płynu do zbiornika wyrówn. ? czysty olej na bagnecie ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2012, 21:07

Polecam sprawdzić prądy - doświadczenia z autopsji. W moim przypadku kiepskie umasowanie jak i zniszczona wtyczka czujnika temperatury okazały się winowajcami. A dzięki kiepskiemu przewodnictwu "masy" dodatkowo kiepsko ładował się akumulator. Po zarobieniu nowe końcówki i przykręceniu nowej śruby oraz zaprasowaniu nowej "wsówki" na kablu czujnika ciśnienia objawy jak "ręką odjął" ustąpiły.
P.S Sprawdź też czy w chwili gdy zegar pokazuje tą wysoką temperaturę wentylator pracuje i czy termostat jest otwarty. Organoleptycznie sprawdź węże - przy temperaturze ok 70*C węża dotkniesz jeszcze na krótko ręką.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Lut 2012, 16:27

Tak oczywiście,najprawdopodobniej Ohmy(oporność) nie takie jak trzeba,czyli albo czujnik ,albo połączenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8597
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie
    Samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są sposobem na skuteczną redukcję emisji spalin i gazów cieplarnianych. Z nowego raportu konsultingowej organizacji non-profit Transport & Environment (T&E) z siedzibą ...