Zmiana oleju mineralnego na półsyntetyk????

13 Mar 2010, 16:52

Silnik jest w dobrym stanie, nie ma zadnych wycieków. Olej mineralny zostal nalany chyba przy ostatniej zmianie, czyli kilka tys km temu, wiec dlugo na nim nie jezdzil.
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

14 Mar 2010, 08:08

Kilka tyś to jes wg ciebie ile - 3 tyś, czy 8 tyś? Bo to jest różnica. No i zależy jak go eksploatujesz. Jeżeli ten olej był wlany około 3 tys km temu i silnika nie użytkujesz na maxa, to możesz zaryzykować i wlać półsyntetyk. Ale pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność. Nikt, nawet najlepszy mechanik nie zagwarantuje ci, że silnik się nie rozcieknie albo że nie zacznie brać oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2010, 11:44

Myślę, że ok 10 tys km. Użytkowany jest w stopniu umiarkowanym, czyli raczej jazda dynamiczna.
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

14 Mar 2010, 13:02

słuchaj ale w końcu co to za silnik?? (marka, pojemność, rocznik) bo może nie ma sensu wymieniać za półsyntetyk?
ogólnie nic pewnie się nie stanie jak zmienisz, za krótki okres żeby się coś z silnikiem stało :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Mar 2010, 13:09

Tak jak w profilu, jest to Mitsubishi Lancer 1.6 16v 4g92 94r. 220 tys km. Silnik bez wycieków.
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

14 Mar 2010, 13:44

teoretycznie w naszym klimacie lepszy jest 10W40, 10W50 lub 10W30
przy 15W40 możesz mieć problemy w niższych temperaturach (poniżej -10stopniC)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

14 Mar 2010, 14:01

No właśnie w razie zmiany to bylby to 10W40. Moim zdaniem skoro silnik jest w niezlej kondycji, nie cieknie, nie bierze oleju to szkoda go zalewac olejem mineralnym, stad tez moje pytanie. Slyszalem rowniez o tzw plukankach, ktorymi mozna oczyscic silnik, po czym zlac stary olej i zalac go nowym np polsyntetycznym, no ale jest jakies ryzyko, ze silnik moze sie rozszczelnic i zaczac m.in brac olej :mad: .
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

14 Mar 2010, 14:23

rozgrzej silnik potem troche go ostudź (żebyś się nie poparzył) wylej stary olej, zmień filtry i za kilka tyś powtórz operacje
pewnie się nic silnikowi nie stanie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Wrz 2018, 10:13

Mamy w firmie kilka starych autobusów i odżyły po olejach Neste. Zaprzyjaźniony mechanik potwierdził, że żywotność silnika na pewno się poprawiła. (...)
Ostatnio edytowany przez Kao, 07 Wrz 2018, 11:28, edytowano w sumie 1 raz
Powód: reklama
pawelszabla
Nowicjusz
 
Posty: 8

20 Lis 2018, 08:35

Ja miałem lata temu pecha i po zamianie z mineralnego na półsyntetyk ten nowy tak wyczyścił wszytko że silnik dostał wycieków co doprowadziło w dwa tygodnie do zatarcia silnika (jechałem w trasie i częste dolewki oleju nie pomogły dojechać do celu) ... pech :( dodam że przed zmianą oleju nic się nie działa z silnikiem.
actchris
Początkujący
 
Posty: 65